כלים של משתמש

כלים של אתר


seeds:כוחות_יצירי_החשכה

כוחות יצירי החשכה

מידע כללי

  • יצור אור שהחשכה נגעה בו, נהפך ליצור חשכה. הוא יכיל גם אור וגם חשכה ויוכל לפעול בשני העולמות.
  • לכל בן אדם יש עשר נקודות אור. כשהחשכה נוגעת בו, חלק מנקודות האור נהיות נקודות חושך.
  • בכל מצב בו כמות האור באדם משתווה לכמות החושך, הוא מתחיל לאבד את מציאות האור לטובת החושך.
  • במצב בו כמות האור קטנה מכמות החושך, האדם נבלא אל תוך חשכת היצירה שלו.
  • במצב בו כמות האור גדולה מזו של החושך, האדם יכול להסתובב הן בעולם (יציר אור) והן בחשכה.
  • מקומות בהם נגעה החשכה הם אזורים שמשתנים הן בתוכנם (הצללים מאפשרים הגעה למקומות שלא היו קודם, מקומות חשוכים) ויצורי האור בה מקבלים מהחשכה ומושפעים ממנה.
    • החשכה נוגעת - כלומר מייצרת יצירה שכבר קיימת בממלכת האור, תוך הוספת צללים. הכוונה לבחירת סיפור קיים (דמיוני או לא) ויצירתו. כך החשכה הביא את גורג וושינגטון מתוך יצירות מאוחרות עליו.
  • דוגמא: החשכה נוגעה באמפייר סטייט בילדינג, היא משתמשת ביצירת אור כגון הסרט קינג קונג. אבל היא מוסיפה לו חשכה שמממשת אותו. קינג קונג יגיע, יתכן שגם הכפר שבו הוא נלחם באפריקה וכו.
  • החשכה, לרוב, ממלאת סופרים/משוררים/זמרים נודדים על מנת שיהיה לה ריבוא רב של סיפורי אור לבחור בהם.
  • בסיבוב האחרון החשכה מלאה תסריטאים שונים.
  • הנצחון הגדול של צד האור במאה שנה האחרונה היא העובדה שרוב בני האדם לא יודעים על קיומה של החשכה. כי עצם הידיעה על החשכה גורמת לחשכה קטנה בך. במאה שנה האחרונות הגיעו למצב בו רוב בני האדם לא מאמינים בקיום החשכה, וכך הם מאירים ביתר שאת.
  • בעלי כח רבים בקרב בני האור מכירים בחשכה, ואף משתמשים ביכולות וחפצים של החשכה להעצים אותם עצמם.
    • ולעיתים אף נופלים ונהיים יצירי חשכה אם הם מגזימים בכך.
  • בני האור המודעים לחשכה התאגדו על מנת להחזיק את החשכה תחת שליטה מאד קפדנית. הם לא באמת מעוניינים שלא תהיה חשכה, רק שיהיה המון אור ומעט חשכה בידיים הנכונות.
  • בני האור הקימו ארגונים רבים המטפלים ביצירי החשכה. men in black בהחלט קיימים וצדים את יצירי החשכה. גם האינקוויזיציה ועוד ארגונים רבים בעולם.
  • הסטטוס קוו, כבר קרוב לשישים שנה, הוא לתת ליצורי החשכה להמשיך ולהתקיים בעולם, כל עוד הם לא פוגעים ביצירי האור.
    • מוות של יציר אור הוא עונש מוות ליציר החשכה המתאים, אוטומטית.
  • יצורי האפלה גם הם מתקבצים ומתאגדים מקדמת דנא. אולם בעיקר במאות שנה האחרונות הם בקרב מפסיד.
  • כך יוצא שליצירי החשכה השונים יש ארגונים אפלים, אשר פוגעים בבני האדם והם נחבאים אל הכלים. יש ארגונים 'אפורים', אשר מקיימים את הסטוטס קוו. הארגונים האלו חזקים מאד, ומכילים תאי שיטור פנימי כנגד יצירי אפלה שפגעו באור.
  • הציידים אותם נשחק, שייכים לארגון אפור כזה, בשם.
  • צד האור של הציידים הוא להיות שוטרים בפריסנט 6, ניו יורק. צד החושך הוא אוסף ציידים מהכפר llareggub.

