כלים של משתמש

כלים של אתר


supernova:בדיקת_ארועים

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
supernova:בדיקת_ארועים [2007/08/27 16:06]
jobu523 עוד סבב של רעיונות
supernova:בדיקת_ארועים [2013/11/02 18:00] (הגרסה הנוכחית)
שורה 3: שורה 3:
 היו מספר מאורעות בסשן האחרון שאני לא בטוח שיכלו לקרות. זה מעין דף דיון פתוח כדאי לסגור דברים עד הפגישה הבאה. רוב הבעיות היו בקרב. העדפתי לתת לו לזרום ולחשוב על בעיות לאחר מכן. אפילו על משפטים לא התעקשתי שם. היו מספר מאורעות בסשן האחרון שאני לא בטוח שיכלו לקרות. זה מעין דף דיון פתוח כדאי לסגור דברים עד הפגישה הבאה. רוב הבעיות היו בקרב. העדפתי לתת לו לזרום ולחשוב על בעיות לאחר מכן. אפילו על משפטים לא התעקשתי שם.
  
-== גבע יוצר גופים זהים ==+===== גבע יוצר גופים זהים ​=====
 במהלך המשחק, וספציפית בסשן הקודם, [[גבע]] יצר גופים אנושיים זהים לחלוטין לאנשים אחרים. זה לא דבר טבעי. גיוון בין אורגאניזמים הוא חלק מהותי מהטבע, ומהמשפטים של גבע. במהלך המשחק, וספציפית בסשן הקודם, [[גבע]] יצר גופים אנושיים זהים לחלוטין לאנשים אחרים. זה לא דבר טבעי. גיוון בין אורגאניזמים הוא חלק מהותי מהטבע, ומהמשפטים של גבע.
  
 אולי הפתרון נמצא בידיעת [[המלה|המלה]] שלו: אולי הפתרון נמצא בידיעת [[המלה|המלה]] שלו:
-  ​You must not know too much, or be too precise or scientific about birds and trees and flowers and water-craft;​ a certain free margin, and even vagueness - perhaps ignorance, credulity - helps your enjoyment of these things...+ 
 +<​html><​div dir="​ltr"><​hr /></​html>​ 
 +You must not know too much, or be too precise or scientific about birds and trees and flowers and water-craft;​ a certain free margin, and even vagueness - perhaps ignorance, credulity - helps your enjoyment of these things... 
 +<​html><​hr /></​div></​html>​
  
 כל הגופים הללו, בין אם שלו ובין אם של אנשים אחרים, לא באמת זהים. הם רק נראים ככה, תודות לחוסר הדיוק האינהרנטי של הטבע. ממש כמו שני עלים על עץ - אם תבחן אותם לעומק תגלה שהם שונים בתכלית,​ העץ הרכיב אותם מחומרים שונים ובזמן אחר, אבל מבחוץ הם נראים אותו הדבר. כל הגופים הללו, בין אם שלו ובין אם של אנשים אחרים, לא באמת זהים. הם רק נראים ככה, תודות לחוסר הדיוק האינהרנטי של הטבע. ממש כמו שני עלים על עץ - אם תבחן אותם לעומק תגלה שהם שונים בתכלית,​ העץ הרכיב אותם מחומרים שונים ובזמן אחר, אבל מבחוץ הם נראים אותו הדבר.
  
-[[ההוא]] ​ככל שאני חושב על כך יותר, כך נראה לא סביר שיהיו שני גורמים זהים בטבע. בעוד שלגבי שני עלים ​זה נראה לנו דומה כי אנו טיפשים מכדי לראות את הנושא לעמוקו,​ הרי בני אדם לא נראים לנו דומים אלא באם קורים ניסים ונפלאות. לכן עקרונית לא ניתן לעשות זאת (כרגיל,​ אני משער לעצמי שניתן יהיה למצוא התחקמויות לנושא, אבל בבסיסו של דבר ​אין אפשרות לעשות זאת). המשפט של גבע מחזק את הנושא הזה, לא רק שהטבע לא יכול לקבל זאת, גבע בעצמו לא מקבל מעצמו את זה (כי משפט יכול לפחות להשפיע על כיוונים בה התבונה מקבלת נושאים שונים). במקרה הזה גבע מחזק את תפיסת התבונה לגבי שינויים בטבע ולכן על אחת כמה וכמה שלא ניתן לעשות שאת.+----
  
 +[[ההוא]] - ככל שאני חושב על כך יותר, כך נראה לא סביר שיהיו שני גורמים זהים בטבע. בעוד שלגבי שני עלים - זה נראה לנו דומה כי אנו טיפשים מכדי לראות את הנושא לעמוקו,​ הרי בני אדם לא נראים לנו דומים אלא באם קורים ניסים ונפלאות. לכן עקרונית לא ניתן לעשות זאת (כרגיל,​ אני משער לעצמי שניתן יהיה למצוא התחקמויות לנושא, אבל בבסיסו של דבר - אין אפשרות לעשות זאת). המשפט של גבע מחזק את הנושא הזה, לא רק שהטבע לא יכול לקבל זאת, גבע בעצמו לא מקבל מעצמו את זה (כי משפט יכול לפחות להשפיע על כיוונים בה התבונה מקבלת נושאים שונים). במקרה הזה גבע מחזק את תפיסת התבונה לגבי שינויים בטבע ולכן על אחת כמה וכמה שגבע לא מסוגל לעשות זאת.
  
-== גבע יוצר גוף בשביל מישהו ==+----
  
-אם גבע מוסיף ​לעצמו גוף, ​הגוף ​הזה ​צריך להכיל רק את התבונה שלו, לא את הצד ​האצילי. בדיוק כפי ששיחזור ​הגוף של [[שמעון גמזו|שמעון]] על-ידי [[ליליילי]] לא הפך אותו לאציל, אלא ​רק גרם לו לחשוב שהוא אציל.+גבע ​לא מסוגל לעשות את זה **כל זמן שהוא מתעקש על זהות**. דמיון זה כבר סיפור אחר. נכון, העלים רק נראים לנו זהים כי אנחנו טפשים, אבל הם נראים זהיםצד ימין של הגוף שלך מאד דומה לצד ​שמאל, למרות שבעצם (וובדיקה מעמיקה) אין ביניהם שום קשר. תאומים יכולים להראות ​זהים ​לעין תבונה בלתי-מזוינתואפילו סתם ​אנשים לפעמים יוצאים נורא דומים אחד ​לשני.
  
