כלים של משתמש

כלים של אתר


aluf:start

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
aluf:start [2006/07/08 09:56]
ריש_לקיש
aluf:start [2013/11/06 21:39] (הגרסה הנוכחית)
שורה 1: שורה 1:
-===== הדברים החשובים =====+~~NOTOC~~
  
 +===== פרקי הספר =====
 +
 +  *[[אלוף בצלות ואלוף שום|הקדמה]]
 +  *[[עיבודים לאלוף בצלות]]
   *[[הטקסט]]   *[[הטקסט]]
-  *[[archive:start|הארכיון]]+  ​*[[סיפור האתרוגים]] 
 +  *[[מעשה באדרינוס]] 
 + 
 +===== דברים חשובים ===== 
 + 
 +  ​*[[archive|הארכיון]] 
 +  *[[ביאליק על הפרשנות|דברים שיש בהם כדי לחזק ידי המעירים]]
   *[[דברים שצריך לעשות]]   *[[דברים שצריך לעשות]]
-  *[[מעשה באדרינוס]] +  *[[זיוה שמיר|מאמר:​ קנקן ישן-חדש]] ​(נגיש לעורכים בלבד מטעמים של זכויות-יוצרים)
-  *[[secret:זיוה שמיר|מאמר:​ קנקן ישן-חדש]] +
-  *[[סיפור האתרוגים]] +
-  *[[עיבודים לאלוף בצלות]]+
   *[[גנזים]]   *[[גנזים]]
  
