כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.
גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת הגירסה הבאה | הגירסה הקודמת | ||
supernova:לילי [2007/07/02 23:49] smadar |
supernova:לילי [2007/07/13 19:54] smadar שוחזר |
||
---|---|---|---|
שורה 1: | שורה 1: | ||
- | |||
- | __ ==== **דף דמות | ||
- | |||
- | לילי-הודה-חורי**__ ==== | ||
- | |||
- | |||
- | **שם:** לילי- הודה- חורי | ||
- | |||
- | **מין:** נקבה | ||
- | |||
- | **גיל:** 28 | ||
- | **גובה:** 1.65 | ||
- | |||
- | **משקל:** 60 ק"ג | ||
- | |||
- | **ת.ז:**034777430 | ||
- | |||
- | **ארץ לידה:** טול כרם, ישראל | ||
- | |||
- | | ||
- | הודה-לילי חורי נולדה בישראל ב 1976 למשפחה ערבית ישראלית מטול כרם. | ||
- | היא הבת הרביעית מבין ארבע עשרה בנות להורים זקנים. | ||
- | |||
- | בנעוריה למדה בביה"ס בטול כרם, אבל לא סבלה את המסגרת הדוגמטית, שכללה בעיקר תכנים | ||
- | פרו ציוניים. | ||
- | |||
- | היא נהגה לנמנם ולחלום בשיעורים, אך עם הזמן הפסיקה להגיע לבית הספר ושוטטה | ||
- | בשדות ובכפרים הסמוכים. | ||
- | |||
- | היא נהגה לטפס על עצים, לאסוף חלזונות, להאכיל ציפורים וללטף שועלים. בשיטוטיה הארוכים בטבע | ||
- | פיתחה יכולות גופניות מרשימות וחושים מחודדים במיוחד. | ||
- | |||
- | בשדות היא קראה הרבה מאוד ספרים, אגדות עם, מיתולוגיות וסיפורים על מקומות שונים בעולם ועל | ||
- | תרבויות אקזוטיות. | ||
- | |||
- | היא חלמה להגיע לאותם המקומות ותכננה לצאת לנדוד בעולם כשתגדל. הודה גם אהבה מאוד מוסיקה ובעיקר מוסיקה מזרחית אינסטרומנטלית. | ||
- | |||
- | בילדותה, שימשה כשוליה לבונה כלי נגינה בכפר, ובהיותה בעלת חוש שמיעה מפותח, למדה לבד לנגן על חליליות, עוד וכינור. | ||
- | |||
- | החיים בכפר הערבי לא התאימו לה. היא לא סבלה את המסגרת החברתית האינטנסיבית והמחייבת, שחדרה לחייה ודרשה ממנה להתנהג ולחשוב כמו כולם. | ||
- | |||
- | מאז ומתמיד נמשכה לחלכאים ונדכאים וסתם לאנשים בודדים, בהם נתקלה בשיטוטיה השונים. | ||
- | הם משכו את ליבה ועניינו אותה מאוד, | ||
- | |||
- | בעיקר בשל היכולת הנפשית והפיסית לחיות ולשרוד בשולי החברה. | ||
- | |||
- | הקשרים האינטימיים של הודה במהלך חייה היו מועטים, אך היו תמיד עמוקים ובעלי עצמה רגשית | ||
- | רבה. | ||
- | |||
- | כשהייתה ילדה הייתה קשורה מאוד לסבתה הזקנה, מרים, שהייתה אישה חכמה, בעלת חושים טלפתיים מפותחים. הסבתא עסקה ברקיחת תרופות טבעיות ותקשור עם המתים. | ||
- | |||
- | הקשר עמה היה הדבר היחיד שנתן להודה תחושה של בית, של מקום יציב ובטוח. כשסבתה נפטרה בגיל 119 (הודה הייתה בת 12), | ||
- | |||
- | הודה התאבלה זמן רב והחלה להתעניין במוות, בחיים שאחריו ובגלגול נשמות. | ||
- | |||
