כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.
גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת הגירסה הבאה | הגירסה הקודמת | ||
resha:האחים_גרים [2008/05/17 01:04] smadar |
resha:האחים_גרים [2013/11/05 02:09] (הגרסה הנוכחית) |
||
---|---|---|---|
שורה 1: | שורה 1: | ||
__האחים גרים__ | __האחים גרים__ | ||
- | האחים גרים פרצו לתודעה האינטרנטית אי שם בשנות התשעים המוקדמות, כאשר הקימו את פורום האגדות, שבו ניתחו בנימה ביקורתית מושחזת אגדות ומיתוסים רבים, שנכתבו במאות השנים האחרונות. הפורום זכה לתפוצה נלהבת וצמד הכותבים חשף עוד ועוד מעמדותיו הקיצוניות, האוונגרדיות ולעיתים פרברטיות בנושאים שונים ומשונים. למשל העמדה הנוצרית השמרנית הרווחת באגדות הגרמניות באשר לחינוך ילדים הייתה רכה ופשרנית מדי בעיניהם. לעומת זאת, הזוג דיבר רבות על התרת הגבולות המיניים והרחבתם בחברה המודרנית ובמיוחד בין אנשים בני אותו המין. | + | האחים גרים פרצו לתודעה האינטרנטית אי שם בשנות התשעים המוקדמות, כאשר הקימו את פורום האגדות, שבו ניתחו בנימה ביקורתית מושחזת אגדות ומיתוסים רבים, שנכתבו במאות השנים האחרונות. הפורום זכה לתפוצה נלהבת וצמד הכותבים חשף עוד ועוד מעמדותיו הקיצוניות, האוונגרדיות ולעיתים פרברטיות בנושאים שונים ומשונים. למשל העמדה הנוצרית השמרנית הרווחת באגדות הגרמניות באשר לחינוך ילדים הייתה רכה ופשרנית מדי לטעמם. לעומת זאת, הזוג דיבר רבות על התרת הגבולות המיניים והרחבתם בחברה המודרנית ובמיוחד בין אנשים בני אותו המין. |
- | דברים רבים שכתבו ניפצו מיתוסים ופרות קדושות כמו המאמר המפורסם שהתפרסם ב 12.5.2000: "כיפרה אדומה", אשר חקר את אישיותה האמיתית של הילדה התמימה לכאורה שטיילה בשבילי היער, כדי להביא אוכל לסבתה החולה וחשף אותה כבחורה מופרעת, אכלנית כפייתית, בעלת דחפים מיניים בלתי נשלטים ועמדות קומוניסטיות קיצוניות. רבים מהמאמרים שכתבו האחים גרים גם הגיעו לעיתונות היומית ועוררו סנסציות חברתיות לא קטנות, ביניהם אותו מאמר "שלושת החזירים" בו הושוו החזירים לשילוש הקדוש והזאב השווה לאפיפיור, דבר שעורר חימה רבה בזכות עצמו. הכותבים השוו את הצייד לאינקוויזיציה (המתנגדת לאפיפיור), אשר עדיין קיימת לטענתם והאשימו את הממסד הדתי בשרפת מכשפות בותיקן בימינו אלו. | + | דברים רבים שכתבו ניפצו מיתוסים ופרות קדושות כמו המאמר המפורסם מ 12.5.2000: "כיפרה אדומה", אשר חקר את אישיותה האמיתית של הילדה התמימה לכאורה שטיילה בשבילי היער, כדי להביא אוכל לסבתה החולה וחשף אותה כבחורה מופרעת, אכלנית כפייתית, בעלת דחפים מיניים בלתי נשלטים ועמדות קומוניסטיות קיצוניות. רבים מהמאמרים שכתבו האחים גרים גם הגיעו לעיתונות היומית ועוררו סנסציות חברתיות לא קטנות, ביניהם אותו מאמר מ 10.2.99:"שלושת החזירים" בו הושוו החזירים לשילוש הקדוש והזאב השווה לאפיפיור, דבר שעורר חימה רבה בזכות עצמו. הכותבים השוו את הצייד לאינקוויזיציה (המתנגדת לאפיפיור), אשר עדיין קיימת לטענתם והאשימו את הממסד הדתי בשרפת מכשפות בותיקן בימינו אלו. |
