כלים של משתמש

כלים של אתר


supernova:בדיקת_ארועים

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
supernova:בדיקת_ארועים [2007/08/28 09:29]
jobu523 המשך מחשבות על כוחות תבונה והתחלת בדיקה של טליה
supernova:בדיקת_ארועים [2013/11/02 18:00] (הגרסה הנוכחית)
שורה 7: שורה 7:
  
 אולי הפתרון נמצא בידיעת [[המלה|המלה]] שלו: אולי הפתרון נמצא בידיעת [[המלה|המלה]] שלו:
-  ​You must not know too much, or be too precise or scientific about birds and trees and flowers and water-craft;​ a certain free margin, and even vagueness - perhaps ignorance, credulity - helps your enjoyment of these things...+ 
 +<​html><​div dir="​ltr"><​hr /></​html>​ 
 +You must not know too much, or be too precise or scientific about birds and trees and flowers and water-craft;​ a certain free margin, and even vagueness - perhaps ignorance, credulity - helps your enjoyment of these things... 
 +<​html><​hr /></​div></​html>​
  
 כל הגופים הללו, בין אם שלו ובין אם של אנשים אחרים, לא באמת זהים. הם רק נראים ככה, תודות לחוסר הדיוק האינהרנטי של הטבע. ממש כמו שני עלים על עץ - אם תבחן אותם לעומק תגלה שהם שונים בתכלית,​ העץ הרכיב אותם מחומרים שונים ובזמן אחר, אבל מבחוץ הם נראים אותו הדבר. כל הגופים הללו, בין אם שלו ובין אם של אנשים אחרים, לא באמת זהים. הם רק נראים ככה, תודות לחוסר הדיוק האינהרנטי של הטבע. ממש כמו שני עלים על עץ - אם תבחן אותם לעומק תגלה שהם שונים בתכלית,​ העץ הרכיב אותם מחומרים שונים ובזמן אחר, אבל מבחוץ הם נראים אותו הדבר.
שורה 22: שורה 25:
  
  --- //​[[:​אני]] 2007/08/27 19:21//  --- //​[[:​אני]] 2007/08/27 19:21//
 +
 +----
 +
 +הבעיה כאן היא שכאציל אתה עושה פעולה בעולם, אתה לא יכול לשלוט בצורה בה המסטיק יפרש את זה. אם תיצור אדם, אז יווצר לך אדם בעולם כשהמסטיק מחליט איך לבנות את זה. אין לך שליטה על הצורה בה המסטיק בוחר את התוצאות.
 +
 +אני עוד צריך לחשוב על זה 
 + --- //[[jobu]] 2007/08/28 13:05//
 +
 +----
 +
 +כל הסיפור של ניקוד גבוה בתבונה הוא שליטה על הצורה בה המסטיק מפרש דברים.
 +
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15//
 +
 +----
 +
 +אני חושב שעליתי על הבעיה. כאצילים אתם לא שייכים לפרטים של העולם, אלא למילים וההגדרות של העולם. העולם (המסטיק) מטפל בפרטים. גבע יכול ליצור: רוסי, גרוזיני או יהודי. הוא לא יכול ליצור את משה או את בוריס (במובן של האנשים המסוימים האלו). אתם מילים והגדרות,​ אתם משפיעים על העולם דרך מילים והגדרות. טליה יכולה לעשות שער הגנה אלקטרוני עם תותחים (כל אלו הגדרות). היא לא יכולה לעשות את השער כניסה בבית ספר שבו היא למדה. זה חד וחלק עוד עקרון ששוה לכתוב אותו. עקרון ה[[הגדרות מול הצבעות]].
 +
 +אולי מכאן אפשר לקחת איזה רעיון לתבוני. שתבוני נותן יחס קרוב יותר למסטיק. ההצעה שלי למטה היתה דרך הפעלה סטטיסטית,​ אבל אולי אפשר למצוא פתרון אחר גם.  אולי אפילו שתבונה נותנת יכולות חיקוי להצבעות ולאיו דווקא להגדרות - למרות שאני צריך לחשוב האם אני פוגע כאן בעקרון מהותי למשחק.
 +
 + --- //[[jobu]] 2007/08/28 14:04//
 +
 +----
 +
 +צרה צרורה, אבל אני אגיב בדף ובמקום שנמצא לנכון.
 +
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:30//
  
