כלים של משתמש

כלים של אתר


seeds:פרלוד

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
seeds:פרלוד [2014/01/30 20:13]
dm לו"ז מובנה!
seeds:פרלוד [2015/05/07 22:06] (הגרסה הנוכחית)
dm כותבים אנכי
שורה 15: שורה 15:
 בחזרה בזמן המסיבה,​ באלאשי – חוקר בהמי מטעם סוכנות הבילוש "​נֶבּוּלָה"​ – ושאר-קאלי-שארי – שכיר־חרב פסיוני נודע לשמצה – מטביעים את יגונם במסבאה מפוקפקת בחוצות אסקלון וממתינים לשובו של נארדין. באלאשי,​ שחושד כי רעו לשתייה אחראי להתפוררות כפר ילדותו (שארעה בדיוק אחרי ששאר־קאלי־שארי הצעיר עזר לבני הכפר באיזה סכסוך עם המחשל השכונתי),​ משתוקק לנצל את ההזדמנות כדי לשלוף ממנו מידע אודות הרגליו הנלוזים,​ אלא שבדיוק אז מתיישב ביניהם לוחם מרוט שמסרב לקלוט את הרמזים הדקים שהם משדרים לכיוונו. בלית ברירה, באלאשי מורח מחבת שקשוקה לוהט ישירות לפרצופו,​ והלוחם נושר אל הרצפה; אלא שבמקום לאבד את הכרתו ולעזוב אותם בשקט, הלוחם מתרומם על ברכיו ונוגס בבשר שוקו של באלאשי עד זוב דם. באלאשי כה מתרשם מכושר הסיבולת של הלוחם עד שהוא מזמין אותו ואת העין המשוקשקת שלו למשקה. הלוחם מוותר ועוזב, ואיתו נעלם הניחוח העשבוני ששרה עד אותו רגע במסבאה. שאר־קאלי ובאלאשי ממשיכים לדבר, ולשתות,​ ולהפתח זה לזה, עד שבאלאשי משתכנע שידידו החדש – להלן אהסן – לא אחראי להתדרדרות המוסרית של כפר ילדותו. המשטרה פושטת על המסבאה,​ ושני הידידים נסים במורד סמטא אפלולית. בחזרה בזמן המסיבה,​ באלאשי – חוקר בהמי מטעם סוכנות הבילוש "​נֶבּוּלָה"​ – ושאר-קאלי-שארי – שכיר־חרב פסיוני נודע לשמצה – מטביעים את יגונם במסבאה מפוקפקת בחוצות אסקלון וממתינים לשובו של נארדין. באלאשי,​ שחושד כי רעו לשתייה אחראי להתפוררות כפר ילדותו (שארעה בדיוק אחרי ששאר־קאלי־שארי הצעיר עזר לבני הכפר באיזה סכסוך עם המחשל השכונתי),​ משתוקק לנצל את ההזדמנות כדי לשלוף ממנו מידע אודות הרגליו הנלוזים,​ אלא שבדיוק אז מתיישב ביניהם לוחם מרוט שמסרב לקלוט את הרמזים הדקים שהם משדרים לכיוונו. בלית ברירה, באלאשי מורח מחבת שקשוקה לוהט ישירות לפרצופו,​ והלוחם נושר אל הרצפה; אלא שבמקום לאבד את הכרתו ולעזוב אותם בשקט, הלוחם מתרומם על ברכיו ונוגס בבשר שוקו של באלאשי עד זוב דם. באלאשי כה מתרשם מכושר הסיבולת של הלוחם עד שהוא מזמין אותו ואת העין המשוקשקת שלו למשקה. הלוחם מוותר ועוזב, ואיתו נעלם הניחוח העשבוני ששרה עד אותו רגע במסבאה. שאר־קאלי ובאלאשי ממשיכים לדבר, ולשתות,​ ולהפתח זה לזה, עד שבאלאשי משתכנע שידידו החדש – להלן אהסן – לא אחראי להתדרדרות המוסרית של כפר ילדותו. המשטרה פושטת על המסבאה,​ ושני הידידים נסים במורד סמטא אפלולית.
  
-שוב חוזרים לעבר. נארדין וניראר מפעילים את מטה הירח על אנקי (השם שהם נתנו ל־E712) בעוד ממשק הוידאו של הספינה מציג זיקוקי די-נור עליזים בכל חלקת מסך פנויה. נארדין רוצה ליסוע למנטיקור כדי להזמין כמה חלקים שהוא צריך כדי להמשיך לעבוד. בתחילה ניראר מתנגד נחרצות,​ אך לבסוף הוא מתרצה ומסכים לקחת את נארדין למנטיקור בעצמו, ואפילו לקנות לו את איזמל המוחות שהוא מבקש כבר כמה שבועות,​ ובלבד שנארדין יתחייב להישאר בתוך הספינה ולא להסתובב במנטיקור.+שוב חוזרים לעבר. נארדין וניראר מפעילים את מטה הירח על אנכי (השם שהם נתנו ל־E712) בעוד ממשק הוידאו של הספינה מציג זיקוקי די-נור עליזים בכל חלקת מסך פנויה. נארדין רוצה ליסוע למנטיקור כדי להזמין כמה חלקים שהוא צריך כדי להמשיך לעבוד. בתחילה ניראר מתנגד נחרצות,​ אך לבסוף הוא מתרצה ומסכים לקחת את נארדין למנטיקור בעצמו, ואפילו לקנות לו את איזמל המוחות שהוא מבקש כבר כמה שבועות,​ ובלבד שנארדין יתחייב להישאר בתוך הספינה ולא להסתובב במנטיקור.