-[[ההוא]] כך שלמעשה שילוב בין גבע ולילי או גבע וטליה (אם כי אני תוהה באיזה זוית היא יכולה לעזור כאן) אולי יעבודאבל לא בצורה הטבעית.+אפשר אפילו לומר שחלק מההגדרה של הטבע הוא היכולת ליצור עותקים בלתי-מושלמים,​ אך מאד מאד דומים. לפעמים דומים עד-כדי-כך שהם זהים מבחינה פראקטית (תלוי מאד בבחינה הפראקטית,​ כמובן). 
 + 
 + --- //[[:אני]] 2007/08/27 19:21// 
 + 
 +---- 
 + 
 +הבעיה כאן היא שכאציל אתה עושה פעולה בעולם, ​אתה לא יכול לשלוט בצורה בה המסטיק יפרש את זה. אם תיצור אדם, אז יווצר לך אדם בעולם כשהמסטיק מחליט איך לבנות את זה. אין לך שליטה על הצורה בה המסטיק בוחר את התוצאות. 
 + 
 +אני עוד צריך לחשוב על זה  
 + --- //[[jobu]] 2007/08/28 13:05// 
 + 
 +---- 
 + 
 +כל הסיפור של ניקוד גבוה בתבונה הוא שליטה על הצורה בה המסטיק מפרש דברים. 
 + 
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15// 
 + 
 +---- 
 + 
 +אני חושב שעליתי על הבעיה. כאצילים אתם לא שייכים לפרטים של העולם, אלא למילים וההגדרות של העולם. העולם (המסטיק) מטפל בפרטים. גבע יכול ליצור: רוסי, גרוזיני או יהודי. הוא לא יכול ליצור את משה או את בוריס (במובן של האנשים המסוימים האלו). אתם מילים והגדרות,​ אתם משפיעים על העולם דרך מילים והגדרות. טליה יכולה לעשות שער הגנה אלקטרוני עם תותחים (כל אלו הגדרות). היא לא יכולה לעשות את השער כניסה בבית ספר שבו היא ​למדה. זה חד וחלק ​עוד עקרון ​ששוה לכתוב אותו. עקרון ה[[הגדרות מול הצבעות]]. 
 + 
 +אולי מכאן אפשר לקחת איזה רעיון לתבוני. שתבוני נותן יחס קרוב יותר למסטיק. ההצעה שלי למטה היתה דרך הפעלה סטטיסטית,​ אבל אולי אפשר למצוא פתרון אחר גם.  אולי אפילו שתבונה נותנת יכולות חיקוי להצבעות ולאיו דווקא להגדרות - למרות שאני צריך לחשוב האם אני פוגע כאן בעקרון מהותי למשחק. 
 + 
 + --- //[[jobu]] 2007/08/28 14:04// 
 + 
 +---- 
 + 
 +צרה צרורה, אבל אני אגיב בדף ובמקום שנמצא לנכון. 
 + 
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:30// 
 + 
 +===== גבע יוצר גוף בשביל מישהו ===== 
 + 
 +אם גבע מוסיף לעצמו גוף, הגוף הזה צריך להכיל רק את התבונה שלו, לא את הצד האצילי. בדיוק כפי ששיחזור הגוף של [[שמעון גמזו|שמעון]] על-ידי [[לילי|לילי]] לא הפך אותו לאציל, אלא רק גרם לו לחשוב שהוא אציל. ייתכן ששילוב בין גבע ולילי או גבע וטליה (אם כי אני תוהה באיזה זוית היא יכולה לעזור כאן) או גבע ושמעון (שמחובר עכשיו למחוקק כמו בלונדינית לממצצה) ​יעבודאבל לא טבע ​נטו.
  
 כמו-כן גבע לא יכול ליצור גוף עבור גורם תבונה שמת ובכך להחזיר אותו לחיים. אין שום סיבה תבונית שזה יעבוד((בעונה הראשונה זה עבד רק תודות לחידקים מוזרים שאפשרו את זה, לפי חוקי התבונה)). אפשר להחזיר יצור-תבוני שמת בתור רוח או ערפד - כי אלו פעולות תבוניות מוכרות לצרכי מס - אבל אי-אפשר באופן טבעי להחזיר מישהו שמת למצבו הקודם. כמו-כן גבע לא יכול ליצור גוף עבור גורם תבונה שמת ובכך להחזיר אותו לחיים. אין שום סיבה תבונית שזה יעבוד((בעונה הראשונה זה עבד רק תודות לחידקים מוזרים שאפשרו את זה, לפי חוקי התבונה)). אפשר להחזיר יצור-תבוני שמת בתור רוח או ערפד - כי אלו פעולות תבוניות מוכרות לצרכי מס - אבל אי-אפשר באופן טבעי להחזיר מישהו שמת למצבו הקודם.
שורה 24: שורה 61:
 גם כשאנחנו יוצרים גופים לרוחות שמחזיקות את [[החוק|המקום]],​ הן לא חוזרות למצבן הקודם אלא נשארות רוחות. גם כשאנחנו יוצרים גופים לרוחות שמחזיקות את [[החוק|המקום]],​ הן לא חוזרות למצבן הקודם אלא נשארות רוחות.
  
-== גבע גורע הראשים ==+===== גבע גורע הראשים ​=====
  
-הכצעקתה?​ ראשים של אנשים לא מתפוצצים או נעלמים ככה סתם. אנשים הולכים לישון, אבל לא להתפוצץכך שאי אפשר יהיה לעשות זאת שוב.+הכצעקתה?​ ראשים של אנשים לא מתפוצצים או נעלמים ככה סתם. אנשים הולכים לישון, אבל לא להתפוצץכך שאי אפשר יהיה לעשות זאת שוב.
  
-== גבע גורם להתקף לב ==+===== גבע גורם להתקף לב =====
  
 זה בהחלט משהו שקורה באופן טבעי, אבל כמה זה קשה? זה בהחלט משהו שקורה באופן טבעי, אבל כמה זה קשה?
  