 ===== גבע יוצר גוף בשביל מישהו ===== ===== גבע יוצר גוף בשביל מישהו =====
שורה 55: שורה 85:
 ==== הפתרון של גולה ==== ==== הפתרון של גולה ====
  
-[[גולה]] העלתה רעיון של לתת לאצילים בעלי ניקוד גבוה בתבונה יתרון בפעולה על יצורים-תבוניים (כולל אצילים,​ או לפחות החלק התבוני שלהם). ניקוד גבוה נותן לך מהירות תגובה גבוהה יותר, אבל הוא צריך לתת לך גם תפיסה טובה יותר, אינטואיציה טובה יותר, אינטילגנציה ויכולת טקטית גבוהות יותר, וכיו"​ב. כל אלו דברים שלא כל-כך באים לידי בטוי, בעיקר בגלל שאנחנו משתמשים ביכולות האנושיות של השחקן ולא של הדמות((ע"​ע [[בעיית האינטליג'​נס]])). +[[:גולה]] העלתה רעיון של לתת לאצילים בעלי ניקוד גבוה בתבונה יתרון בפעולה על יצורים-תבוניים (כולל אצילים,​ או לפחות החלק התבוני שלהם). ניקוד גבוה נותן לך מהירות תגובה גבוהה יותר, אבל הוא צריך לתת לך גם תפיסה טובה יותר, אינטואיציה טובה יותר, אינטילגנציה ויכולת טקטית גבוהות יותר, וכיו"​ב. כל אלו דברים שלא כל-כך באים לידי בטוי, בעיקר בגלל שאנחנו משתמשים ביכולות האנושיות של השחקן ולא של הדמות((ע"​ע [[בעיית האינטליג'​נס]])).
  
 ==== פתרון המסטיק ==== ==== פתרון המסטיק ====
שורה 97: שורה 126:
  
   * להחזיק את המציאות כפי שהיא. פשוט למנוע מאצילים את הפעולה שלהם. זה ממש לא סביר - כי פעולת אצילים היא מחוץ לתבונה,​ היא קוראת בזמן שאינו ניתן לשליטה על ידי התבונה ולכן אין אפשרות באמת למנוע כזה דבר.   * להחזיק את המציאות כפי שהיא. פשוט למנוע מאצילים את הפעולה שלהם. זה ממש לא סביר - כי פעולת אצילים היא מחוץ לתבונה,​ היא קוראת בזמן שאינו ניתן לשליטה על ידי התבונה ולכן אין אפשרות באמת למנוע כזה דבר.
-  * או הפעולה שלהם שמופיעה - נעלמת (כי היא חלשה מידי) - כאן מדובר במאבק על איזה פעולה תהיה במציאות. ברור שהאציל יוכל ליצור את הפעולה שלו. אולם המסטיק ימחוק אותה לאחר מכן. המסטיק יחזור למצבו המקורי. כמובן יש כאן עניין של מחיר - וזה יהיה די יקר - אבל אפשרי. ​(([[ההוא]] כמובן אז אנשים יקחו רק שתיים באנושי ושש באני כדאי למנוע מאצילים אחרים לפעול. הממממ. קצת טרוויאלי מידי. יתכן שהיכולת שלך למנוע פעילות מאציל - היא גם תלויה בערך האנושי שלך. אתה יכול להחזיק כנגד הוספה, רק אם יש לך הוספה בעצמך באנושי). באופן כללי - שתיים למנוע פעילויות מאציל אחר זה לא נשמע סביר. ושלוש מתאים יותר.+  * או הפעולה שלהם שמופיעה - נעלמת (כי היא חלשה מידי) - כאן מדובר במאבק על איזה פעולה תהיה במציאות. ברור שהאציל יוכל ליצור את הפעולה שלו. אולם המסטיק ימחוק אותה לאחר מכן. המסטיק יחזור למצבו המקורי. כמובן יש כאן עניין של מחיר - וזה יהיה די יקר - אבל אפשרי. ([[ההוא]] כמובן אז אנשים יקחו רק שתיים באנושי ושש באני כדאי למנוע מאצילים אחרים לפעול. הממממ. קצת טרוויאלי מידי. יתכן שהיכולת שלך למנוע פעילות מאציל - היא גם תלויה בערך האנושי שלך. אתה יכול להחזיק כנגד הוספה, רק אם יש לך הוספה בעצמך באנושי). באופן כללי - שתיים למנוע פעילויות מאציל אחר זה לא נשמע סביר. ושלוש מתאים יותר.
 חשוב לזכור שאין אפשרות להתנגד לארוע אצילי ישירות (ולדוגמא להעלות את מחירו) כי ארוע אצילי הוא ארוע שתמיד יופיע. אפשר רק להתנגד לתוצאות שלו. חשוב לזכור שאין אפשרות להתנגד לארוע אצילי ישירות (ולדוגמא להעלות את מחירו) כי ארוע אצילי הוא ארוע שתמיד יופיע. אפשר רק להתנגד לתוצאות שלו.
 גם הנקודה הזו מאד בעייתית,​ כי המסטיק תמיד משתנה לאחר פעולה אצילית,​ על זה אין הרבה מה לעשות. והנחה יסודית למשחק היא שהפעולות של האצילים (גם תבוניות) הם מחוץ לתפיסת התבונה. כך שאם המסטיק השתנה מפעולה אצילית הוא שונה. פעולה אצילית יכולה לבוא רק אחר כך. גם הנקודה הזו מאד בעייתית,​ כי המסטיק תמיד משתנה לאחר פעולה אצילית,​ על זה אין הרבה מה לעשות. והנחה יסודית למשחק היא שהפעולות של האצילים (גם תבוניות) הם מחוץ לתפיסת התבונה. כך שאם המסטיק השתנה מפעולה אצילית הוא שונה. פעולה אצילית יכולה לבוא רק אחר כך.
שורה 103: שורה 132:
  
