כלים של משתמש

כלים של אתר


aluf:אסף

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה הגירסה הבאה בשני הצדדים
aluf:אסף [2006/07/01 23:40]
ריש_לקיש *
aluf:אסף [2006/07/03 16:38]
בבסטר
שורה 1: שורה 1:
-אסף היה אחד הלוויים ששוררו בבית המקדש. אחד עשר תהילים מיוחסים לו, מפרק ע"ג ועד פ"ג, ופרק נ'. על פי דברי הימים הוא היה ​--- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/01 23:​26// ​בן זמנו של דויד המלך, והוא מוזכר בעזרא ונחמיה:​ "​המשררים בני אסף מאה עשרים ושמנה"​. ​+אסף היה אחד הלוויים ששוררו בבית המקדש. אחד עשר תהילים מיוחסים לו, מפרק ע"ג ועד פ"ג, ופרק נ'. על פי דברי הימים הוא היה בן זמנו של דויד המלך, והוא מוזכר בעזרא ונחמיה:​ "​המשררים בני אסף מאה עשרים ושמנה"​. ​ 
 + 
 +במיוחד מעניין בהקשר הזה מזמור ע"ג, שבו אסף מביע התלבטות אישית מאד ונוגעת ללב לגבי היעדר הצדק האלוהי. השירים של אסף גם מלאים באיזכורים של מיתולוגיה עברית קדומה: "​אתה פוררת בעזרך ים שברת ראשי תנינים על המים. אתה רצצת ראשי לויתן תתננו מאכל לעם לציים. אתה בקעת מעין ונחל אתה הובשת נהרות איתן"​ (תהילים ע"ד, יג-טו) 
 + 
 +  
 + --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/02 08:31//
  
-במיוחד מעניין בהקשר הזה מזמור ע"ג, שבו אסף מביע התלבטות אישית מאד ונוגעת ללב לגבי היעדר הצדק האלוהי. השירים של אסף גם מלאים באיזכורים של מיתולוגיה עברית קדומה: "​אתה פוררת בעזרך ים שברת ראשי תנינים על המים. אתה רצצת ראשי לויתן תתננו מאכל לעם לציים. אתה בקעת מעין ונחל אתה הובשת נהרות איתן"​ (תהילים ע"ד, יג-טו) ​ 
----- 
 נראה לי שאנחנו צריכים להיזהר בזמן שאנחנו מדברים על "​מיתולוגיה עברית קדומה"​. זה לא מובן מאליו, ולמרבה הצער אף שנוי במחלוקת שהיתה מיתולוגיה עברית שקדמה לתנ"​ך. וגם אנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו משלבים את המבע הפרשני שלנו בידע ובדעות של ביאליק. האם אנחנו נותנים פרשנות אולטרא מודרנית,​ או מחברים את הקורא למה שאנחנו משערים שהתכוון וידע המשורר?​ נראה לי שאנחנו צריכים להיזהר בזמן שאנחנו מדברים על "​מיתולוגיה עברית קדומה"​. זה לא מובן מאליו, ולמרבה הצער אף שנוי במחלוקת שהיתה מיתולוגיה עברית שקדמה לתנ"​ך. וגם אנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו משלבים את המבע הפרשני שלנו בידע ובדעות של ביאליק. האם אנחנו נותנים פרשנות אולטרא מודרנית,​ או מחברים את הקורא למה שאנחנו משערים שהתכוון וידע המשורר?​
  
שורה 10: שורה 13:
  
  --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/01 23:38//  --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/01 23:38//
 +
 +עם כל הצניעות,​ כן.
 +
 + --- //​[[:​בבסטר|תינוקיש]] 2006/07/03 16:38//
aluf/אסף.txt · מועד השינוי האחרון: 2013/11/06 21:27 (עריכה חיצונית)