-אפשר לגרוע מהלב ולהחליש אותו עד שקורה משהו, וככל שתשקיע יותר אנרגיה זה יקרה מהר יותר, אבל אתה לא יכול להבטיח שזה יהיה התקף-לב. זה כמובן יהיה קל יותר לביצוע על איש מחשבים עצל שבולע כולסטרול כל היום מאשר על רץ מרתון עם עורקים בעובי שש צול. ​אני משער ​לעצמי ​שאדם במלוא יכולתו (איש מרתון) יהיה בעל התנגדות שלוש ​לנושא. ​כך שגבע יצטרך להשקיע אחוז ​בליצור ​אצלו התקפת לבלכל ​מי שפחות ממנוגבע ​יכול לעשות זאת ​בלי מאמץ.+אפשר לגרוע מהלב ולהחליש אותו עד שקורה משהו. זה כמובן יהיה קל יותר לביצוע על איש מחשבים עצל שבולע כולסטרול כל היום מאשר על רץ מרתון עם עורקים בעובי שש צול. לב של אצן כזה יגלה התנגדות ​ברמה ​שלושכך שגבע יצטרך להשקיע אחוז ​כדי להחליש אותו. לבבות חלשים יותר יכנעו ​לו ללא אחוזים. בכל ​מקרהאתה לא יכול להבטיח ​שזה יהיה דווקא התקף-לב.
  
-עדיין, אי-סדירויות בקצב הלב הן דבר טבעי שיכול לקרות לכל אחד. ​אני מתאר לעצמי שגבע יכול להוסיף איזה מין פרפור ​כזה ​שיגביר מאד את הסיכויים של התבונה המושפעת ללקות בדום לב מתישהו בעשרים השנה האחרונות.+עדיין, אי-סדירויות בקצב הלב הן דבר טבעי שיכול לקרות לכל אחד. גבע יכול להוסיף איזה מין פרפור שיגביר מאד את הסיכויים של התבונה המושפעת ללקות בדום לב מתישהו בעשרים השנה האחרונות.
  
-== ניקוד התבונה ==+===== ניקוד התבונה ​=====
  
-עכשיו שסיימנו להתנכל [[תום|לתום]] וסגרנו קצת קצוות בקשר לאיך אצילים משפיעים על העולם, ניקוד התבונה ("​אנושי"​) הפך לקצת חסר משמעות. ניקוד שקל מאד לחיות בלעדיו. או ליתר דיוק ​אין פיתוי לשחק אותו (כיוון שיש לו כמה יתרונות מאד רציניים - כמו לבנות בית לגו לפני שגבע מספיק ליצור אפילו סיגריה בודדת!).+עכשיו שסיימנו להתנכל [[תום|לתום]] וסגרנו קצת קצוות בקשר לאיך אצילים משפיעים על העולם, ניקוד התבונה ("​אנושי"​) הפך לקצת חסר משמעות. ניקוד שקל מאד לחיות בלעדיוושאין פיתוי לשחק אותו (למרות שיש לו כמה יתרונות מאד רציניים - כמו לבנות בית לגו ​של ששת-אלפים חלקים ​לפני שגבע מספיק לגלגל ג'וינט).
  
-הנקוד במלה מעניין ומגניב מהרגע הראשון,​ וכך גם החוק ("​מקום"​). שניהם גם מוצלחים למשחק וגם ברור ההבדל בין ​כל נקודה לנקודה.+הנקוד במלה מעניין ומגניב מהרגע הראשון,​ וכך גם הניקוד של החוק ("​מקום"​). שניהם מוצלחים למשחק ובשניהם ברורים ההבדלים בין נקודה לנקודה.
  
-האני ​חזק מאד ובעל תועלת. ככל שיש לך יותר באני, כך אתה יכול לפעול יותר. הוא מאפשר לך יותר משחק כאשר אתה מותקף. כך שמקצה לקצה ​שלוש הוא באמת המינימום ​למען משחק נורמלי. ​הוא לא מאד ברור לגבי הערך המתאים (מה זה שלוש באני?), כך שיש מקום לברר את המשמעות של זה<​למלא תוכן>​+לאני ​("​ספיריט"​) יש קצת בעיות. ההבדלים בין נקודה לנקודה לא תמיד ​ברורים, ויכולות מסוימות ממש נראות טפשיות (למה צריך משפט גריעה באני?). צריך ​לעשות עם זה משהו, ​ועדיין, האני ​לפחות מועיל מאד. ככל שיש לך יותר באני, כך אתה יכול לפעול יותר. הוא מאפשר לך יותר משחק כאשר אתה מותקף, ודוגרי ​שלוש הוא באמת המינימום הדרוש למשחק סביר.
  
 אבל למה שמאנצ'​קין טוב ייקח ניקוד גבוה בתבונה?​ הרי את רוב מה שלילי יכולה לעשות עם הארבע שלה שמעון יכול לזייף כל זמן שהגוף שלו נמצא בתוך החוק שלו, שזה פחות-או-יותר תמיד. אבל למה שמאנצ'​קין טוב ייקח ניקוד גבוה בתבונה?​ הרי את רוב מה שלילי יכולה לעשות עם הארבע שלה שמעון יכול לזייף כל זמן שהגוף שלו נמצא בתוך החוק שלו, שזה פחות-או-יותר תמיד.
  