 == שלוש - גריעה == == שלוש - גריעה ==
 +
 החלשה של המסטיק. החלשה של המסטיק.
   * בהנחה שאתה יודע את הארוע האצילי שיגיע - אתה יכול למנוע או להחליש קו מסוים של פעילויות. כך שהארוע האצילי ישתנה לכיוון שאתה מחליש אותו. אם גבע יוצר גוף - אתה יכול לדאוג לכך שהגוף יהיה ילד/​חלש/​מפגר.   * בהנחה שאתה יודע את הארוע האצילי שיגיע - אתה יכול למנוע או להחליש קו מסוים של פעילויות. כך שהארוע האצילי ישתנה לכיוון שאתה מחליש אותו. אם גבע יוצר גוף - אתה יכול לדאוג לכך שהגוף יהיה ילד/​חלש/​מפגר.
שורה 113: שורה 143:
  
 == ארבע - העצמה == == ארבע - העצמה ==
 +
   * להוסיף הגדרה למסטיק שהיא המציאות - בהקשר זה - כאשר יש מאורע שמופיע - אתה יכול להגיד כיצד מאורע זה יתרחש. כרגיל יש עניין של אנרגיה וכדומה. וכן כמה זמן אתה מוכן להחזיק את זה. אבל אתה יכול לשלוט במסטיק. באם זה אציל שאתה מכיר שרוצה לעשות פעולה אזי זה קל. גבע הולך ליצור גוף, אזי אתה יכול להוסיף שתורת הסיכויים תתן את האפשרות שאתה רוצה במידה סבירה. או כאן אפשר להוסיף את הסיכוי שקקטוס יגדל באמצע שדה כדורגל!   * להוסיף הגדרה למסטיק שהיא המציאות - בהקשר זה - כאשר יש מאורע שמופיע - אתה יכול להגיד כיצד מאורע זה יתרחש. כרגיל יש עניין של אנרגיה וכדומה. וכן כמה זמן אתה מוכן להחזיק את זה. אבל אתה יכול לשלוט במסטיק. באם זה אציל שאתה מכיר שרוצה לעשות פעולה אזי זה קל. גבע הולך ליצור גוף, אזי אתה יכול להוסיף שתורת הסיכויים תתן את האפשרות שאתה רוצה במידה סבירה. או כאן אפשר להוסיף את הסיכוי שקקטוס יגדל באמצע שדה כדורגל!
   * אם זה אציל שאתה מתגוננן ממנו - זה נהיה מסובך משמעותית יותר וצריך יהיה לחשוב על מה זה אומר. כאן אתה מגדיר איך אתה רוצה שהמסטיק יפעל כאשר יהיה אציל שיעשה עליו פעולה. כמובן, כתמיד, אתה חייב להגדיר זאת לפני הפעולה של האציל, וכרגיל לא פשוט לנחש במה מדובר כאשר זה אציל זר. נניח אם יש גבע שהולך לייצר גוף כאן, אז אפשר להוריד את תורת הסיכויים שגוף יהיה כאן (המקום מלא בגז מסוכן).   * אם זה אציל שאתה מתגוננן ממנו - זה נהיה מסובך משמעותית יותר וצריך יהיה לחשוב על מה זה אומר. כאן אתה מגדיר איך אתה רוצה שהמסטיק יפעל כאשר יהיה אציל שיעשה עליו פעולה. כמובן, כתמיד, אתה חייב להגדיר זאת לפני הפעולה של האציל, וכרגיל לא פשוט לנחש במה מדובר כאשר זה אציל זר. נניח אם יש גבע שהולך לייצר גוף כאן, אז אפשר להוריד את תורת הסיכויים שגוף יהיה כאן (המקום מלא בגז מסוכן).
שורה 118: שורה 149:
  