מהם כוחותיהם של דמויות במשחק

  • לכל דמות יהיו עשר נקודות אור, הם יתחילו עם לכל היותר 3 מתוכם חשוכות.
  • דמות שנמצאת בחשכת הסיפור שלה, היא בשיא עוצמתה, אשר מתאימה לסיפור.
  • דמות באור מלא מתפקדת בצד האור בלבד - כלומר פעולותיו של האדם הרגיל ברחוב.
  • אם הדמות נושאת מעט מהחשכה המקורית שלה, חפץ או קעקוע שנעשה בדיו מהחשכה, היא יכולה לפעול חלקית בחשכה. ככל שתהיה יותר חשכה כך היא תפעל יותר טוב.
    • אם הורסים את החפץ של החשכה, האדם מאבד את צד החושך שבו.
  • כללית: דמות בחשכה חלקית, כוחותיה יהיו חזקים מאלו של הבני אדם (היכן שניתן להשוות) או פשוט יוצאי דופן.
  • סופר מן, אשר בהחלט יכול להרים את השמש בתוך חשכת יצירתו, יוכל להרים משאית בעולם אם הוא יהיה לבדו. בנוכחות של יצירי אור, כוחותיו יורדים דרסטית. עם שלושה בני אדם מסביבו, כוחותי כבר לא עובדים.
  • ניתן לתת לחושך הממלא את הדמות למלא את הסביבה על מנת להחשיכה ולחזק את הכח הפועל.
  • נקודות אור מתמלאות בקצב של כשעה/שעתיים אם הדמות תהיה ביום, בסביבה עם כמה מאות בני אדם (סרט, מפעל וכו).
  • נקודות אור מתמלאות בחשכה בלבד (לא מחייב החשכה המקורית של הדמות). נקודה ראשונה מהשלוש לוקח כשעה-שעתיים. השניה כשעתיים שלוש. השלישית לוקח מנוחת לילה.
  • לכל כח יש גם מגבלה חזקה היכן הוא יכול לפעול. דוגמאות: לא פועל בלילה/בחושך/ליד מקור חום וכדומה.
  • לכל דמות יהיו שלוש כוחות.
  • לכל בן אדם, שהחשכה לא נגעה בו, יש עשר נקודות אור.
  • נקודת אור יכולה לבטל פעולה של החשכה.
  • נקודת חשכה מוסיפה חושך לאזור ומאפשר פעולה של כח ביתר שאת.
  • נקודת חושך שווה בערך בערכה להשפעה של יצור אור בודד.
    • כמובן יצור האור יכול לשחרר אור, וכך לבטל את החושך…
  • יצירי אור, ישחררו אוטומטית קצת אור אם הם מותקפים. כך שיתכן שצריך יהיה התקפות רבות טרם יצירי אפלה ישפיעו על האדם.

על יחסים בין אור לחשכה

להלן תקציר בנקודות שנכתב על ידי אחד הציידים על פי ההרצאה “מטאפיזיקה של חושך ואור: בידי פרופסור ברונסון מהאקדמיה לחשכה ואור. נקודות:

  • למרות הקיצוניות בין אור לחושך ישנו מקום רב בתווך שבינהם. התווך מכיל שלוש נפילות ולכן היא קיבלה את הכינוי המפל של סיף (The Sif water fall).