 ===== הודעות ===== ===== הודעות =====
  
-אני ​עדיין לא יודע איזה מין אנשים אלה ומה האג'​נדה שלהם. אם הם חמדנים,​ הם ירצו ​כסף. אבל יש גם כאלה מנהלי עזבון שהאג'​נדה שלהם היא לפאר את שמו של המנוח, ואז הם יתנו רשות לכל דבר שמתאים לפרופיל היחצנות שלהם. ואולי זו זקנה גחמנית שעדיין לא שמעה על האינטרנט ויהיה צריך לבקר אותה בבית אבות ולצעוק חזק לתוך המכשיר שמיעה. +עכשיורשימות לא-מעובדות מ[[ראיון עם תיאודור ביקל|ראיון טלפוני]] של הלקיש עם תיאודור ביקל, ששיחק ​באלוף בצלות בקאמרי,​ ב-1944.
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/08 09:​49// ​  +
- +
-נראה לי שיועיל לפנות עם הבקשות האלה רק כשיש לנו מה להראות. אחרת, מה ישכנע אותם? +
- +
- --- //​[[:​בבסטר|תינוקיש]] 2006/07/06 22:24// +
- +
- +
-כדי להפטר מתוכן העניינים יש לכתוב %%~~NOTOC~~%% באיזה ​מקום, כמו ​[[עיבודים_לאלוף_בצלות|פה]]. +
- +
- --- //​[[:​israel|אב-בלי-יעל]] 2006/07/04 21:01// +
- +
-שלחתי למוזיאון נחום גוטמן בקשה להשתמש באיורים של גוטמן מ-"​ויהי היום"​. נחכה מספר ימים לתשובה. רציתי לדון בשאלה מה עושים אם הם נותנים תשובה שלילית. אנחנו בהחלט כן זקוקים לאיורים כלשהם, ברור שרצוי המקוריים,​ אבל אפשר מבחינתי לייצר חדשים, אפילו "​דומים"​ לאיורים של גוטמן. דעתכם+
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/04 15:38// +
- +
-תינוק-איש, ​אולי לאחד את [[עשרה דברים נאמרו בשום]] עם [[בצלים ושומים]]?​ פהפה, איך זה יהיה בספר? אנחנו רוצים להזין את זה למכונה ההיא של גוטנברג, ואיך נהפוך את ההיפר-טקסט להיפו-טקסט?​ +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/30 10:23// +
- +
-מאיפה...? איך...? וואו. +
- +
-מה לגבי העיזבון? יש לנו מושג עם מי לדבר? +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/30 10:18// +
- +
-[[עיבודים ​לאלוף בצלות]]. +
- +
- --- //​[[:​בבסטר|תינוקובסקי]] 2006/06/29 19:47// +
- +
-כל הכבוד לכם. בחיי. +
- +
-וכדי למחוק דף פשוט לוחצים על עריכה, מוחקים את כל הטקסט ושומרים. +
- +
- --- //​[[:​israel|אב-בלי-יעל]] 2006/06/27 06:52// +
- +
-קיין שייסה!!! +
- +
-איך משיגים המכתב מעגנון?  +
- +
- --- //[[:ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/25 10:25// +
- +
-טוב, יש בעיקר, או ליתר דיוק רק את האגרות שביאליק שלח. ובאופן ענייני יותר: ב-10 בפברואר 1928 ביאליק מוסיף נ"ב למכתב ​ששלח לעגנון, בזו הלשון:​ +
- +
-"נ. ב. שלום וברכה לאסתר ולילדים, מצרף ​אני לברכה זו שתים ממחברותי האחרונות. יקראו הילדים ויתענגו"​. +
- +
-ב-28 בפברואר ביאליק שוב כותב: +
- +
-"​יקירי עגנון! הפעם רואה אנכי, שכחך יפה בחרוזים מכחי. יישר כחך וירבה חילךויהי עמך אלך, ואני העני והחלכה,​ אסורה מן החרוזים ואלכה, ובפרוזה פשוטה כוחי אנסה, ואכתב כמוך סיפור המעשה, אולי אצליח - א קשיה ​א מעשה! +
- +
-ואשר ​ל'​קיקיון דיונה'​ ושיר השירים לרשב"​ג הוצ'​ שניאור זק"​ש,​ חטוף וקנה ​בשבילי, אף כי המוכר רבה במחירם. מה לעשות לאנשי החמס? +
- +
-והנני המנשק אותך ואשתך וילדיך +
-(אשתך - אגב גררא נקטינא) +
- +
-ח. נ. ביאליק +
- +
-נ. ב. שלום לך ר' שלמה מרדכי! (אביר: הבן של עגנון) מכתבך יפה, אי, אי, אי, והציור נפלא, ממש כמו חי. עכשיו די לי לכתוב, די, כי השעה מאוחרת ואין לי פנאי. היה ילד טוב אמן, הלואי!"​ +
- +
- --- //​[[:​בבסטר|תינוקיש]] 2006/06/24 22:41// +
- +
- +
-ויש מכתב בחרוזים מעגנון???​!!! +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ​ארכיליסטימוס]] 2006/06/24 09:24// +
- +
-והרי מבזק שהגיע זה עתה: אגרות ביאליק בידינו. פרטים בהמשך. +
- +
- --- //​[[:​בבסטר|תינוקישקיש]] 2006/06/24 01:48// +
- +
- +
-ואיך **מוחקים** קבצים?​ +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/16 20:03// +
- +
-מאמר ראשון [[secret:​זיוה שמיר|כאן]]. +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/16 19:47// +
- +
-"​מעשה בבית הכנסת של טבריא שנחלקו ר' אלעזר ור' יוסי עד שנקרע ספר תורה בחמתםוהיה שם ר' יוסי ​בן קיסמא, אמר תמה אני, אם לא יהיה בית-הכנסת זו עבודה זרה - וכן היה."​ +
- +
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/16 10:13// +
- +
- +
-איך אני מעלה {{:​yeah.jpg|קובץ}}?​ למה אי אפשר לקבל תשובה בבית הזה. +
- +
-אוקי, אני מניח שזה עובד ושייקח לי קצת זמן לעלות על איך בדיוק.+
  
- --- //[[:בבסטרינוקיש]] ​2006/06/15 14:47//+וגם, ​[[דברים שצריך לעשות]] עודכן.
  