 == חמש - הטמרה == == חמש - הטמרה ==
 +
 שינוי של דבר אחד לתוך המסטיק. אני מניח שכאן אתה יכול כבר לשנות דברים שהמסטיק עשה למען אציל אחר. לשנות פעולה אחת במסטיק לגבי מה שקרה. אני לא בטוח שזה ממש חזק, אבל איזה שינוי בודד בחוקי המסטיק אפשר להוסיף כאן? כלומר גבע יצר גוף, אתה מגיע ומשנה חוק אחד לגביו - לדוגמא שהוא יהיה כושי! שינוי של דבר אחד לתוך המסטיק. אני מניח שכאן אתה יכול כבר לשנות דברים שהמסטיק עשה למען אציל אחר. לשנות פעולה אחת במסטיק לגבי מה שקרה. אני לא בטוח שזה ממש חזק, אבל איזה שינוי בודד בחוקי המסטיק אפשר להוסיף כאן? כלומר גבע יצר גוף, אתה מגיע ומשנה חוק אחד לגביו - לדוגמא שהוא יהיה כושי!
   * הכח המרכזי כאן הוא שניתן הפעם ממש לשחק במסטיק לגבי מאורעות שהיו ולשנות אותם רטרואקטיבית.   * הכח המרכזי כאן הוא שניתן הפעם ממש לשחק במסטיק לגבי מאורעות שהיו ולשנות אותם רטרואקטיבית.
  
 == שש - הענקה == == שש - הענקה ==
 +
 להעניק לאחר. די ברור. להעניק לאחר. די ברור.
  
 === על ההבדל בין הגישות === === על ההבדל בין הגישות ===
 +
 המקום המרכזי שאני ([[ההוא]]) רואה בין הגישות היא ש: שרול יותר מסתכל על השפעות על הכוחות של האצילים במסטיק. בעוד שאני יותר ניסיתי להסתכל על יכולות שבאות מהמסטיק עצמו. המקום המרכזי שאני ([[ההוא]]) רואה בין הגישות היא ש: שרול יותר מסתכל על השפעות על הכוחות של האצילים במסטיק. בעוד שאני יותר ניסיתי להסתכל על יכולות שבאות מהמסטיק עצמו.
  
