כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.
הגירסה הבאה | הגירסה הקודמת | ||
aluf:יורה_כחץ [2006/06/30 14:13] ריש_לקיש נוצר |
aluf:יורה_כחץ [2013/11/06 21:27] (הגרסה הנוכחית) |
||
---|---|---|---|
שורה 10: | שורה 10: | ||
"שהת עשר שנים ולא ילדה, והרי הוא יורה שכבת זרע כחץ -- חזקת החולי ממנה, ותצא שלא בכתובה. ויש לה תוספת -- לא תהיה זו פחותה מאיילונית שלא הכיר בה, שיש לה תוספת, כמו שיתבאר. ואם אינו יורה כחץ, חזקת החולי ממנו בלבד, וכשיוציא, ייתן הכתובה כולה עיקר ותוספת." | "שהת עשר שנים ולא ילדה, והרי הוא יורה שכבת זרע כחץ -- חזקת החולי ממנה, ותצא שלא בכתובה. ויש לה תוספת -- לא תהיה זו פחותה מאיילונית שלא הכיר בה, שיש לה תוספת, כמו שיתבאר. ואם אינו יורה כחץ, חזקת החולי ממנו בלבד, וכשיוציא, ייתן הכתובה כולה עיקר ותוספת." | ||
- | ובמילים אחרות: "יורה כחץ" הוא ביטוי שמשמעו פולט זרע בעת האורגזמה. ע"פ חזל פליטת זרע שאינה "יורה כחץ" אינה יכולה להזריע אישה. | + | ובמילים אחרות: "יורה כחץ" הוא ביטוי שמשמעו פולט זרע בעת האורגזמה. חז"ל משתמשים בביטוי הזה בעת דיון מביך להפליא על שאלה חשובה: האם פליטת זרע בעת השינה מטמאת. על פי ר' שמואל מכיון שפליטת זרע שאינה "יורה כחץ" אינה יכולה להזריע אישה, היא גם לא מטמאת. ואז עולה השאלה מה אם מי שהיה לו קרי לילה, ואז הלך להשתין, האם זה נחשב "יורה כחץ"? לבסוף הם מגיעים למסקה שכל קרי מטמא, ואידך זיל גמור. |
- | --- //[[:ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/30 14:07// | + | הרמב"ם מסביר שאם גבר "יורה כחץ" ואין לו ילדים, כנראה שאשתו עקרה והוא יכול לגרש אותה בלי לשלם לה כתובתה, אבל אם הוא אינו "יורה כחץ", סימן שהוא העקר, ואם הוא מגרש אותה עליו לשלם לה כדין. לא עלינו. |
+ | |||
+ | --- //[[ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/30 14:07// | ||