-גולה העלתה רעיון של לתת לאצילים בעלי ניקוד גבוה בתבונה יתרון בפעולה על יצורים-תבוניים.+==== הפתרון של גולה ==== 
 + 
 +[[:גולה]] העלתה רעיון של לתת לאצילים בעלי ניקוד גבוה בתבונה יתרון בפעולה על יצורים-תבוניים ​(כולל אצילים,​ או לפחות החלק התבוני שלהם)ניקוד גבוה נותן לך מהירות תגובה גבוהה יותר, אבל הוא צריך לתת לך גם תפיסה טובה יותר, אינטואיציה טובה יותר, אינטילגנציה ויכולת טקטית גבוהות יותר, וכיו"​ב. כל אלו דברים שלא כל-כך באים לידי בטוי, בעיקר בגלל שאנחנו משתמשים ביכולות האנושיות של השחקן ולא של הדמות((ע"​ע [[בעיית האינטליג'​נס]])). 
 + 
 +==== פתרון המסטיק ==== 
 + 
 +בשיחה בין [[DM|הדי-אם המסתורי שלנו]] לבין [[:​אני|השחקן של שמעון גמזו]] עלה רעיון אחר:  
 + 
 +מקום הוא מה שמחוץ לעולם, מלה היא העולם עצמו, ותבונה היא מה שבתוך העולם. תבונה היא המסטיק שמחזיק את המציאות למרות השטויות והזוועות שגבע עושה. אותו מסטיק שיוצר בכולנו את האמונה האינטואיטיבית בסיבתיות. אצילי עם ניקוד תבונה גבוה יכול לשחק עם חוקי המסטיק. 
 + 
 +חשוב לזכור שפעולות אציליות המגיעות מחוץ לתבונה מתרחשות על ציר זמן אורתוגונאלי למסטיק,​ ושהמסטיק תמיד מסתדר עם עצמו. 
 + 
 +גולה מוסיפה ומזכירה [[DM|שההוא]] תמיד אמר שהתבונה והמלה ("​כוחות"​) מנוגדים זה לזה. [[:אני]] דווקא הייתי אומר שאם-כבר שהחוק והתבונה מנוגדים זה לזה, ושהמלה והאני חוברים יחד כדי להגדיר את ההשפעה של הראשון על השניה. 
 + 
 +=== הפרדה בין יכולות תבונה === 
 + 
 +כיצד מפרידים ודואגים לשונות בין אנושי גבוה של לילי לאנושי גבוה של אוגי? היכן ההבדל?​ 
 + 
 +  * או שהמלה מגידרה את התחום שליטה במסטיק (אוגי רק בגופות במסטיק,​ ולילי רק בספים במסטיק). זה כמובן הרעיון היותר סביר - השאלה אם זה לא מגביל מידי את הכוחות כאן? 
 +  * או שהמשפטים עצמם מגדירים את תחום ההשפעה באנושי. אם כן, צריך שלכל משפט תהיה תחום ברור של השפעה (ראה "כל פרופט בבית שלו"​ שהוא נזיל למדי). 
 + 
 +---- 
 + 
 +[[:אני]] לא יודע, ממתי אנחנו דואגים לשונות כזו? במלה היא נוצרת מעצמה, אבל במקום ובאני אין שונות מוצהרת מלבד זו שנובעת משוני במשפטים. לא? 
 + 
 +אנחנו אנשים די יצירתיים,​ אני חושב שהשונות תדאג לעצמה. וסביר מאד להניח שלילי תעבוד טוב יותר עם הספים שבמסטיק,​ ולו כהעדפה אישית. 
 + 
 +=== היכולות === 
 + 
 +אז מה אומרים ניקודים שונים?​ 
 + 
 +[[:אני]] אמרתי - ניקוד תבונה גבוהה מאפשר לאציל לשלוט בצורה בה המציאות מתאימה את עצמה להפעלת כחות אציליים. אחד נותן לו להעריך את השינויים במסטיק התבונה לפני שהפעולה מבוצעת. שתיים נותן לו להחזיק את התבונה במצבה, ולכן להעלות את מחירן של פעולות אציליות (אולי זה חזק מדי, אבל מאחר שפעולות אציליות הן מיידיות,​ הוא יהיה חייב להפעיל את היכולת הזו מבעוד-מועד,​ כמו שדה אנטי-קסם),​ או שאולי רק להרגיע את התגובות הקיצוניות של התבונה לפעולות רבות אחוזים. שלוש מסוגל להחליש את תגובת התבונה (ולכן אולי גם את הכח האצילי,​ ואולי לא) בדיעבד,​ אחרי שהפעולה בוצעה. ארבע מסוגל לחזק אותה, חמש לשנות, ושש מעניק מידה של שליטה על הסיפור הזה לגורם אחר. 
 + 
 +== אחד - ידיעה == 
 + 
 +  * לדעת על המסטיק. מה קרה וקורה בו. 
 +  * מי השפיע ומי שינה (השפעות אציליות). 
 +  * אולי אפילו קצת לקרוא את העתיד ולראות לאן המסטיק מתקדם (וחשוב לזכור שהמסטיק לא יודע על פעילויות אציליות שישנו אותו - רק על פעילויות תבונה). 
 +  * אולי גם כיצד פעולה שלך תופיע אל תוך העולם (באם העולם יהיה כאוטי בהופעת הכוחות בתוכו). 
 + 
 +== שתיים - הוויה == 
 + 
 +  * להחזיק את המציאות כפי שהיא. פשוט למנוע מאצילים את הפעולה שלהם. זה ממש לא סביר - כי פעולת אצילים היא מחוץ לתבונה,​ היא קוראת בזמן שאינו ניתן לשליטה על ידי התבונה ולכן אין אפשרות באמת למנוע כזה דבר. 
 +  * או הפעולה שלהם שמופיעה - נעלמת (כי היא חלשה מידי) - כאן מדובר במאבק על איזה פעולה תהיה במציאות. ברור שהאציל יוכל ליצור את הפעולה שלו. אולם המסטיק ימחוק אותה לאחר מכן. המסטיק יחזור למצבו המקורי. כמובן יש כאן עניין של מחיר - וזה יהיה די יקר - אבל אפשרי. ([[ההוא]] כמובן אז אנשים יקחו רק שתיים באנושי ושש באני כדאי למנוע מאצילים אחרים לפעול. הממממ. קצת טרוויאלי מידי. יתכן שהיכולת שלך למנוע פעילות מאציל - היא גם תלויה בערך האנושי שלך. אתה יכול להחזיק כנגד הוספה, רק אם יש לך הוספה בעצמך באנושי). באופן כללי - שתיים למנוע פעילויות מאציל אחר זה לא נשמע סביר. ושלוש מתאים יותר. 
 +חשוב לזכור שאין אפשרות להתנגד לארוע אצילי ישירות (ולדוגמא להעלות את מחירו) כי ארוע אצילי הוא ארוע שתמיד יופיע. אפשר רק להתנגד לתוצאות שלו. 
 +גם הנקודה הזו מאד בעייתית,​ כי המסטיק תמיד משתנה לאחר פעולה אצילית,​ על זה אין הרבה מה לעשות. והנחה יסודית למשחק היא שהפעולות של האצילים (גם תבוניות) הם מחוץ לתפיסת התבונה. כך שאם המסטיק השתנה מפעולה אצילית הוא שונה. פעולה אצילית יכולה לבוא רק אחר כך. 
 +  * יתכן שאפשר רק לחזק מסטיק. כאן מדובר במשחק עם הסיכויים שיקרה דבר מה. נניח אתה הולך לאצטדיון כדורגל,​ מאד סביר שיהיה גול לאיזה צד (קל לגרום לזה שזה יקרה), אפשרי שיהיה אלימות בין הקהל. אבל לא סביר שיגדל קקטוס באמצע השדה. כאן אפשר להשפיע על המציאות ומה הכי סביר שיקרה, ולחזק את מה שסביר מעבר לרמה מסוימת שהוא זה שיקרה.  
 + 
 +== שלוש - גריעה == 
 + 
 +החלשה של המסטיק. 
 +  * בהנחה שאתה יודע את הארוע האצילי שיגיע - אתה יכול למנוע או להחליש קו מסוים של פעילויות. כך שהארוע האצילי ישתנה לכיוון שאתה מחליש אותו. אם גבע יוצר גוף - אתה יכול לדאוג לכך שהגוף יהיה ילד/​חלש/​מפגר. 
 +  *  ([[ההוא]] - אז מה היתרון של שלוש על שניים? במילא בשניים אתה מתנגד לאציל אחר - אז מה ההחלשה נותנת?​). 