----------------------------------------------------- +---- 
-ההשפעה על הכוחות של האצילים נשמעת לי קצת כללית וקשורה באמת יותר לתפיסה טובה והבנה של מצבים תבוניים (וגם אציליים?​) באשר הם, כלומר לידיעה או החזקה. לא ברור לי מה בעצם מייחד את האנושי הגבוה מבחינת האצילות,​ שכן הוא פועל רק על החלק התבוני של האציל, כפי שיכול לפעול על כל יצור תבוני אחר. ומה בדבר ההוספה והשינוי,​ איך הם באים לידי ביטוי והאם בכלל ניתן לעשות פעולה ישירה כזו על אציל. אולי ניתן לשלב בין שתי הגישות. הרי נאמר שפעולה על אצילים חייבת להיות עקיפה, אז אולי תעשה בכל מקרה דרך העולם, תגדיל את הסיכויים למאורע (אצילי לצורך העניין) או תכוון אותו בדרך מסויימת וכדו'​.[[סמדר]]  +יש מספר הנחות מהותיות לעולם המשחק, שעליהן אין שום אפשרות לעבור. הראשונה היא שאציל לא יכול לפעול על כוח של אציל אחר ​([[העין לא רואה את עצמה]]), והשני הוא שפעולת אציל (במובן של כוחות אציל) הם תמיד מחוץ לתבונה,​ מיידיים ואינסופיים ​([[ניוטון טעה]]).
----------------------------------------------------- +
-יש מספר הנחות מהותיות לעולם המשחק, שעליהן אין שום אפשרות לעבור. הראשונה היא שאציל לא יכול לפעול על כוח של אציל אחר [[העין לא רואה את עצמה]], והשני הוא שפעולת אציל (במובן של כוחות אציל) הם תמיד מחוץ לתבונה,​ מיידיים ואינסופיים [[ניוטון טעה]].+
 ההצעות של שרול מנוגדות לשני ההנחות יסוד האלו. ולכן לא יכולות להתקיים בעולם. לדוגמא - אין אפשרות להעלות מחיר של פעולה אצילית אחרת - כי זה גם פעולה על כח אציל אחר וגם דורש פעולה לאורך זמן - שזה מנוגד לאנינסופיות ומידיות של הפעולה. אם יש לכם שיפור של הכיוון המדובר כך שיענה לשני ההנחות האלו - קדימה. ההצעות של שרול מנוגדות לשני ההנחות יסוד האלו. ולכן לא יכולות להתקיים בעולם. לדוגמא - אין אפשרות להעלות מחיר של פעולה אצילית אחרת - כי זה גם פעולה על כח אציל אחר וגם דורש פעולה לאורך זמן - שזה מנוגד לאנינסופיות ומידיות של הפעולה. אם יש לכם שיפור של הכיוון המדובר כך שיענה לשני ההנחות האלו - קדימה.
  
שורה 136: שורה 168:
 [[הוא|ההוא]] [[הוא|ההוא]]
  
-=== וגם טליה תבדק לעומקה! ===  ​+----
  
-טליה ​השתמשה במשפט ההחזקה של המקום כדי להחליש/לגרש אצילים אחרים. דבר זה מהותית בלתי אפשרי. ​השפעות של החזקה חייבות תמיד להיות ​בתחום ההחזקה. יכולות להיות ​להם השפעות סביבתיות מסוגים שונים, אבל לא השפעה ישירה על גורמים אחריםבאם טליה הייתה משתמש ​ביכולת המדוברת כדאי להחזיק את השער שלהשלא ​יהרס, תחת ​השפעות של אצילים אחרים, ​אזי דיינו. אבל לא כך הוא. כבר בסשן ​זה הפריע לי, אבל החלטתי שעדיף להמתין לאחרי הסשן לדון בנושא. תחום ​הפעולה של הכוח המדובר הוא המספר המדובר. כיצד אחרי זה המסטיק ישתנה ​וכתוצאה מזה יקרו תוצאות אחרות - זה כבר ​דיון אחר (ושוב ראה [[ניוטון טעה]]).+מלה לא יכולה לפעול על מלה, אבל זה לא אומר שאציל לא יכול לפעול על כח של אציל אחר. כשסטאלין מנסה להשפיע על התבונה בעזרת המלה שלו, הוא מותח את המסטיק. אם לילי בדיוק מחזיקה את המסטיק, יהיה לו קשה יותר למתוח אותו. אני לא יודע אם זה ייקח יותר אחוזים או שזה יגביר את התגובות הקשות ​של המסטיקאבל על זה אני מדבר.
  