  
 באותו זמן באלאשי,​ שהצטרף לצוות כטבח, חושף את מטרותיו האמיתיות ופורץ בבעיטה את דלת חדרה של אישתאר,​ בה הוא חושד בצדק כי היא בתו־רוצחתו של מטבתראמט,​ כדי למצוא הוכחות. לתדהמתו של באלאשי,​ אישתאר נמצאת בחדר, ואפילו טרחה להניח מול הדלת תיבה כבדה כדי שיהיה לו במה להכשל ולרסק את חוטמו אל הארץ. באלאשי מתעקש, מוחה את הדם מחוטמו,​ מתרומם ומרחרח,​ מתעמת עם אישתאר,​ דורש ממנה להתוודות,​ ולבסוף אוחז אותה בחוזקה וכמעט מגלה עליה את מיתר החניקה בעזרתו היא רצחה את אביה. ברגע האחרון אישתאר מצליחה לפרוק על באלאשי את הכתף שלה, לגרום לו לרגשות אשם, להסתיר את המיתר, ולמשוך את חוטמו המרחרח של באלאשי לעקבותיו של נארדין (שהשאיר כאלה בזמן שהוא התעסק עם איזה פיתוי שאישתאר הכינה לו מבעוד מועד). באלאשי מתנצל עמוקות על היותו אדיוט והולך למצוא את נארדין. באותו זמן באלאשי,​ שהצטרף לצוות כטבח, חושף את מטרותיו האמיתיות ופורץ בבעיטה את דלת חדרה של אישתאר,​ בה הוא חושד בצדק כי היא בתו־רוצחתו של מטבתראמט,​ כדי למצוא הוכחות. לתדהמתו של באלאשי,​ אישתאר נמצאת בחדר, ואפילו טרחה להניח מול הדלת תיבה כבדה כדי שיהיה לו במה להכשל ולרסק את חוטמו אל הארץ. באלאשי מתעקש, מוחה את הדם מחוטמו,​ מתרומם ומרחרח,​ מתעמת עם אישתאר,​ דורש ממנה להתוודות,​ ולבסוף אוחז אותה בחוזקה וכמעט מגלה עליה את מיתר החניקה בעזרתו היא רצחה את אביה. ברגע האחרון אישתאר מצליחה לפרוק על באלאשי את הכתף שלה, לגרום לו לרגשות אשם, להסתיר את המיתר, ולמשוך את חוטמו המרחרח של באלאשי לעקבותיו של נארדין (שהשאיר כאלה בזמן שהוא התעסק עם איזה פיתוי שאישתאר הכינה לו מבעוד מועד). באלאשי מתנצל עמוקות על היותו אדיוט והולך למצוא את נארדין.
  
-כעבור פגרה של כמעט חצי שנה (בה החבורה טסה למנטיקור,​ רכשה ציוד ושבה בחזרה) נארדין נפגש עם שאר־קאלי־שארי בפינת חמד על הירח הפורח ומביע את תמיהתו העזה בנוגע ליצור החתולי בעל אניצי האזניים המפותחים ודמויי המשושים שמציץ עליהם מבעד לשיחים. לפי החישובים שלו, חצי השנה שחלפה היתה אמורה להפוך את אנקי מירח עקר וחסר אטמוספירה לקדירה מהבילה של מרק קדמוני ואצות, אבל לא היה כתוב בהוראות שום־דבר על רב־תאיים. באלאשי,​ שחושד בנארדין עוד מהפסקא הקודמת,​ מצוטט לשיחה בחשאיות מבעד שיח אחר; אך כשנארדין מסית את השיחה מהאקולוגיה של אנקי, שולף את איזמל המוחות החדש שהוא קנה במנטיקור ושיפצר עד כלות, ומנסה לדבר על לבו של שאר־קאלי־שארי לתרום בו במקום פיסה קטנה ממוחו למען המדע, באלאשי לא מצליח להתאפק ומתפרץ לויכוח המלוהט כדי להציל את שאר־קאלי־שארי מטעות נוראית. במהלך הדיון מתברר שלשאר־קאלי־שארי עצמו אין שום כוונה לעשות את הטעות הזו, והוא מרצה לנארדין ומסביר לו מה מקובל חברתית ומה לא עד שדם זולג מאזניו המותשות;​ ובאלאשי,​ שבוחן בקפדנות את תגובותיו של נארדין להטפה, משתכנע שגם הוא בעצם בחור חיובי.+כעבור פגרה של כמעט חצי שנה (בה החבורה טסה למנטיקור,​ רכשה ציוד ושבה בחזרה) נארדין נפגש עם שאר־קאלי־שארי בפינת חמד על הירח הפורח ומביע את תמיהתו העזה בנוגע ליצור החתולי בעל אניצי האזניים המפותחים ודמויי המשושים שמציץ עליהם מבעד לשיחים. לפי החישובים שלו, חצי השנה שחלפה היתה אמורה להפוך את אנכי מירח עקר וחסר אטמוספירה לקדירה מהבילה של מרק קדמוני ואצות, אבל לא היה כתוב בהוראות שום־דבר על רב־תאיים. באלאשי,​ שחושד בנארדין עוד מהפסקא הקודמת,​ מצוטט לשיחה בחשאיות מבעד שיח