- | כשהייתה בת ארבע עשרה התאהבה במאטיס, בן השכנים, שהיה מבוגר ממנה בשנים רבות. בין השניים התפתח קשר רומנטי סוער שנשמר בסוד, | ||
- | |||
- | אך כעבור כמה חדשים נעלם מאטיס מהכפר מבלי להסביר להודה דבר. השמועות סיפרו כי היה מעורב בפרשיית סמים גדולה, ברח לסין והפך לקומוניסט. | ||
- | |||
- | הודה שבורת הלב החליטה שלא תאהב יותר גברים. | ||
- | |||
- | אחד הקשרים העמוקים והיציבים שלה לאורך זמן היה עם מכרם, יליד טול כרם גם הוא.מכרם היה גבר כבן 41, הומוסקסואל שנודה ממשפחתו בשל נטיותיו המיניות המוצהרות, | ||
- | |||
- | אך לא גורש מהכפר. מכרם היה צייר מחונן, שנהג גם הוא לפרוש ולהתבודד מאנשים. הוא והודה בילו יחד שעות ארוכות בביתו והודה שימשה מודל לרבים מציוריו. | ||
- | |||
- | כשהייתה הודה בת 16 החל אביה לחפש לה שידוך, אבל היא לא רצתה להתחתן ואביה הזקן לא היה גבר | ||
- | תקיף מספיק, כדי להכריח אותה לעשות זאת. | ||
- | |||
- | לאחר כמה חדשים של לחצים חברתיים ומשפחתיים, החליטה לעזוב את הכפר יחד עם מכרם ולנתק את קשריה עם משפחתה, שהיו שטחיים ורופפים ממילא. | ||
- | |||
- | היא שינתה את שמה ללילי והשניים עברו לגור יחד בצריף מאולתר מפחונים בשדה נטוש בקצה רעננה. | ||
- | |||
- | הם גידלו תותים ומכרו אותם לעוברים ושבים. הפחון בקצה השדה היווה מקור משיכה לעוברי אורח למיניהם ובמיוחד לגברים צעירים ששוטטובדרכים. | ||
- | |||
- | אלה היו עוצרים בשדה, כדי להתחמם מסביב למדורה ולעשן עשבים, שלילי הייתה מגדלת באהבה. פעמים רבות הייתה לילי יוצאת בלילות לשוטט במקומות אחרים. | ||
- | |||
- | היא הייתה לוקחת את ציוריו של מכרם ומנסה למכור אותם בתחנה המרכזית בתל אביב. | ||
- | |||
- | היא הייתה מתבוננת בסקרנות באנשים שהסתובבו במקום ואף הצליחה להתיידד עם כמה אקסמפלרים | ||
- | מקומיים. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | __**קווי אישיות ומתאר**__ | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | {{:supernova:schiele_maedchen_005_b600.jpg|:supernova:schiele_maedchen_005_b600.jpg}} | ||
- | |||
- | |||
- | לילי היא אישה נמוכה, כהת עור ומעט מלאה. היא אישיות רכה ונשית מאוד, יצרית, המונעת בדרך | ||
- | |||
- | כלל על פי שיקולים אמוציונאליים. היא די מופנמת, בודדה ונוטה למלנכוליה. | ||
- | |||
- | מציאות החיים בכפר הערבי-ישראלי יצרה אצל לילי חווית זהות מבולבלת למדי. | ||
- | היא הושפעה מתכתיביה הנוקשים של המערכת הפטריארכלית, | ||
- | |||
- | אך הייתה חשופה בעיקר לסדקיה וחולשותיה. רוב הגברים שהכירה היו אנשים חלשים, רבים מהם אכזבו אותה ודרשו ממנה להתנהג ולחשוב באופן שלא התאים לתפיסת עולמה. | ||
- | |||
- | עם זאת, חלק גדול מהנשים שלילי הכירה (ובמיוחד סבתה מרים) היו דומיננטיות וחכמות, על אף שלא קיבלו את ההכרה החברתית לכך. | ||