 +  * אפשרות אחרת היא ששימוש בשלוש מכין את המציאות לקבל שינוי של אציל בקלות יותר (קצת עזרה של אציל אחד לטובת פעילות של אציל אחר). אבל בזה אין הגיון - כי אציל כשפועל - פועל. הוא לא תלוי באחרים. 
 +  * מה שכן - אולי זה מאפשר טווח פעולה רחב יותר. כי המסטיק פחות מציק כאשר הוא מופיע. במקום להשפיע על הרחוב, זה ישפיע על השכונה וכדומה. 
 +  * אולי אחרי שאציל מבצע פעולה, מחלישים הסיכוי לאותה פעולה ובהתאמה,​ המאורע שקרה נהיה פחות סביר. כאן לא מדובר על שינוי הארוע עצמו שהאציל עשה אלא משחק בתורה הסיכויים כדאי שמאורע פחות סביר יקרה. זה יותר חינני בעיני ([[ההוא]]) כיוון שזה מאפשר משחק מעניין יותר בארועים. 
 +  * ברור שמדובר גם בשליטה בתורה הסיכויים באופן כללי ולאפשר דברים פחות סבירים,​ על ידי הורדה של האפשרויות היותר סבירות לקרות. אומנם לא סביר שקקטוס יגדל באמצע מגרש כדורגל,​ כך שזה מוגזם, אבל בהחלט סביר שלאיו דווקא יהיו גולים, ולהחליש את הסיכוי לזה הוא אפשרי. וכך יהיה משחק שלם ללא גולים. 
 +  * דוגמא אחרת תהיה - טליה דואגת לירוק ברמזור,​ לילי דואגת שהסיכוי לירוק יקטן ככל האפשר. דבר שיגרום לכך שאומנם יהיה ירוק - אבל הוא מייד יתחלף לאדום! 
 + 
 +== ארבע - העצמה == 
 + 
 +  * להוסיף הגדרה למסטיק שהיא המציאות - בהקשר זה - כאשר יש מאורע שמופיע - אתה יכול להגיד כיצד מאורע זה יתרחש. כרגיל יש עניין של אנרגיה וכדומה. וכן כמה זמן אתה מוכן להחזיק את זה. אבל אתה יכול לשלוט במסטיק. באם זה אציל שאתה מכיר שרוצה לעשות פעולה אזי זה קל. גבע הולך ליצור גוף, אזי אתה יכול להוסיף שתורת הסיכויים תתן את האפשרות שאתה רוצה במידה סבירה. או כאן אפשר להוסיף את הסיכוי שקקטוס יגדל באמצע שדה כדורגל! 
 +  * אם זה אציל שאתה מתגוננן ממנו - זה נהיה מסובך משמעותית יותר וצריך יהיה לחשוב על מה זה אומר. כאן אתה מגדיר איך אתה רוצה שהמסטיק יפעל כאשר יהיה אציל שיעשה עליו פעולה. כמובן, כתמיד, אתה חייב להגדיר זאת לפני הפעולה של האציל, וכרגיל לא פשוט לנחש במה מדובר כאשר זה אציל זר. נניח אם יש גבע שהולך לייצר גוף כאן, אז אפשר להוריד את תורת הסיכויים שגוף יהיה כאן (המקום מלא בגז מסוכן). 
 +  * או אולי עוזר להתגבר על מרחקים גדולים יותר - נניח גבע רוצה ליצור גוף בתורכיה (דבר שיעלה לו הרבה אנרגיה,​ אזי לילי דואגת לכך שבדיוק היה מטוס שהעלה את האדם המסוים (גשר בין שני מקומות בתורת הסיכויים של המציאות) כך שהגוף שגבע יצר כאן לפני שעה, בדיוק נסע לתורכיה. ואז זול יותר לגבע ליצור את הגוף פה, אך קצת בעבר, וללילי לדאוג לתנועה שלו בתוך המסטיק. 
 + 
 +== חמש - הטמרה == 
 + 
 +שינוי של דבר אחד לתוך המסטיק. אני מניח שכאן אתה יכול כבר לשנות דברים שהמסטיק עשה למען אציל אחר. לשנות פעולה אחת במסטיק לגבי מה שקרה. אני לא בטוח שזה ממש חזק, אבל איזה שינוי בודד בחוקי המסטיק אפשר להוסיף כאן? כלומר גבע יצר גוף, אתה מגיע ומשנה חוק אחד לגביו - לדוגמא שהוא יהיה כושי! 
 +  * הכח המרכזי כאן הוא שניתן הפעם ממש לשחק במסטיק לגבי מאורעות שהיו ולשנות אותם רטרואקטיבית. 
 + 
 +== שש - הענקה == 
 + 
 +להעניק לאחר. די ברור. 
 + 
 +=== על ההבדל בין הגישות === 
 + 
 +המקום המרכזי שאני ([[ההוא]]) רואה בין הגישות היא ש: שרול יותר מסתכל על השפעות על הכוחות של האצילים במסטיק. בעוד שאני יותר ניסיתי להסתכל על יכולות שבאות מהמסטיק עצמו. 
 + 
 +---- 
 +יש מספר הנחות מהותיות לעולם המשחק, שעליהן אין שום אפשרות לעבור. הראשונה היא שאציל לא יכול לפעול על כוח של אציל אחר ([[העין לא רואה את עצמה]]),​ והשני הוא שפעולת אציל (במובן של כוחות אציל) הם תמיד מחוץ לתבונה,​ מיידיים ואינסופיים ([[ניוטון טעה]]). 
 +ההצעות של שרול מנוגדות לשני ההנחות יסוד האלו. ולכן לא יכולות להתקיים בעולם. לדוגמא - אין אפשרות להעלות מחיר של פעולה אצילית אחרת - כי זה גם פעולה על כח אציל אחר וגם דורש פעולה לאורך זמן - שזה מנוגד לאנינסופיות ומידיות של הפעולה. אם יש לכם שיפור של הכיוון המדובר כך שיענה לשני ההנחות האלו - קדימה. 
 + 
 +מעבר לזה, נראה לי שתבוני אמור לתת השפעות ישירות על המסטיק עצמו, ולא על אציל אחר. באם הייתי רוצה לתת כוחות אציל על כוחות אציל (ולו גם באופן עקיף) הייתי שם את זה בחוק ולא בתבוני. 
 +[[הוא|ההוא]] 
 + 
 +---- 
 + 
 +מלה לא יכולה לפעול על מלה, אבל זה לא אומר שאציל לא יכול לפעול על כח של אציל אחר. כשסטאלין מנסה להשפיע על התבונה בעזרת המלה שלו, הוא מותח את המסטיק. אם לילי בדיוק מחזיקה את המסטיק,​ יהיה לו קשה יותר למתוח אותו. אני לא יודע אם זה ייקח יותר אחוזים או שזה יגביר את התגובות הקשות של המסטיק,​ אבל על זה אני מדבר. 
 + 
 +שים-לב,​ אני לא מדבר על לבטל פעולות אציליות,​ כמו שאתה משום מה חושב, אלא על התנגדות יותר גבוהה (או יותר נמוכה) של התבונה. 
 + 
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15// 
 + 
 +==== וגם טליה תבדק לעומקה! ====   
 + 
 +טליה השתמשה במשפט ההחזקה של המקום כדי להחליש/​לגרש אצילים אחרים. דבר זה מהותית בלתי אפשרי. השפעות של החזקה חייבות תמיד להיות בתחום ההחזקה((הוויה עובד הרבה יותר טוב, ויגרום לפחות בלבולים)). יכולות להיות להם השפעות סביבתיות מסוגים שונים, אבל לא השפעה ישירה על גורמים אחרים. באם טליה הייתה משתמש ביכולת המדוברת כדאי להחזיק את השער שלה, שלא יהרס, תחת השפעות של אצילים אחרים, אזי דיינו. אבל לא כך הוא. כבר בסשן זה הפריע לי, אבל החלטתי שעדיף להמתין לאחרי הסשן לדון בנושא. תחום הפעולה של הכוח המדובר הוא המספר המדובר. כיצד אחרי זה המסטיק ישתנה וכתוצאה מזה יקרו תוצאות אחרות - זה כבר דיון אחר (ושוב ראה [[ניוטון טעה]]). 
 + 