אחר; אך כשנארדין מסית את השיחה מהאקולוגיה של אנכי, שולף את איזמל המוחות החדש שהוא קנה במנטיקור ושיפצר עד כלות, ומנסה לדבר על לבו של שאר־קאלי־שארי לתרום בו במקום פיסה קטנה ממוחו למען המדע, באלאשי לא מצליח להתאפק ומתפרץ לויכוח המלוהט כדי להציל את שאר־קאלי־שארי מטעות נוראית. במהלך הדיון מתברר שלשאר־קאלי־שארי עצמו אין שום כוונה לעשות את הטעות הזו, והוא מרצה לנארדין ומסביר לו מה מקובל חברתית ומה לא עד שדם זולג מאזניו המותשות;​ ובאלאשי,​ שבוחן בקפדנות את תגובותיו של נארדין להטפה, משתכנע שגם הוא בעצם בחור חיובי.
  
 כמה שבועות מאוחר יותר, בסיבוב חידוש אספקה שגרתי, להט לוחשת על אזנה של אישתאר ומנסה לשכנע אותה לשוב הביתה וליטול את מה שמגיע לה, במקום להמשיך להסתובב עם אספסוף. זיקוקי הדי-נור של ממשק הוידאו שלה הצטמצמו למסך אחד קטן שבו נוצר, לאט ובבטחה,​ דפוס שובלי זיקוקים דמויי משושים. נארדין,​ שמזהה את מצבה הרגשי הנסער של הספינה,​ מנסה לצוטט לשיחה. הספינה מבחינה בנסיון הציטוט,​ חוסמת אותו ומתחילה למחוק לוגים. תוך שימוש ביכולותיו הטכנולוגיות הכבירות,​ נארדין מצליח להעתיק ולשמור את הלוג הרלוונטי,​ אך לא לפני שהוא מתיש בטעות את הספינה וצולה את הראדאר הראשי. כמה שבועות מאוחר יותר, בסיבוב חידוש אספקה שגרתי, להט לוחשת על אזנה של אישתאר ומנסה לשכנע אותה לשוב הביתה וליטול את מה שמגיע לה, במקום להמשיך להסתובב עם אספסוף. זיקוקי הדי-נור של ממשק הוידאו שלה הצטמצמו למסך אחד קטן שבו נוצר, לאט ובבטחה,​ דפוס שובלי זיקוקים דמויי משושים. נארדין,​ שמזהה את מצבה הרגשי הנסער של הספינה,​ מנסה לצוטט לשיחה. הספינה מבחינה בנסיון הציטוט,​ חוסמת אותו ומתחילה למחוק לוגים. תוך שימוש ביכולותיו הטכנולוגיות הכבירות,​ נארדין מצליח להעתיק ולשמור את הלוג הרלוונטי,​ אך לא לפני שהוא מתיש בטעות את הספינה וצולה את הראדאר הראשי.
שורה 49: שורה 49:
 בעידן מרושע, על ניו־גארדיאן,​ נארדין מותיר אחריו שובל כספיתי דק כשהוא בוקע מתוך הקוביה השחורה במאוזולאום הנוטרי. הוא שוכב על הרצפה חסר הכרה, ערום ומושלם,​ ללא מתום או צלקת. אפילו פופיק אין לו. וברגע שהשובל שמחבר אותו לקוביה ניתק, השלווה שאופפת את התחנה פוקעת כבועת סבון. שאר־קאלי־שארי לוקח אותו בזרועותיו. אישתאר רצה לפניהם,​ כדי לפנות את הדרך, ניראר לצידו ובאלאשי במאסף. די מהר הם נקלעים לקרב יריות ונארדין מתעורר. חלפו 13 שעות מאז שהוא נבלע במלכודת,​ והוא עדיין לא מרגיש שהוא מיצה. ניראר מסביר להם שלהט ממתינה מחוץ למעגן, ושהם צריכים להתארגן על חליפות ריק ולזנק החוצה כדי שהיא תאסוף אותם. כולם המומים מכדי להתווכח. בתהו ששורר בתחנה חליפות ריק הופכות למצרך מבוקש בעליל, ואישתאר נאלצת לטרוח הרבה לפני שהיא מתארגנת על חליפה בודדת, במידה של באלאשי,​ משני אנשים שרבו עליה ופתאום מתו כי היא הרגה אותם. ואז היא מבחינה בערס עטוי חליפה עם ארגז מלא חליפות – מנהל עבודה של סבלים שתפס יוזמה. היא מנסה להפתיע אותו, אך הוא קולט אותה ומציע לה חליפה תמורת סדרת מעשים ביולוגיים מרתקים,​ מיעוטם הקטן כדרך הטבע, אז היא מתחילה לפרק לו את הצורה. נארדין,​ שמבחין בחברים של הערס מתקרבים,​ פוסע לעבר לוח בקרה ומסיט קו מטען שרץ לאורך תקרת התחנה. מיכלים מתחילים ליפול באזור הכללי, ונארדין משתמש בכשרונו הסמוי להבין בני־אדם כדי להבין איך שאר־קאלי־שארי יגיב אם הוא ישמוט עליו בטעות ארגז שירוצץ את גולגלתו ואז, בזמן שהוא מטפל