כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.
גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת הגירסה הבאה | הגירסה הקודמת הגירסה הבאה הגירסה הבאה בשני הצדדים | ||
aluf:בקי_בהטיה [2006/06/12 02:26] israel סיפור המתלונן |
aluf:בקי_בהטיה [2006/06/14 18:56] ריש_לקיש * |
||
---|---|---|---|
שורה 10: | שורה 10: | ||
אה, וכמעט שכחתי. יש איזה סיפור על מישהו שכתב לביאליק והתלונן על הגסויות. ככה אני שמעתי על זה, אבל זה היה מזמן וכבר אין לי מושג איפה ואיך. אם מישהו מצליח למצוא עדויות לסיפור הזה אני אשמח. | אה, וכמעט שכחתי. יש איזה סיפור על מישהו שכתב לביאליק והתלונן על הגסויות. ככה אני שמעתי על זה, אבל זה היה מזמן וכבר אין לי מושג איפה ואיך. אם מישהו מצליח למצוא עדויות לסיפור הזה אני אשמח. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | בכתובות ה: דנה הגמרא בהיתר בעילה ראשונה (=של בתולה) בשבת, וכתב שם רש"י: "ואם תאמר: פסיק רישא ולא ימות הוא [שהרי בוודאי יצא דם - והווי חובל, ובוודאי ייפתח פתח - והווי בונה]... יש שבקיאין בהטיה, ואין דם יוצא ואף אין פתח נפתח, הלכך לאו פסיק רישא ולא ימות הוא". ולכאורה אינו מובן: מה בכך שיש בקיאין בהטיה? וכי משום כך לא הווי פסיק רישא? והרי לאותם שאינם בקיאים הווי פסיק רישא! גם מדברי רש"י אלה נראה אפוא שהעובדה שאפשר לעשות את הפעולה באופן שאין בו פסיק רישא מהווה גורם מקל אף כאשר עשה אותה באופן שהווי פסיק רישא. | ||
+ | |||
+ | --- //[[:ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/14 18:56// |