-הסבר מכיוון אחר: האציל יכול רק לבחור את הנושא עליו הוא פועל בתחום ההשפעה - שהשער יחזיק מעמד - כאן הפעולה היא בתחום המדובר (החזקה) ובאזור המדובר (מקום), היא מגדירה פעולה אינסופית ומיידית (שהשער יחזיק עכשיו מעמד). יתכן שהמסטיק,​ על מנת להחזיק את השער תקין, יהרוס את התותח שפועל עליו, או יגרש אותו מהמקום - אבל זה בתחום המסטיק וצורת הפעולה שלו. הפעולה האצילית חייבת להיות חדה וברורה בתחום שבו היא פועלת. חשוב גם לזכור, ששניה לאחר מכן, האצילים התוקפים יתכן ויצרו תותח חדש, ואז מחדש יהיה צורך לטפל בשער.+שים-לב,​ אני לא מדבר על לבטל פעולות אציליות,​ כמו שאתה משום מה חושב, אלא על התנגדות יותר גבוהה (או יותר נמוכה) של התבונה. 
 + 
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15// 
 + 
 +==== וגם טליה תבדק לעומקה! ====   
 + 
 +טליה השתמשה במשפט ההחזקה של המקום כדי להחליש/​לגרש אצילים אחרים. דבר זה מהותית בלתי אפשרי. השפעות של החזקה חייבות תמיד להיות בתחום ההחזקה((הוויה עובד הרבה יותר טוב, ויגרום לפחות בלבולים)). יכולות להיות להם השפעות סביבתיות מסוגים שונים, אבל לא השפעה ישירה על גורמים אחרים. באם טליה הייתה משתמש ביכולת המדוברת כדאי להחזיק את השער שלה, שלא יהרס, תחת השפעות של אצילים אחרים, אזי דיינו. אבל לא כך הוא. כבר בסשן זה הפריע לי, אבל החלטתי שעדיף להמתין לאחרי הסשן לדון בנושא. תחום הפעולה של הכוח המדובר הוא המספר המדובר. כיצד אחרי זה המסטיק ישתנה וכתוצאה מזה יקרו תוצאות אחרות - זה כבר דיון אחר (ושוב ראה [[ניוטון טעה]]). 
 + 
 +הסבר מכיוון אחר: האציל יכול רק לבחור את הנושא עליו הוא פועל בתחום ההשפעה - הבה ניקח דוגמא : שהשער ​שטליה עשתה ​יחזיק מעמד - כאן הפעולה היא בתחום המדובר (החזקה) ובאזור המדובר (מקום), היא מגדירה פעולה אינסופית ומיידית (שהשער יחזיק עכשיו מעמד). יתכן שהמסטיק,​ על מנת להחזיק את השער תקין, יהרוס את התותח שפועל עליו, או יגרש אותו מהמקום - אבל זה בתחום המסטיק וצורת הפעולה שלו. הפעולה האצילית חייבת להיות חדה וברורה בתחום שבו היא פועלת. חשוב גם לזכור, ששניה לאחר מכן, האצילים התוקפים יתכן ויצרו תותח חדש, ואז מחדש יהיה צורך לטפל בשער
 +טליה אפילו יכלה להגדיר - אני רוצה לחזק את השער (ראה הערה על "​החזקה משמעו גם חיזוק"​ למטה). אזי המתכות ממנו השער עשוי יהפכו להיות משמעותית חזקות יותר. ואז התותחים שיורים על השער לא היו מצליחים להרוס אותו. וגם אם האצילים האויבים היו מביאים עוד תותחים,​ עדיין השער היה עומד. עשרים אלף שנה לאחר מכן, השער עדיין היה עומד. זה אפשרי. אבל חשוב להבין שטליה פועלת על השער עם כוח אצילי, ובמסטיק אחרי זה, פועלים הדברים כפי שהם פועלים במסטיק.
 [[הוא|ההוא]] [[הוא|ההוא]]
 +
 +==== הגדרת התחום (בעיקר בתבונה ומקום) ====  ​
 +
 +נושא שדובר בתחילת דיון המשפטים,​ ועכשיו נצטרך לחזור אליו, הוא התיחום (במובן של גידור) של המשפט.
 +