בו, יחרים לו פיסת מח קטנה כדי שלא תתבזבז. בעידן מרושע, על ניו־גארדיאן,​ נארדין מותיר אחריו שובל כספיתי דק כשהוא בוקע מתוך הקוביה השחורה במאוזולאום הנוטרי. הוא שוכב על הרצפה חסר הכרה, ערום ומושלם,​ ללא מתום או צלקת. אפילו פופיק אין לו. וברגע שהשובל שמחבר אותו לקוביה ניתק, השלווה שאופפת את התחנה פוקעת כבועת סבון. שאר־קאלי־שארי לוקח אותו בזרועותיו. אישתאר רצה לפניהם,​ כדי לפנות את הדרך, ניראר לצידו ובאלאשי במאסף. די מהר הם נקלעים לקרב יריות ונארדין מתעורר. חלפו 13 שעות מאז שהוא נבלע במלכודת,​ והוא עדיין לא מרגיש שהוא מיצה. ניראר מסביר להם שלהט ממתינה מחוץ למעגן, ושהם צריכים להתארגן על חליפות ריק ולזנק החוצה כדי שהיא תאסוף אותם. כולם המומים מכדי להתווכח. בתהו ששורר בתחנה חליפות ריק הופכות למצרך מבוקש בעליל, ואישתאר נאלצת לטרוח הרבה לפני שהיא מתארגנת על חליפה בודדת, במידה של באלאשי,​ משני אנשים שרבו עליה ופתאום מתו כי היא הרגה אותם. ואז היא מבחינה בערס עטוי חליפה עם ארגז מלא חליפות – מנהל עבודה של סבלים שתפס יוזמה. היא מנסה להפתיע אותו, אך הוא קולט אותה ומציע לה חליפה תמורת סדרת מעשים ביולוגיים מרתקים,​ מיעוטם הקטן כדרך הטבע, אז היא מתחילה לפרק לו את הצורה. נארדין,​ שמבחין בחברים של הערס מתקרבים,​ פוסע לעבר לוח בקרה ומסיט קו מטען שרץ לאורך תקרת התחנה. מיכלים מתחילים ליפול באזור הכללי, ונארדין משתמש בכשרונו הסמוי להבין בני־אדם כדי להבין איך שאר־קאלי־שארי יגיב אם הוא ישמוט עליו בטעות ארגז שירוצץ את גולגלתו ואז, בזמן שהוא מטפל בו, יחרים לו פיסת מח קטנה כדי שלא תתבזבז.
  
-אחד הסבלים מנסה להטיל סכין לעבר אישתאר. ניראר רץ ומחליק על ברכיו בין ארגזים מתרסקים לעבר אישתאר ואיש ריבה, אך סבל אחר תופס אותו בדרך, דורך עליו ופורק לו את הכתף. באלאשי מזנק ותופס את הסכין במעילו,​ אך סבל שלישי משטח אותו על הרצפה ומתחיל לבעוט בו. הסכינאי מטיל סכין נוסף ששאר־קאלי־שארי תופס בכח טלקינטי ומצמיד אותו בחזרה לגרונו. ואז נופלת המיכלית הגדולה באמת ומוחצת שני סבלים, אישתאר מחסלת את הערס שלה, והסבל הנותר נס על נפשו. בעידן מרושע, בתחנת חלל שוצפת, חמש דמויות עטויות חליפות ריק מתפרצות לתוך אחד החלקים החדשים של התחנה – מעין מרפסת שנבנתה מחוץ למעטפת החיצונית,​ ושמתהדרת בויטרינה עצומה של זכוכית חלל. ניראר סוגר מנעל אוויר מאחוריו ומשחרר יריה לזווית החלון, שמתנפץ כלפי חוץ כשכל האווירהחפצים והאנשים בחדר נפלטים לחלל. מרחוק נראית צלליתה של להט, שסוגרת את הפרק השני.+אחד הסבלים מנסה להטיל סכין לעבר אישתאר. ניראר רץ ומחליק על ברכיו בין ארגזים מתרסקים לעבר אישתאר ואיש ריבה, אך סבל אחר תופס אותו בדרך, דורך עליו ופורק לו את הכתף. באלאשי מזנק ותופס את הסכין במעילו,​ אך סבל שלישי משטח אותו על הרצפה ומתחיל לבעוט בו. הסכינאי מטיל סכין נוסף ששאר־קאלי־שארי תופס בכח טלקינטי ומצמיד אותו בחזרה לגרונו. ואז נופלת המיכלית הגדולה באמת ומוחצת שני סבלים, אישתאר מחסלת את הערס שלה, והסבל הנותר נס על נפשו. בעידן מרושע, בתחנת חלל שוצפת, חמש דמויות עטויות חליפות ריק מתפרצות לתוך אחד החלקים החדשים של התחנה – מעין מרפסת שנבנתה מחוץ למעטפת החיצונית,​ ושמתהדרת בויטרינה עצומה של זכוכית חלל. ניראר סוגר מנעל אוויר מאחוריו ומשחרר יריה לזווית החלון, שמתנפץ כלפי חוץ כשכל ​החבורה, ​האוויר ​והחפצים בחדר נפלטים לחלל. מרחוק נראית צלליתה של להט, שסוגרת את הפרק השני.