 +הסבר מכיוון אחר: האציל יכול רק לבחור את הנושא עליו הוא פועל בתחום ההשפעה - הבה ניקח דוגמא : שהשער שטליה עשתה יחזיק מעמד - כאן הפעולה היא בתחום המדובר (החזקה) ובאזור המדובר (מקום), היא מגדירה פעולה אינסופית ומיידית (שהשער יחזיק עכשיו מעמד). יתכן שהמסטיק,​ על מנת להחזיק את השער תקין, יהרוס את התותח שפועל עליו, או יגרש אותו מהמקום - אבל זה בתחום המסטיק וצורת הפעולה שלו. הפעולה האצילית חייבת להיות חדה וברורה בתחום שבו היא פועלת. חשוב גם לזכור, ששניה לאחר מכן, האצילים התוקפים יתכן ויצרו תותח חדש, ואז מחדש יהיה צורך לטפל בשער. 
 +טליה אפילו יכלה להגדיר - אני רוצה לחזק את השער (ראה הערה על "​החזקה משמעו גם חיזוק"​ למטה). אזי המתכות ממנו השער עשוי יהפכו להיות משמעותית חזקות יותר. ואז התותחים שיורים על השער לא היו מצליחים להרוס אותו. וגם אם האצילים האויבים היו מביאים עוד תותחים,​ עדיין השער היה עומד. עשרים אלף שנה לאחר מכן, השער עדיין היה עומד. זה אפשרי. אבל חשוב להבין שטליה פועלת על השער עם כוח אצילי, ובמסטיק אחרי זה, פועלים הדברים כפי שהם פועלים במסטיק. 
 +[[הוא|ההוא]] 
 + 
 +==== הגדרת התחום (בעיקר בתבונה ומקום) ====   
 + 
 +נושא שדובר בתחילת דיון המשפטים,​ ועכשיו נצטרך לחזור אליו, הוא התיחום (במובן של גידור) של המשפט. 
 + 
 +מלה מוגדרת היטב היות ויש תמיד את הגבלת המלה עליה. אולם מקום ותבונה (כפי שתבוא לעולם) הם בעלי תחום השפעה, לכאורה,​ בלתי מוגבל. עד עכשיו, ניסיתם להבין את העולם וללמוד איך לתפקד בו, ולכן מגבלות רחבות התאימו,​ אולם עכשיו כאשר דברים ברורים יותר, צריך יהיה לחזור ולתחום את המשפטים. 
 + 
 +כל משפט צריך להיות מוגדר היטב. לשם העניין,​ לאחר מאמץ רב, הסתבר שהמשפט המפורסם "כל נביא בביתו"​ מדבר על אצילים בלבד אשר נמצאים במקום (התחנה המרכזית) ספציפית. אז טליה יכולה להפעיל פעולות החזקה על הנושא.  
 + 
 +כל משפט אמור להיות מגודר היטב בצורה הזו. כרגע הפירוש למשפטים הוא מאד פלואידי על פי איך שבא לכל אחד לפרש את זה בכל מצב. אולם יהיה צורך שתתחילו להגדיר היטב לכל משפט את סוג ותחום ההשפעה של כל משפט. אין לי בעיה שאם הדברים עדיין מעורפלים אזי בעת השימוש תגדירו את זה - אולם מרגע שתגדירו את זה, זה ישאר כזה. 
 + 
 +*אידיאלית* צריך שכל משפט יבהיר את התחום ואת סוג ההשפעה. נניח - תחום:'​כלי מטבח'​ השפעות:'​אוכל'​. תחום השפעה ואיזה סוג ההשפעה מבטאת. ​  
 + 
 +במקרה של '​אצילים'​ ב'​מקום',​ היות וטליה נתנה שתי הגבלות רציניות על התחום, אזי בהתאמה נושא ההשפעות פחות עקרוני. כך שהיא יוצאת מתוך ההגדרה האידיאלית,​ אבל מחליפה את זה בפתרון סביר אחר. על פי הגדרה זו, טליה לא יכולה לחזק את השער שהיא יצרה (תוך שימוש במשפט שתיים מקום), אבל היא כן יכולה לחזק את עצמה/​גבע במגוון השפעות שונות. לדוגמא - אם היה גורם רע ואכזר גורם לה להתקף לב במלחמה בבגדד(גבע הרע), אזי היא הייתה יכולה להשתמש במשפט זה, לחזק את הלב שלה ולגרום לו להמשיך לפעול למרות ההתקפה שהוא קיבל. 
 + 
 +===== החזקה משמעו גם חיזוק ==== 
 + 
 +נקודה שנשכחה גם כן, היא שהכוונה בהחזקה,​ היא גם לחזק דבר מה. לגרום לו להיות חזק יותר. לדוגמא,​ אם גבע יחזק את העור שלו עצמו כנגד פעולות חיצוניות,​ אז זה שתיים. ברור מאליו שיש גבול עד כמה העור יכול להחזיק (ולכן גבע העדיף להחליף את העור שלו בעור של מקק שהוא משמעותית חזק יותר). אבל שווה לזכור נקודה זו גם כן. 
 + 
 +---- 
 + 
 +נו, די, זו כבר סתם טעות כתיב. אולי צריך לבוא בטענות למחיי השפה העברית שנתקעו על האל"​ף בראשי-מלים,​ אבל אתה מדבר על **א**חזקה. אני חושב שזה סתם מבלבל. "​הוויה"​ וזהו. 
 + 
 +===== בחזרה לנושא התבונה ==== 
 + 
 +לאור הנחות היסוד של המשחק לגבי יכולות אצילים,​ אני יכול לראות שני תחומים בלבד לתת לתבונה:​ 
 +1. שינויים בתורת הסיכויים. 
 +כלומר להשפיע על אזורים שיפעלו בצורה שונה. לדוגמא להעלות את הסיכוי שיוולדו סינים ברחוב שינקיין. לאורך השנה הקרובה זה יקרה. 
 + 
 +אני תוהה אם זה שינוי מעניין דיו לשחק אותו, האם יש בו מספיק מאנצקיניות לספק את [[:​אני|האני]] שלי, וכן האם אפשר לשחק את זה באופן כללי. 
 + 
 +2. השפעות ישירות על יצורי תבונה 
 +לשנות זכרונות של יצורים תבוניים. לגרום להם לעשות משהו שאתה רוצה. וכדומה. 
 +הבעיה עם זה, שהכיוון יהיה אחיד לכלל האצילים עם תבונה גבוהה. זה גם משעמם, היה את זה ב[[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​Vampire:​_The_Masquerade|ערפדים:​הבאסה]] וכבר גדלנו מאז. 
 + 
 + --- //[[jobu]] 2007/08/29 10:13// 
 + 
 +---- 
 + 
 +אוי, איזו זוועה. אני מעדיף להתרחק כמידת האפשר מ"​שינויים בתורת הסיכויים",​ לא כי זה לא מספיק מאנצ'​קיני,​ אלא כי זה כל-כך מאנצ'​קיני שחבל לי לבזבז את זה על משחק עם ערימת נקבות. חוץ-מזה,​ זה מה שאני עושה בעולם האמיתי. אני מעדיף לגוון קצת במשחק. 
 + 
 +האפשרות השניה דווקא נחמדה. 
 + 
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15// 
 + 
 +---- 
 + 
 +אנא התעלמו מרוב הרעינות מעלה - בגלל שהם מערבים יכולות של אצילים בזמן שאתה בתוך המסטיק - זה בלתי אפשרי. 
 + 
 +בנוסף חשוב לשים לב שכוחות אציליים במהותם מתעלמים גם מתורת הסיכויים של המסטיק. גבע יכול ליצור עץ טרופי באמצע הסהרה. 
 + 
 +היחוד של האנושי הוא לתת השפעה על תורת הסיכויים עצמה. 
 + 
 +1. לזהות מה הסיכויים שיקרה דבר מה. 
 +2. לחזק סיכויים. אתה עומד ליד דלת, יש סיכוי שמשיהו יבוא ויפתח אותה. אתה מעלה את הסיכוי מאד. ואז אחרי חמש דקות מגיע מישהו ופותח 
 +3. להחליש סיכויים. אתה מתערב עם מישהו על כך שהוא יוציא פלי בזריקת מטבע ואתה מוריד את הסיכוי שהוא יצליח. 
 +4. להוסיף סיכוי שלא קיים קודם - מה הסיכוי שיגדל עץ טרופי באמצע סהרה. די גדול אם מדובר באצילים. 
 +5. ממממ 
 + 
 +===== בחזרה לנושא השפעה על כוחות אציליים ===== 
 + 
 +השפעה על כוחות של אצילים אחרים, אפשרית לפי ההנחות של המשחק, רק מחוץ לעולם התבונה. שזה בתוך המקום עצמו (לא באזור ההשפעה של המקום שמקיף כל אחד ואחד - אלא במקום עצמו - תחנה המרכזית לדוגמא). 
 +רעיונות בנושא זה?
  