 +מלה מוגדרת היטב היות ויש תמיד את הגבלת המלה עליה. אולם מקום ותבונה (כפי שתבוא לעולם) הם בעלי תחום השפעה, לכאורה,​ בלתי מוגבל. עד עכשיו, ניסיתם להבין את העולם וללמוד איך לתפקד בו, ולכן מגבלות רחבות התאימו,​ אולם עכשיו כאשר דברים ברורים יותר, צריך יהיה לחזור ולתחום את המשפטים.
 +
 +כל משפט צריך להיות מוגדר היטב. לשם העניין,​ לאחר מאמץ רב, הסתבר שהמשפט המפורסם "כל נביא בביתו"​ מדבר על אצילים בלבד אשר נמצאים במקום (התחנה המרכזית) ספציפית. אז טליה יכולה להפעיל פעולות החזקה על הנושא. ​
 +
 +כל משפט אמור להיות מגודר היטב בצורה הזו. כרגע הפירוש למשפטים הוא מאד פלואידי על פי איך שבא לכל אחד לפרש את זה בכל מצב. אולם יהיה צורך שתתחילו להגדיר היטב לכל משפט את סוג ותחום ההשפעה של כל משפט. אין לי בעיה שאם הדברים עדיין מעורפלים אזי בעת השימוש תגדירו את זה - אולם מרגע שתגדירו את זה, זה ישאר כזה.
 +
 +*אידיאלית* צריך שכל משפט יבהיר את התחום ואת סוג ההשפעה. נניח - תחום:'​כלי מטבח'​ השפעות:'​אוכל'​. תחום השפעה ואיזה סוג ההשפעה מבטאת.  ​
 +
 +במקרה של '​אצילים'​ ב'​מקום',​ היות וטליה נתנה שתי הגבלות רציניות על התחום, אזי בהתאמה נושא ההשפעות פחות עקרוני. כך שהיא יוצאת מתוך ההגדרה האידיאלית,​ אבל מחליפה את זה בפתרון סביר אחר. על פי הגדרה זו, טליה לא יכולה לחזק את השער שהיא יצרה (תוך שימוש במשפט שתיים מקום), אבל היא כן יכולה לחזק את עצמה/​גבע במגוון השפעות שונות. לדוגמא - אם היה גורם רע ואכזר גורם לה להתקף לב במלחמה בבגדד(גבע הרע), אזי היא הייתה יכולה להשתמש במשפט זה, לחזק את הלב שלה ולגרום לו להמשיך לפעול למרות ההתקפה שהוא קיבל.
 +
 +===== החזקה משמעו גם חיזוק ====
 +
 +נקודה שנשכחה גם כן, היא שהכוונה בהחזקה,​ היא גם לחזק דבר מה. לגרום לו להיות חזק יותר. לדוגמא,​ אם גבע יחזק את העור שלו עצמו כנגד פעולות חיצוניות,​ אז זה שתיים. ברור מאליו שיש גבול עד כמה העור יכול להחזיק (ולכן גבע העדיף להחליף את העור שלו בעור של מקק שהוא משמעותית חזק יותר). אבל שווה לזכור נקודה זו גם כן.
 +
 +----
 +
 +נו, די, זו כבר סתם טעות כתיב. אולי צריך לבוא בטענות למחיי השפה העברית שנתקעו על האל"​ף בראשי-מלים,​ אבל אתה מדבר על **א**חזקה. אני חושב שזה סתם מבלבל. "​הוויה"​ וזהו.
 +
 +===== בחזרה לנושא התבונה ====
 +
 +לאור הנחות היסוד של המשחק לגבי יכולות אצילים,​ אני יכול לראות שני תחומים בלבד לתת לתבונה:​
 +1. שינויים בתורת הסיכויים.
 +כלומר להשפיע על אזורים שיפעלו בצורה שונה. לדוגמא להעלות את הסיכוי שיוולדו סינים ברחוב שינקיין. לאורך השנה הקרובה זה יקרה.
 +
 +אני תוהה אם זה שינוי מעניין דיו לשחק אותו, האם יש בו מספיק מאנצקיניות לספק את [[:​אני|האני]] שלי, וכן האם אפשר לשחק את זה באופן כללי.
 +
 +2. השפעות ישירות על יצורי תבונה
 +לשנות זכרונות של יצורים תבוניים. לגרום להם לעשות משהו שאתה רוצה. וכדומה.
 +הבעיה עם זה, שהכיוון יהיה אחיד לכלל האצילים עם תבונה גבוהה. זה גם משעמם, היה את זה ב[[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​Vampire:​_The_Masquerade|ערפדים:​הבאסה]] וכבר גדלנו מאז.