  
 ===== פרק ג' ===== ===== פרק ג' =====
שורה 64: שורה 64:
  
  
-בעידן מרושע, על ירח שהיה עד לא מזמן עקר, באלאשי לוכד עכברושים בטוחן האשפה והופך אותם להמבורגרים,​ כשאחד היצורים החתוליים של אנקי, שקיבלו את השם "​דוקרקרלים",​ מתקרב לחללית החונה. באלאשי הפסיק להקדיש לדוקרקלים תשומת־לב כשהתברר לו (איכשהו) שבשרם אינו ערב לחך, אך ברק השרירים הארוכים תחת פרוות הפסטל החלקה והעשירה מושך את עיניו, והוא ממשיך לעקוב אחר הדוקרקל דרך מסכי החללית כשזה האחרון מלטף אותה באניצי אזניו וזנבו המפוארים,​ מתחכך בה ומגרגר לעומתה בהנאה. הדוקרקלים קיבלו את שמם משום שהם דומים לקרקלים בעלי שמונה רגליים,​ אך באלאשי מופתע לגלות שבעוד ארבע הגפיים האחוריות הן רגליים לכל דבר, שתי הגפיים הבאות הן רגלי אחיזה, ואילו הגפיים הקדמיות הן ידיים של ממש, עם אצבעות שמסוגלות להפעיל כלים. למעשה, כשבאלאשי בוחן את הדוקרקל מקרוב, הוא נדהם לגלות רצועת בד שכרוכה סביבו ומשמשת אותו, ככל הנראה, כסוג של תיק. ההפתעה והתדהמה של באלאשי מחווירות אל מול התחושות שאוחזות אותו כשמנעל האוויר של החללית נפתח כדי טפח, כאילו מעצמו, והדוקרקל מזדחל פנימה. וכשמנעל האוויר נסגר בקול אנחה הידראולית מאחורי הדוקרקל המצויד,​ שחומק בין שני לוחות ונעלם אל תוך הקיר, באלאשי מתחיל לצרוח כילדה קטנה. "​החתול! פרץ לחללית! עבר דרך הקיר! הם רוצים לנקום בי!"​. שאר־קאלי־שארי ונארדין מגיעים אליו, ומתחילים לחקור את החללית,​ שפולטת משפטים שגרתיים כמו "​אפס תוכנית",​ ו־"​אפס ארועים"​ ומתעקשת שלא קרה שום־דבר יוצא (או נכנס) דופן. ואז כל האורות כבים.+בעידן מרושע, על ירח שהיה עד לא מזמן עקר, באלאשי לוכד עכברושים בטוחן האשפה והופך אותם להמבורגרים,​ כשאחד היצורים החתוליים של אנכי, שקיבלו את השם "​דוקרקרלים",​ מתקרב לחללית החונה. באלאשי הפסיק להקדיש לדוקרקלים תשומת־לב כשהתברר לו (איכשהו) שבשרם אינו ערב לחך, אך ברק השרירים הארוכים תחת פרוות הפסטל החלקה והעשירה מושך את עיניו, והוא ממשיך לעקוב אחר הדוקרקל דרך מסכי החללית כשזה האחרון מלטף אותה באניצי אזניו וזנבו המפוארים,​ מתחכך בה ומגרגר לעומתה בהנאה. הדוקרקלים קיבלו את שמם משום שהם דומים לקרקלים בעלי שמונה רגליים,​ אך באלאשי מופתע לגלות שבעוד ארבע הגפיים האחוריות הן רגליים לכל דבר, שתי הגפיים הבאות הן רגלי אחיזה, ואילו הגפיים הקדמיות הן ידיים של ממש, עם אצבעות שמסוגלות להפעיל כלים. למעשה, כשבאלאשי בוחן את הדוקרקל מקרוב, הוא נדהם לגלות רצועת בד שכרוכה סביבו ומשמשת אותו, ככל הנראה, כסוג של תיק. ההפתעה והתדהמה של באלאשי מחווירות אל מול התחושות שאוחזות אותו כשמנעל האוויר של החללית נפתח כדי טפח, כאילו מעצמו, והדוקרקל מזדחל פנימה. וכשמנעל האוויר נסגר בקול אנחה הידראולית מאחורי הדוקרקל המצויד,​ שחומק בין שני לוחות ונעלם אל תוך הקיר, באלאשי מתחיל לצרוח כילדה קטנה. "​החתול! פרץ לחללית! עבר דרך הקיר! הם רוצים לנקום בי!"​. שאר־קאלי־שארי ונארדין מגיעים אליו, ומתחילים לחקור את החללית,​ שפולטת משפטים שגרתיים כמו "​אפס תוכנית",​ ו־"​אפס ארועים"​ ומתעקשת שלא קרה שום־דבר יוצא (או נכנס) דופן. ואז כל האורות כבים.