-בשיחה [[:אנייני]] ​לבין [[DM|הדי-אם המסתורי שלנו]] עלה רעיון אחר+ורק על מנת לחדד כמה נושאים שאמרתי מעלה, ואולי נעלמו בשפעת המילים
  
-מקום ​הוא מה שמחוץ לעולם. ​מלה היא העולם עצמוותבונה היא מה שבתוך העולם. +יש הבדל בין ​מקום ​לבין ​אזור ​השפעת המקום. סביב ​כל אחד ממכם יש את תחום השפעה המקום, הוא שונה מהותי מהמקום שלכם.
-אפשרות ​אחת לפרש את זה תהיה ש: תבונה היא מה שבתוך העולם - היא המסטיק שתמיד מחזיק את המציאות למרות כל הזוועות שאצילים (וגורמים אחרים) עושים בו. אותו מסטיק שנתן לניוטון את האמונה (ובצדק) לגבי סיבה ומסובב.+
  
-סיכומו של דבר - תבונה - תוכל לשחק עם חוקי המסטיק. חשוב ​לזכור שעדיין המסטיק ​תמיד מסתדר עם עצמו. וכל מה שאציל עושה הוא ​מאורע שהמסטיק שהזמן ​שלו אינו תלוי במסטיק ([[ההוא] - עדיין רלוונטי כאן? כנראה ​שכן - כי זה מהנחות ​המיסטיקה של העולם כדאי שיהיה מעניין).+המקום שלכם נמצא מחוץ לעולםולפיכך אפשר לעשות בו דברים רבים (פרקטיקלי מי שיש לו שש במקום יכול לעשות מה שהוא ​רוצה במקום שלכם). יש אפילו מקום ללדון ​בשינוי כוחות ​אציליים שם.
  