 +
 + --- //[[jobu]] 2007/08/29 10:13//
 +
 +----
 +
 +אוי, איזו זוועה. אני מעדיף להתרחק כמידת האפשר מ"​שינויים בתורת הסיכויים",​ לא כי זה לא מספיק מאנצ'​קיני,​ אלא כי זה כל-כך מאנצ'​קיני שחבל לי לבזבז את זה על משחק עם ערימת נקבות. חוץ-מזה,​ זה מה שאני עושה בעולם האמיתי. אני מעדיף לגוון קצת במשחק.
 +
 +האפשרות השניה דווקא נחמדה.
 +
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15//
 +
 +----
 +
 +אנא התעלמו מרוב הרעינות מעלה - בגלל שהם מערבים יכולות של אצילים בזמן שאתה בתוך המסטיק - זה בלתי אפשרי.
 +
 +בנוסף חשוב לשים לב שכוחות אציליים במהותם מתעלמים גם מתורת הסיכויים של המסטיק. גבע יכול ליצור עץ טרופי באמצע הסהרה.
 +
 +היחוד של האנושי הוא לתת השפעה על תורת הסיכויים עצמה.
 +
 +1. לזהות מה הסיכויים שיקרה דבר מה.
 +2. לחזק סיכויים. אתה עומד ליד דלת, יש סיכוי שמשיהו יבוא ויפתח אותה. אתה מעלה את הסיכוי מאד. ואז אחרי חמש דקות מגיע מישהו ופותח
 +3. להחליש סיכויים. אתה מתערב עם מישהו על כך שהוא יוציא פלי בזריקת מטבע ואתה מוריד את הסיכוי שהוא יצליח.
 +4. להוסיף סיכוי שלא קיים קודם - מה הסיכוי שיגדל עץ טרופי באמצע סהרה. די גדול אם מדובר באצילים.
 +5. ממממ
 +
 +===== בחזרה לנושא השפעה על כוחות אציליים =====
 +
 +השפעה על כוחות של אצילים אחרים, אפשרית לפי ההנחות של המשחק, רק מחוץ לעולם התבונה. שזה בתוך המקום עצמו (לא באזור ההשפעה של המקום שמקיף כל אחד ואחד - אלא במקום עצמו - תחנה המרכזית לדוגמא).
 +רעיונות בנושא זה?
 +
 +ורק על מנת לחדד כמה נושאים שאמרתי מעלה, ואולי נעלמו בשפעת המילים: ​
 +
 +יש הבדל בין מקום לבין אזור השפעת המקום. סביב כל אחד ממכם יש את תחום השפעה המקום, הוא שונה מהותי מהמקום שלכם.
 +
 +המקום שלכם נמצא מחוץ לעולם. ולפיכך אפשר לעשות בו דברים רבים (פרקטיקלי מי שיש לו שש במקום יכול לעשות מה שהוא רוצה במקום שלכם). יש אפילו מקום ללדון בשינוי כוחות אציליים שם.
 +
 +אזור ההשפעה של המקום קיים כאשר אתם הולכים בכל אזור תבונה. הוא מקיף אותכם. בטווח הזה, היכולות שלכם מוגבלות על ידי המשפטים שלכם. אין לכם את האפשרות לעשות כל דבר שאתם רוצים כך סתם (אזהרה לישראל טרם בחירת שש במקום). יהיה צורך להגדיר כל משפט לגבי תחום וסוג ההשפעה.
 +
 + --- //[[jobu]] 2007/08/29 10:13//
 +
 +----
 +
 +אני חושב שאם תחשוב על זה טוב, תגלה שהשפעות על המסטיק לא מתנגשות בשום צורה עם העין שלא רואה את עצמה. בלאו-הכי התבונה היא המראה היחידה האפליקאבילית למלה.
 +
 +בנוסף, דווקא בגלל ההשפעה הזו, בגלל שהכל עובר דרך מראה, אפשר להגביל ולסייג את היכולות האלו כדי שהן לא יהפכו חזקות מדי.
 +
 +נסה לקרוא שוב את הרעיונות שלי, אבל הפעם תזכור שאני לא מדבר בשום שלב על השפעה על אציל או על כחות, אלא רק על המסטיק עצמו.
 +
 + --- //​[[:​אני]] 2007/08/31 17:15//
supernova/בדיקת_ארועים.1188282569.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/10 22:00 (עריכה חיצונית)