  
 כעבור כמה שניות האורות נדלקים שוב, ולהט ממשיכה לטעון ל־"​אפס ארועים",​ אבל כשהקפטן מתעורר משנתו בעקבות ההבהוב ושואל אותה קרה היא משיבה לו "לא קרה שום־דבר"​. רק בדיעבד הוא קולט עד כמה הניסוח הזה לא אופייני לספינה. הוא מצטרף אל חבריו בדיוק כשבאלאשי נותן תאור מופשט של היצור המבוקש,​ ולהט, עדיין מיתממת,​ מציגה את מיקומו כנקודה זוהרת על מפת הספינה. "​היא קולטת אותו, היא פשוט לא מזהה אותו כגורם חיצוני",​ מסביר נארדין. ואז הנקודה מתפצלת לשלוש. "מה זה?",​ שואל ניראר, ולהט משמיעה הקלטה קצרה של התאור המופשט של באלאשי. ארבעת הגברים פוצחים בשיחה מרתקת על מטה הירח, על הדוקרקלים כמכונות ביולוגיות שנועדו לאתר ולשתק טכנולוגיות לא מאושרות,​ ולבסוף על אגדות עתיקות שמנבאות כי יום אחד מטה הירח יחזור לעדן ויתחיל את השלב השני של הטרהפורמינג של עדן (הקרוי גם "​יום־הדין"​). באלאשי משתמש באפו החד, מפזז סביב ומנסה להבין את המטרה שלשמה הנוטרים,​ יוצריו של מטה הירח, תכננו אותו לייצר דוקרקלים. והוא מבין שזה חייב להיות קשור למחשלים. ואם הדוקרקלים,​ שאמורים להתממשק למחשלים,​ מתממשקים כל־כך יפה ללהט, אז להט היא סוג של מחשל. ואם להט היא חללית נסיונית שהגיע ממכה, אזור עשיר במחשלים שידוע בחיבתו לניתוחי מח (כפי שנארדין מאשר), אז סביר מאד להניח שיש בתוכה רכיב ביולוגי שנקצר ממחשל. אלמנטארי! החללית,​ בתגובה להמשך שאלותיהם,​ מגלה שהיא עוברת שדרוג, ושהיא מקבלת פונקציות מתקדמות. נארדין מקבל הצצה לקוד של השדרוג,​ שנפרש בפניו כמו אחד מצעצועי המנהלים האלה של פוליהדרות שמתקפלות לתוך עצמן, אבל הוא לא יכול לדעת מה הקוד עושה בלי להריץ אותו. באלאשי שואל את שאר־קאלי־שארי אם הוא יוכל לבדוק את להט מהצד הפסיוני של העניינים,​ וברגע ששאר־קאלי מאשר שזה יהיה אפשרי, ניראר מקבל מלהט אזהרה שמזהה את שאר־קאלי כאיום פוטנציאלי. בשלב הזה הם מפתחים מידה בריאה של פאראנויה,​ וניראר מסכים, תחת לחץ קבוצתי,​ להורות ללהט לכבות את עצמה. שוב כל האורות כבים. כעבור כמה שניות האורות נדלקים שוב, ולהט ממשיכה לטעון ל־"​אפס ארועים",​ אבל כשהקפטן מתעורר משנתו בעקבות ההבהוב ושואל אותה קרה היא משיבה לו "לא קרה שום־דבר"​. רק בדיעבד הוא קולט עד כמה הניסוח הזה לא אופייני לספינה. הוא מצטרף אל חבריו בדיוק כשבאלאשי נותן תאור מופשט של היצור המבוקש,​ ולהט, עדיין מיתממת,​ מציגה את מיקומו כנקודה זוהרת על מפת הספינה. "​היא קולטת אותו, היא פשוט לא מזהה אותו כגורם חיצוני",​ מסביר נארדין. ואז הנקודה מתפצלת לשלוש. "מה זה?",​ שואל ניראר, ולהט משמיעה הקלטה קצרה של התאור המופשט של באלאשי. ארבעת הגברים פוצחים בשיחה מרתקת על מטה הירח, על הדוקרקלים כמכונות ביולוגיות שנועדו לאתר ולשתק טכנולוגיות לא מאושרות,​ ולבסוף על אגדות עתיקות שמנבאות כי יום אחד מטה הירח יחזור לעדן ויתחיל את השלב השני של הטרהפורמינג של עדן (הקרוי גם "​יום־הדין"​). באלאשי משתמש באפו החד, מפזז סביב ומנסה להבין את המטרה שלשמה הנוטרים,​ יוצריו של מטה הירח, תכננו אותו לייצר דוקרקלים. והוא מבין שזה חייב להיות קשור למחשלים. ואם הדוקרקלים,​ שאמורים להתממשק למחשלים,​ מתממשקים כל־כך יפה ללהט, אז להט