-אחד - לדעת ​על המסטיק. מה קרה וקורה בו. מי השפיע ​ומי ​שינה. ​אולי אפילו קצת לקרוא את העתיד ולראות לאן המסטיק מתקדם (וחשוב לזכור שהמסטיק לא יודע על פעילויות אציליות שישנו ​אותו - רק על פעילויות תבונה). אולי גם כיצד פעולה שלך תופיע אל תוך העולם (באם העולם יהיה כאוטי בהופעת הכוחות בתוכו).+אזור ההשפעה של המקום קיים כאשר אתם ​הולכים בכל אזור תבונה. הוא מקיף אותכם. בטווח הזה, ​היכולות ​שלכם מוגבלות על ידי ​המשפטים שלכם. אין לכם את האפשרות לעשות כל דבר ​שאתם רוצים כך סתם (אזהרה לישראל טרם בחירת שש במקום). יהיה צורך להגדיר כל משפט לגבי תחום וסוג ​ההשפעה.
  
-שתיים ​להחזיק את המציאות כפי שהיא. פשוט למנוע מאצילים את הפעולה שלהם. או הפעולה שלהם שמופיעה ​נעלמת (כי היא חלשה מידי) ​כאן מדובר במאבק על איזה פעולה תהיה במציאות. ברור שהאציל יוכל ליצור את הפעולה שלו. אולם המסטיק ימחוק אותה לאחר מכן. המסטיק יחזור למצבו המקורי. כמובן יש כאן עניין של מחיר - וזה יהיה די יקר - אבל אפשרי. (([[ההוא]] כמובן אז אנשים יקחו רק שתיים באנושי ושש באני כדאי למנוע מאצילים אחרים לפעול. הממממ. קצת טרוויאלי מידי. יתכן שהיכולת שלך למנוע פעילות מאציל - היא גם תלויה בערך האנושי שלך. אתה יכול להחזיק כנגד הוספה, רק אם יש לך הוספה בעצמך באנושי). חשוב לזכור שאין אפשרות להתנגד לארוע אצילי ישירות (ולדוגמא להעלות את מחירו) כי ארוע אצילי הוא ארוע שתמיד יופיע. אפשר רק להתנגד לתוצאות שלו.+ --- //[[jobu]] 2007/08/29 10:13//
  
-שלוש ​החלשה של המסטיק. בהנחה שאתה יודע את הארוע האצילי שיגיע ​אתה יכול למנוע או להחליש קו מסוים של פעילויות. כך שהארוע האצילי ישתנה לכיוון שאתה מחליש אותו. אם גבע יוצר גוף ​אתה יכול לדאוג לכך שהגוף יהיה ילד/​חלש/​מפגר. ([[ההוא]] ​אז מה היתרון של שלוש על שניים? במילא בשניים אתה מתנגד לאציל אחר - ובשניים זה הגיוני יותר - אז מה ההחלשה נותנת?​). +----
-אפשרות אחרת היא ששימוש בשלוש מכין את המציאות לקבל שינוי של אציל בקלות יותר (קצת עזרה של אציל אחד לטובת פעילות של אציל אחר). אבל בזה אין הגיון - כי אציל כשפועל - פועל. הוא לא תלוי באחרים. +
-מה שכן - אולי זה מאפשר טווח פעולה רחב יותר. כי המסטיק פחות מציק כאשר הוא מופיע. במקום להשפיע על הרחוב, זה ישפיע על השכונה וכדומה.+
  
-ארבע להוסיף הגדרה למסטיק ​שהיא המציאות בהקשר זה - כאשר יש מאורע שמופיע - אתה יכול להגיד כיצד מאורע ​זה יתרחש. כרגיל יש עניין של אנרגיה ​וכדומה. וכן כמה זמן ​אתה מוכן להחזיק את זה. אבל אתה יכול לשלוט במסטיק. באם זה אציל שאתה מכיר שרוצה לעשות פעולה אזי זה קל - אבל אם זה אציל שאתה מתגוננן ממנו - זה נהיה מסובך משמעותית יותר וצריך יהיה לחשוב על מה זה אומר. כאן אתה מגדיר איך אתה רוצה שהמסטיק יפעל כאשר ​יהיה אציל שיעשה עליו ​פעולה. כמובן, כתמיד, אתה חייב להגדיר זאת לפני הפעולה של האציל, וכרגיל לא פשוט לנחש במה מדובר כאשר זה אציל זר.+אני חושב שאם תחשוב על זה טוב, תגלה שהשפעות על המסטיק ​לא מתנגשות בשום צורה עם העין שלא רואה את עצמה. בלאו-הכי התבונה היא המראה היחידה האפליקאבילית למלה.
  
-חמש - שינוי של דבר אחד ​לתוך ​המסטיק. אני מניח ​שכאן אתה יכול כבר לשנות דברים שהמסטיק עשה למען אציל אחר. לשנות פעולה אחת במסטיק לגבי מה שקרה. ​אני לא בטוח שזה ממש חזק, אבל איזה שינוי בודד בחוקי המסטיק אפשר להוסיף כאן?+בנוסף, דווקא ​בגלל ההשפעה הזובגלל שהכל עובר ​דרך ​מראה, אפשר להגביל ולסייג ​את היכולות האלו ​כדי ​שהן לא יהפכו חזקות מדי.
  
-שש להעניק לאחר. די ברור.+נסה לקרוא ​שוב את הרעיונות ​שלי, אבל הפעם תזכור שאני לא מדבר ​בשום שלב על השפעה על אציל או על כחות, אלא ​רק על המסטיק עצמו.
  
-[[אני]] ​אמר - ניקוד תבונה גבוהה מאפשר לאציל לשלוט בצורה בה המציאות מתאימה את עצמה להפעלת כחות אציליים. אחד נותן לו להעריך את השינויים במסטיק התבונה לפני שהפעולה מבוצעת. שתיים נותן לו להחזיק את התבונה במצבה, ולכן להעלות את מחירן של פעולות אציליות (אולי זה חזק מדי, אבל מאחר שפעולות אציליות הן מיידיות,​ הוא יהיה חייב להפעיל את היכולת הזו מבעוד-מועד,​ כמו שדה אנטי-קסם),​ או שאולי רק להרגיע את התגובות הקיצוניות של התבונה לפעולות רבות אחוזים. שלוש מסוגל להחליש את תגובת התבונה (ולכן אולי גם את הכח האצילי,​ ואולי לא) בדיעבד,​ אחרי שהפעולה בוצעה. ארבע מסוגל לחזק אותה, חמש לשנות, ושש מעניק מידה של שליטה על הסיפור הזה לגורם אחר.)+ --- //[[:אני]] ​2007/08/31 17:15//
supernova/בדיקת_ארועים.1188220014.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/10 22:00 (עריכה חיצונית)