 + --- //​[[בבסטר|תינוקיש]] 2006/08/30 21:16//
  
  
-  - נחש מים ​אינו דג, אז אפילו אם לפי ​הכתובים הוא היה כשר-למעט-סנפיר, ​הפוסקים אפילו לא יסתכלו לכיוונו. הוא שרץ. +את ההתכתבות בין ​ביאליק לעגנון העתקתי [[אלוף בצלות ואלוף שום|לכאן]].
-  - כמו שהבב אומר, ​למה אתה חושב שהסעודה חייבת להיות כשרה? מי בדיוק שומר שם+
-  - מוטב תשגיח היטב שאתה הולך בדרכי ריש-לקיש ולא בדרכי ר' ירמיה.+
  
-<​sub>​בעי ​ר' ​ירמיה: רגלו אחת בתוך נ' ​אמה ורגלו אחת חוץ מחמשים אמה מהו? ועל דא אפקוהו לרבי ירמיה מבי מדרשא((בתרא,​ כ"ג, ע"​ב)), ​ורש"​י מסביר"על דא - על שום שהיה מטריח עליהם"​.+ --- //[[ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/08/27 18:47//
  
-ואמר רב אחא בר יעקב: ​עד כאן הביאו רבי ​ירמיה לר' ​זירא לידי גיחוך ולא גחיך((נידה, כ"ג, ע"​א)).</​sub>​+[[[איגרת בשרא וכורא|עוד]] איגרת מחורזת מביאליק לעגנון.
  
- --- //[[:israel|אב-בלי-יעל]] 2006/06/15 14:09//+ --- //[[בבסטר|תינוקיש]] 2006/08/05 14:30//
  
  
-ראשית, למה להניח שהסעודה כשרה? אחרי הכל זה ביאליק,​ ואם הוא לא הכניס אה חאזער עם חמאה זה כנראה רק בגלל העורך שלושנית, איפה המאמרים,​ זוקס? אני משתוקק כבר לקרוא אותם.+{{:aluf.gif|:aluf.gif}}
  
- --- //[[:בבסטרינוקיש]] 2006/06/15 13:52//+ --- //[[ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/26 16:17//
  
 +מה אתם אומרים על מפגש עם אוריאל אופק (אוריאל אופק מת. - תינוקיש) ו/או זיוה שמיר? מעין ראיון שכזה, לקבל מהם מידע, רעיונות,​ הפניות וכו'?​ זה יכול לזמן לנו המון חומר, אבל גם לחשוף אותנו ואת המאמצים שלנו.
  
-אתה מבין, לדעתי הסעודה כולה (של מטה, לא של מעלה) חייבת להיות כשרה, והקושי היחידי הוא הצלפח. את שאר המאכלים אפשר ​להכשיר עם קצת רצון ​טוב, אפילו את הבשר המבושל בחלב ציפורים. שים לב מה אין בהאה חאזער, גבינות,​ חמאה, וכו'​. אה שווינעריי מיט קיין חאזער. חה!+ --- //[[ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/07/21 16:08//
  
-ואם רק קשקשת חשובהמה לגבי נחש מים? כשרהא? הא?!+[[archive#​section2|ארכבתי שוב]]. הנושאים שעל הפרק הם: 
 +  - לקבל תשובה ממנהלי העזבון של גוטמן 
 +  - להשיג מכתבים של עגנון 
 +  - לסגור את כשרות הארוחה של מטה 
 +  - להחליט אם לאחד את [[עשרה ​דברים נאמרו בשום]] עם [[בצלים ושומים]] (למישהו יש טיעון בעד?
 +  - להחליט שאנחנו לא מקבלים כותבים נוספים 
 +  - בריאות
  
-בשלב הזה אני לא מסתפק ​בתשובות סתמיות. מה שנראה ​לי חשוד אני רוצה ​להעמיק בו"בר לקישא כי הוה אמינא מילתא הוה מקשי לי עשרין וארבע קושייתא ומפריקנא ליה עשרין וארבעה פרוקי וממילא רווחא שמעתא."​+ --- //[[israel|אב-בלי-יעל]] 2006/07/16 22:26//
  
- --- //​[[:​ריש_לקיש|גדזוקוס ארכיליסטימוס]] 2006/06/14 11:20// 
aluf/start.1152341762.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/06 20:59 (עריכה חיצונית)