היא סוג של מחשל. ואם להט היא חללית נסיונית שהגיע ממכה, אזור עשיר במחשלים שידוע בחיבתו לניתוחי מח (כפי שנארדין מאשר), אז סביר מאד להניח שיש בתוכה רכיב ביולוגי שנקצר ממחשל. אלמנטארי! החללית,​ בתגובה להמשך שאלותיהם,​ מגלה שהיא עוברת שדרוג, ושהיא מקבלת פונקציות מתקדמות. נארדין מקבל הצצה לקוד של השדרוג,​ שנפרש בפניו כמו אחד מצעצועי המנהלים האלה של פוליהדרות שמתקפלות לתוך עצמן, אבל הוא לא יכול לדעת מה הקוד עושה בלי להריץ אותו. באלאשי שואל את שאר־קאלי־שארי אם הוא יוכל לבדוק את להט מהצד הפסיוני של העניינים,​ וברגע ששאר־קאלי מאשר שזה יהיה אפשרי, ניראר מקבל מלהט אזהרה שמזהה את שאר־קאלי כאיום פוטנציאלי. בשלב הזה הם מפתחים מידה בריאה של פאראנויה,​ וניראר מסכים, תחת לחץ קבוצתי,​ להורות ללהט לכבות את עצמה. שוב כל האורות כבים.
שורה 74: שורה 74:
 בעידן מרושע, במסיבה שזה אך הספיקה לחזור לקדמותה אחרי שאיזה שיכור שיבש אותה כהוגן, נשמעים שלושה קולות נפץ חדים, וחלקים מתקרת האולם מתמוטטים פנימה. במרחק שעת־אור משם, חללית בוקעת מן העל־חלל. מתוך החורים בתקרה נוחתים חיילים עטויים במדי אדוניס,​ במטרה להשתלט על האולם ולקחת את המטה. לרוע מזלם, קיאנה (הידועה בעיקר בתור "​כחושה קשוחה"​) ידעה שמשהו כזה יקרה, וסדרת מוקשים שהיא טמנה בקירות מתפוצצים ומשלחים רסס אל תוך חיילים ואזרחים כאחד – הכל כדי להגן על המטה. מה שהיא לא ידעה, זה שאלה לא יהיו חיילים רגילים,​ אלא אנשיו המתוגברים טכנולוגית של אדמיראל צ'​ונג,​ ששורדים את הרסס בכלל לא רע. רובאר נותן לאנשי הגילדה שלו סימן, והחדר – על החיילים המשודרגים שבו ועל שלוליות הדם וערימות הקרביים החרוכות והאנשים הזועקים שהכילו עד לא מזמן את הדם והקרביים השפוכים – נספג ברוגע לא טבעי. ס'​קארר,​ ליתר בטחון, מכה על חגורתו ונעטף בשריון הקרב המפורסם של משפחת טאבני – "​המֵכַּה ממֵכַּה"​. השריון,​ שטופל בעוד מועד בידי חבלניו של צ'​ונג,​ אוטם את עצמו, נועל את ס'​קארר בתוכו ומתחיל להעלות את הטמפרטורה. בעידן מרושע, במסיבה שזה אך הספיקה לחזור לקדמותה אחרי שאיזה שיכור שיבש אותה כהוגן, נשמעים שלושה קולות נפץ חדים, וחלקים מתקרת האולם מתמוטטים פנימה. במרחק שעת־אור משם, חללית בוקעת מן העל־חלל. מתוך החורים בתקרה נוחתים חיילים עטויים במדי אדוניס,​ במטרה להשתלט על האולם ולקחת את המטה. לרוע מזלם, קיאנה (הידועה בעיקר בתור "​כחושה קשוחה"​) ידעה שמשהו כזה יקרה, וסדרת מוקשים שהיא טמנה בקירות מתפוצצים ומשלחים רסס אל תוך חיילים ואזרחים כאחד – הכל כדי להגן על המטה. מה שהיא לא ידעה, זה שאלה לא יהיו חיילים רגילים,​ אלא אנשיו המתוגברים טכנולוגית של אדמיראל צ'​ונג,​ ששורדים את הרסס בכלל לא רע. רובאר נותן לאנשי הגילדה שלו סימן, והחדר – על החיילים המשודרגים שבו ועל שלוליות הדם וערימות הקרביים החרוכות והאנשים הזועקים שהכילו עד לא מזמן את הדם והקרביים השפוכים – נספג ברוגע לא טבעי. ס'​קארר,​ ליתר בטחון, מכה על חגורתו ונעטף בשריון הקרב המפורסם של משפחת טאבני – "​המֵכַּה ממֵכַּה"​. השריון,​ שטופל בעוד מועד בידי חבלניו של צ'​ונג,​ אוטם את עצמו, נועל את ס'​קארר בתוכו ומתחיל להעלות את הטמפרטורה.
