כלים של משתמש

כלים של אתר


resha:גרמניה

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
resha:גרמניה [2008/05/25 23:04]
smadar ואף על פי כן, ולמרות כולם
resha:גרמניה [2013/11/05 02:09] (הגרסה הנוכחית)
שורה 169: שורה 169:
 -כן. אני קצת מבולבל,​ אז מה הקשר לחלילן ואיך הם עשו את זה, עכשיו בלבלתם אותנו. ​ -כן. אני קצת מבולבל,​ אז מה הקשר לחלילן ואיך הם עשו את זה, עכשיו בלבלתם אותנו. ​
  
--בקיצור. שוב. המפלגה הייתה צריכה לשטוף את מוחם של הגרמנים בארכיטיפ של החלילן מהמלין. מה הם עשו. ובכן, הם גייסו לטובתם את [[אלבן ברג]], מלחין אוסטרי,​ אישיות אקסצנטרית וגם חייל ממושמע של הצבא האוסטרי,​ כדי שיעבד וילחין את האגדה ליצירה מוסיקלית. ברג היה ידוע בכתיבת יצירות א-טונליות ומאוחר יותר- דודקפוניות,​ שבלי להיכנס יותר מדי להסברים הרלוונטיים,​ היו דיסוננסיות וצורמות מאוד לאוזן הקונבנציונלית. מה שבעיקר משך את הנאצים היה השימוש של ברג בטקסטים שיריים ופילוסופיים ביצירות שלו ובמיוחד העובדה שבחלק מהיצירות הוא הכניס מסרים נסתרים שקודדו באמצעות צפנים מוסיקליים (למשל בסוויטה לירית מ 1927, שמתארת באופן סמוי את הרומן שניהל הוא בעצמו עם  אחותו של הסופר פרנץ ורפל). הוא התחיל עם זה אי שם ב 1913 ביצירה Five Songs on Picture Postcard Texts by Peter Altenberg. שם הוא הכניס טקסטים שלמים לתוך היצירה שלו. אנשים ששומעים את היצירה הזו יכלו לדמיין את המקור ואת הטקסט שם. זו הייתה פריצת דרך עצומה. בתחילת דרכו אף אחד לא האמין שזה אפשרי, אבל הוא הוכיח את זה. הוא...+-בקיצור. שוב. המפלגה הייתה צריכה לשטוף את מוחם של הגרמנים בארכיטיפ של החלילן מהמלין. מה הם עשו. ובכן, הם גייסו לטובתם את [[ברג אלבן|אלבן ברג]], מלחין אוסטרי,​ אישיות אקסצנטרית וגם חייל ממושמע של הצבא האוסטרי,​ כדי שיעבד וילחין את האגדה ליצירה מוסיקלית. ​[[ברג ​אלבן|ברג]] ​היה ידוע בכתיבת יצירות א-טונליות ומאוחר יותר- דודקפוניות,​ שבלי להיכנס יותר מדי להסברים הרלוונטיים,​ היו דיסוננסיות וצורמות מאוד לאוזן הקונבנציונלית. מה שבעיקר משך את הנאצים היה השימוש של ברג בטקסטים שיריים ופילוסופיים ביצירות שלו ובמיוחד העובדה שבחלק מהיצירות הוא הכניס מסרים נסתרים שקודדו באמצעות צפנים מוסיקליים (למשל בסוויטה לירית מ 1927, שמתארת באופן סמוי את הרומן שניהל הוא בעצמו עם  אחותו של הסופר פרנץ ורפל). הוא התחיל עם זה אי שם ב 1913 ביצירה Five Songs on Picture Postcard Texts by Peter Altenberg. שם הוא הכניס טקסטים שלמים לתוך היצירה שלו. אנשים ששומעים את היצירה הזו יכלו לדמיין את המקור ואת הטקסט שם. זו הייתה פריצת דרך עצומה. בתחילת דרכו אף אחד לא האמין שזה אפשרי, אבל הוא הוכיח את זה. הוא...
  
 -אוקי אוקי. אז הוא מעביר טקסט במוזיקה המעצבנת הזו שלו. לפחות עכשיו אני מבין למה אני כל כך שונא את זה. אני אפילו יכול להבין איך מזה זה ממשיך -אוקי אוקי. אז הוא מעביר טקסט במוזיקה המעצבנת הזו שלו. לפחות עכשיו אני מבין למה אני כל כך שונא את זה. אני אפילו יכול להבין איך מזה זה ממשיך
שורה 213: שורה 213:
 -כך נעצרה שטיפת המוח של מיליוני גרמנים ואוסטרים ושאר בעלי חיים עם אוזניים רגישות אבל זה היה מאוחר מידי. בשלב הזה גרמניה כבר פסעה קדימה, אבל בגלל שברג לא היה שם להלחין את הנדרש, גרמניה פסעה בלי שליטה קדימה. והשאר כתוב בספרי ההיסטוריה. -כך נעצרה שטיפת המוח של מיליוני גרמנים ואוסטרים ושאר בעלי חיים עם אוזניים רגישות אבל זה היה מאוחר מידי. בשלב הזה גרמניה כבר פסעה קדימה, אבל בגלל שברג לא היה שם להלחין את הנדרש, גרמניה פסעה בלי שליטה קדימה. והשאר כתוב בספרי ההיסטוריה.
  
 +נכתב על ידי: [[האחים גרים]]
 +
 +~~DISCUSSION~~
resha/גרמניה.1211745883.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/05 02:09 (עריכה חיצונית)