- | בעשור האחרון תהו רבים מהקוראים על אודות זהותם האניגמטית של צמד הכותבים וניסו לפרוץ את מעטה המסתורין שאפף אותה. אחת ההשערות הייתה שאלה באמת זוג אחים חוקרי ספרות, נצר למשפחת מלקטי האגדות שחיה בגרמניה במאה התשע עשרה. השערה זו זכתה להסכמה גורפת ברשת ובמיוחד לאור פרסומן של כתבות רבות, שהציגו רבים מכותבי האגדות במאות השנים האחרונות כאילו היו חלק מקונספירציית ענק. היו שטענו כי זוג הכותבים העכשווי נאבק על ירושה גדולה וכספי התמלוגים של האחים המוקדמים, שחיו בגרמניה במאה התשע עשרה. השערות נוספות דיברו על זוג נזירים הומוסקסואליים מאחד הסניפים האירופאים של המסדר הגרמני O.T.O, העוסק מסוף המאה התשע עשרה בכישוף ומגיה שחורה, שהחליטו בעזרת האינטרנט לפרוץ את מעגל השתיקה במנזר. השערה מכיוון קצת אחר עסקה בזהותן של שלוש אחיות בשנות השישים לחייהן, שגרות בקיבוץ של התק"ם בדרום הארץ, עורכות את עיתון הקיבוץ ובעיקר חושפות מעשי זימה, פריצות ופשעים קטנים של חברי הקיבוץ. לפי הטענה, הרחיבו האחיות את פעילותן הספרותית/החברתית לרשת האינטרנטית וניצלו אותה להעברת השמצות ואיומים סמויים ומקודדים לשאר חברי הקיבוץ. | + | בעשור האחרון תהו רבים מהקוראים על אודות זהותם האניגמטית של צמד הכותבים וניסו לפרוץ את מעטה המסתורין שאפף אותה. אחת ההשערות הייתה שאלה באמת זוג אחים חוקרי ספרות, נצר למשפחת מלקטי האגדות שחיה בגרמניה במאה התשע עשרה. השערה זו זכתה להסכמה גורפת ברשת ובמיוחד לאור פרסומן של כתבות רבות, שהציגו רבים מכותבי האגדות במאות השנים האחרונות כאילו היו חלק מקונספירציית ענק. היו שטענו כי זוג הכותבים העכשווי נאבק על ירושה גדולה וכספי התמלוגים של האחים המוקדמים, שלטענתם, היו אמורים להגיע לידיהם. השערות נוספות דיברו על זוג נזירים הומוסקסואליים מאחד הסניפים האירופאים של המסדר הגרמני O.T.O, העוסק בכישוף ומאגיה שחורה מסוף המאה התשע עשרה, שהחליטו בעזרת האינטרנט לפרוץ את מעגל השתיקה במנזר. השערה מכיוון קצת אחר עסקה בזהותן של שלוש אחיות בשנות השישים לחייהן, שגרות בקיבוץ של התק"ם בדרום הארץ, עורכות את העיתון המקומי ובעיקר חושפות מעשי זימה, פריצות ופשעים קטנים של חברי הקיבוץ. לפי הטענה, הרחיבו האחיות את פעילותן הספרותית/החברתית לרשת האינטרנטית וניצלו אותה להעברת השמצות ואיומים סמויים ומקודדים לשאר חברי הקיבוץ. |
- | בשנת 2005 נעלמו האחים גרים מהרשת ועימם הפורום הסנסציוני, בעקבות חיכוכים רבים ואי הסכמות בין המנהלים לבין המודטורים. רבים מהקוראים המשיכו לתהות ולהעלות השערות בנוגע לזהותם המסתורית של האחים, אך הדבר נותר בגדר חידה מעורפלת שלא פוענחה עד היום. | + | בשנת 2005 נעלמו האחים גרים מהרשת ועימם הפורום הסנסציוני, בעקבות חיכוכים רבים ואי הסכמות בין המנהלים לבין המודטורים. רבים מהקוראים המשיכו לתהות ולהעלות השערות בנוגע לזהותם המסתורית, אך הדבר נותר בגדר חידה מעורפלת שלא פוענחה עד היום. |
+ | ערכים שנכתבו | ||
+ | |||
+ | * [[גרמניה]] | ||
+ | |||
+ | ערכים שהוענקו | ||
+ | |||
+ | * [[וגינלי]] | ||
+ | * [[תורת הרטוריקה של הנפש]] | ||
+ | |||
+ | ערכים שנקשרו | ||
+ | |||
+ | * [[ברג אלבן]] | ||
+ | * [[זיג-מן]] |