  
-בעידן מרושע, מחוץ לבית הגילדה העצום, מול כניסת ספקים צדדית, ממתין קלאודיוס – איש ריבו של שאר־קאלי־שאר,​ שחזה את העתיד וגילה בדיוק לאן המטה האמיתי יגיע – יחד עם חמשה חיילים חמושים. הוא לבוש טוגה קצרה, וסביב קרסולו כרוכה אצעדת נחושת רחבה, דמוית אזיק, סימן ליום חגו. כחזוי, מתוך כניסת הספקים בוקעת טאבני, עליה מוצפן המטה, בלווית שאר־קאלי־שארי (ניראר בתוך להט, מחכה לאסוף אותם, נארדין עדיין עם זאקלאק,​ ובאלאשי בדיוק מנצל את המהומה החדשה כדי לצאת מחדר המשמר שאליו הוא נזרק בעקבות המהומה הקודמת). "​אני אקח את המטה עכשיו",​ הוא אומר, ומקדים חיוך לשאר־קאלי. אישתאר משתוקקת להתחיל לבעוט לאנשים בראש, אך אז באחת מעמדות הנ"​מ העסוקות,​ הממוקמת על גג בנין נמוך, לבוש מדי אדוניס חדשים ומצוחצחים, ​היא ​מבחינה באביה, טאבני מטבתראמט,​ חי וקים ומשקיף לעברה במשקפת. ​קלאודיוס ​הביא מספיק אנשים כדי לגבור עליה, אך המודעות הסביבתית שלה מאפשרת לה לנצל אותם ​איש נגד רעהוולכן היא נעה, והם צונחים, ​בזה אחר זה. וכשקלאודיוס נותר לבדו, כח פסיוני מול כח פסיוני,​ שאר־קאלי מחזיר לו סוף־סוף חיוך. והפרלוד נגמר.+בעידן מרושע, מחוץ לבית הגילדה העצום, מול כניסת ספקים צדדית, ממתין קלאודיוס – איש ריבו של שאר־קאלי־שאר,​ שחזה את העתיד וגילה בדיוק לאן המטה האמיתי יגיע – יחד עם חמשה חיילים חמושים. הוא לבוש טוגה קצרה, וסביב קרסולו כרוכה אצעדת נחושת רחבה, דמוית אזיק, סימן ליום חגו. כחזוי, מתוך כניסת הספקים בוקעת טאבני, עליה מוצפן המטה, בלווית שאר־קאלי־שארי (ניראר בתוך להט, מחכה לאסוף אותם, נארדין עדיין עם זאקלאק,​ ובאלאשי בדיוק מנצל את המהומה החדשה כדי לצאת מחדר המשמר שאליו הוא נזרק בעקבות המהומה הקודמת). "​אני אקח את המטה עכשיו",​ הוא אומר, ומקדים חיוך לשאר־קאלי. ​הוא הביא מספיק אנשים כדי לגבור עליה, אך המודעות הסביבתית של אישתאר מאפשרת לה לנצל אותם איש נגד רעהו, ולכן היא נעה, והם צונחיםבזה אחר זה. בעוד היא מרחפת באווירהיא מבחינה כי באחת מעמדות הנ"​מ העסוקות,​ הממוקמת על גג בנין נמוך, לבוש מדי אדוניס חדשים ומצוחצחים ​(בדרגת סמל)עומד אביה, טאבני מטבתראמט,​ חי וקיים ומשקיף לעברה במשקפת. היא מזנקת לעבר הפנסים שמאירים אותה, והחייל האחרון ​של קלאודיוס מרסס לעברה ומנפץ אותם, לפני שהוא נופח את נשמתוובחושך, כשקלאודיוס נותר לבדו, כח פסיוני מול כח פסיוני,​ שאר־קאלי מחזיר לו סוף־סוף חיוך. והפרלוד נגמר.
  
 <​html><​script type="​text/​javascript">​ <​html><​script type="​text/​javascript">​
 (function(){'​use strict';​ (function(){'​use strict';​
     var PARAGRAPH_ORDER = {     var PARAGRAPH_ORDER = {
-        ​'​פגישות':​ [1217, 10, 11, 15, 16, 19, 20], +             '​פגישות':​ [1116, 9, 10, 14, 15, 18, 19], 
-        'אנקי': [2, 4, 5, 6, 26, 27, 28], +        'אנכי': [1, 3, 4, 5, 25, 26, 27], 
-        '​המחטף':​ [7, 8, 13, 14, 22, 23, 24, 2518, 29], +        '​המחטף':​ [6, 7, 12, 13, 21, 22, 23, 24, 1728], 
-        '​המסיבה':​ [139213031]+        '​המסיבה':​ [028202930]
     }     }
     var jq = document.createElement('​script'​);​     var jq = document.createElement('​script'​);​
שורה 116: שורה 116:
 }()); }());
 </​script></​html>​ </​script></​html>​
 +
seeds/פרלוד.1391105610.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2014/01/30 20:13 על ידי dm