  • הנפילות הם מהירות וחדות יחסית. אז נכנסים לרמה שבה נשארים לאורך זמן.
    • כיצד להבין את המפה? דוגמא: נניח שאנו מגיעים למחסן שנמצא בחשכה. אנו נמצאים ברחוב לידו.
      • כשאנו בעולם יש את רמת האור הבסיסית (עוצמה רגילה/ליקוי ירח). במעבר בדלת יש את המפל האמצעי, ואז בכל המרחב של המחסן יש חשכב ברמת חשכה בסיסית (חשכה/ליקוי חמה).
  • בכל אחד מהרמות יש יחס שונה בין אור לחושך - אשר בהתאמה משפיע על הכוחות ועל כל אדם בתוכו (חשוך/מואר).
    • כלומר יש ארבע רמות של יחס כוח בין אור לחושך. ליציר חשכה זה אומר שבכל רמה כאשר הוא עולה במפה, יש לו יותר כוחות/יכולות ואפשרויות.
    • זכרו שהעליה בכוחות של החשכה היא בהתאמה ליצירה של החשכה בה פוסעים. כלומר אם אתה בחשכה של סופר הירוס, ואתה סופר הירו, אז הכוחות שלך יעבדו במלואם. כאשר תהיה בחשכה של יצירה רומנטית כנראה רוב הכוחות שלך לא יפעלו.
  • השפעות של חשכה על אור ניתנת לקליטה באמצעים פשוטים כגון טלפון/טרנזיזטור. ניתן לזהות קיום חשכה ברמת ליקוי חמה כאשר טרנזיסטור מתחיל להשמיע רעש לבן (על תחנה יציבה באזור).
  • המעבר בין הרמות בדרך כלל חד. לרוב התןצאות של ההשפעה על החשכה יהיו חזקות ומהירות. למרות זאת, המעבר במפל הוא ברור, הוא לוקח זמן (גם אם קצר) ועם קצת יכולת אישית והתאמנות, אפשר לחזור לאחור אם נדרש.
  • כל המפה יכולה להתעוות על פי עוצמת האור/חושך המקומיים
    • הם כמובן מעצימים את הצד שלהם. ואז הרמות גבוהות יותר או רחבות יותר.
    • עוד משתנה חשוב זה אתה עצמך. כמה חשכה יש בך וכמה אתה מותאם לעבוד באור.
  • המשוואה היא של מלכת החורף, סיף.
  • התיאורית של סיף מלכת החורף - sif the fall queen
  • סיף אשר חייתה לפני למעלה מאלפיים שנה, תקופה מלאה בחשכה (עם נקודות אור. בדיוק הפוך להיום) ושם אפשר היה להיות חלק מהחשכה או מהאור. אז החשכה נלחמה באור בכל מקום. סיף טענה שיש הרבה באמצע בינהם ואין צורך רק למאבק בין השניים, יש הרבה מקום לחיים בין השניים. שלמעשה להם, האלים (יציר חשכה דאז), יהיה יותר עולם לשלוט בו כי יפתחו אזורים שלמים.
  • סיף גם דיברה על הפוטנציאל של הדברים (למדה אצל אריסטו ואפשר לראות שהיא מאד הושפעה ממנו). הפוטנציאל של האור ושל החושך אשר נמצא בכל נקודת קצה. הם אלו שמשפיעות על הדברים שמסביבם ואפשר לראות את האקטואל בתוצאה בעולם (גו המרכז, האקיינוקס).
  • החוק של האור, נסמך על סיף גם הוא. החוק עצמו אומר שניטרול פוטנציאל אור עונשו ניטרול פוטנציאל החושך.
    • המחקר ההיסטורי בנושא מעריך שבמקור יצירי חשכה שניסו לעקוב אחר כתביה של סיף השתמשו בזה בתור בסיס לחוק בין החשכה לאור. הדבר נשאר לאורך הדורות עד היום.

אזהרות כלליות לכל הנוגעים באור/חשכה

אזהרות אלו נאמרו באותו שעור של פרופסור ברונסון.

  • אפשר לצלול מאד עמוק לאור/חשכה כל עוד שומרים, מודעים ובשליטה של עצמך. ככל שצוללים יותר, כך לזכור שאתה מושפע יותר מהחשכה/אור ולהשגיח על עצמך. במקרים קיצוניים צד אחד יכול לאבד שליטה.
  • חיזוק אישי של חשכה הוא בעזרת ניטרול אור. חיסול בן אדם/פוטנציאל אור ברור (אהבה חזקה בין שניים שנשברה וכדומה) [כלומר להוסיף נקודת חושך]. זה מאד קל לעשיה, אולם גם קל לזיהוי ולכן בימינו נדיר מאד לשימוש.
  • חיזוק אישי של אור - טיפול איכותי בבית המשוגעים המודרני הקרוב לביתך [למשך שנה על כל נקודת חושך]. שיטה זו אינה קלה, אך היא עובדת למי שמעוניין לעזוב את החשכה. ההשפעות הפסיכולוגיות על האדם מכזה תהליך יהיו מאד משמעותיות.
  • חשכה מושכת חשכה. (ודרך אגב, אור מושך אור).
    • אם אתה נוגע קצת בחשכה מסוימת (אתה מטייל באזור של חשכה) אז יהיה קל יותר לגעת בדבר הבא. ובאופן כללי קל מאד להחליק לסיפור על ידי השתלבות בסיפור ועשיה. הדבר יזיז אותך בחשכה מעלה במפל אל החשכה העמוקה.
    • אם דבר אחד של חשכה נוגע בך, דברים אחרים השייכים לאותה חשכה ימשכו אליך. במיוחד אם יש הרבה אור מסביב.
  • ניטרול של אור (שמביא בצידו עוד חשכה) עונשו מוות.
  • אלטרנטיבית למוות היא להעביר את הפושע לזרועות החוק (אור) עם הוכחות ברורות על פשעו שיענש שם.
seeds/כוחות_יצירי_החשכה.txt · מועד השינוי האחרון: 2016/04/16 12:31 על ידי jobu523