- | |||
- | מציאות החיים בכפר התאפיינה גם בדואליות תרבותית יהודית-ערבית.לילי התחנכה על ערכים תרבותיים ערבים-מזרחיים, | ||
- | |||
- | אך ניזונה גם מערכיה של החברה והמוסדות הציוניים, שהשתלטו על רוב תחומי החיים בכפר. | ||
- | |||
- | חוויות ההתבגרות של לילי הפכו אותה לאישיות אמביוולנטית, לפחות למראית עין. היא נעה בין קטבים שונים, במישורים רבים הקשורים לזהותה המינית, התרבותית, הדתית והלאומית. | ||
- | |||
- | קווי אישיותה הנשיים (כפי שהיא תופסת אותם על רקע החברה המערבית)מעוררים בה פעמים רבות התנגדות פנימית וניכור עצמי. | ||
- | |||
- | היא כמהה לקשר זוגי ולשותפים בחייה, אך במציאות היומיומית פועלת באופן עצמאי וגברי למדי. | ||
- | לרוב היא מתנהלת לבד ומתקשה לסמוך על אחרים. | ||
- | |||
- | מבחינה תרבותית ולאומית לילי נמצאת בקונפליקט תמידי, שהחריף במיוחד עם מלחמת לבנון, | ||
- | (מה גם שחבריה בהווה הם יהודיים וחלקם אתנוצנטריים במיוחד, שלא לומר גזעניים). | ||
- | |||
- | מבחינה דתית ניתן לומר כי היא אתאיסטית, אם כי מוצאת משמעות בשלוש הדתות גם יחד | ||
- | ומאמינה בכל ערך שמזדמן בדרכה ונראה לה רציני ורלוונטי לאותו רגע. | ||
- | |||
- | למעשה היא מאמינה בצורך של אנשים להאמין במשהו (גם אלוהים טוב בשביל זה) | ||
- | ובעיקר מאמינה באנשים עצמם, ביכולת הפנימית שלהם לבטא את עצמם וגם להשתנות ולהסתגל למציאות | ||
- | |||
- | שבה הם נתונים באותו רגע. | ||
- | |||
- | יש לה מחויבות מוסרית גבוהה כלפי בני אדם וכלפי כל יצור שמתקשה לעשות זאת. | ||
- | |||
- | התנהגותה של לילי נראית פעמים רבות כהססנית ומתלבטת. היא רואה בדרך כלל כמה נתיבים אפשריים לשייכות, מוצאת ברובם מקור להזדהות, | ||
- | |||
- | אך בו זמנית גם מתקשה לבחור באיזה מקום היא רוצה ויכולה להתקיים. בגלל זה היא גם תופסת מקומות כזמניים ומתפתה לעבור ממקום אחד לשני. | ||
- | |||
- | עם זאת, כשהיא בוחרת להשתייך למקום מסוים היא מחויבת מאוד, אקטיבית ואפילו טוטלית. | ||
- | |||
- | ניתן לומר עליה גם כי היא אישה סקרנית מאוד, בעל יצר מציצני מפותח ואפילו פרברטי לפעמים. | ||
- | |||
- | דווקא בשל היותה אישה מופנמת ולא דומיננטית ברמות החברתיות המערביות המקובלות היא סיגלה | ||
- | לעצמה יכולת של רואה ואינה נראית. | ||
- | |||
- | היא מתעניינת מאוד במצבים אנושיים ועל אנושיים וחוקרת אותם בדרכה השקטה. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | ===== __**תשבץ החלקים:**__ ===== | ||
- | |||
- | |||
- | **איזה שמפו אתה (אנא הסבר)?** | ||
- | |||
- | בילדותה המוקדמת הייתה לילי שמן זית (שנכתש ברגליה היחפות של סבתה), שאר תבלינים ובעיקר | ||
- | |||
- | חינה אדומה לחיזוק השורשים. כיום, כאישה מזרחית-מערבית בוגרת, | ||
- | |||
- | לילי משלבת שמפו+מרכך צמחי ארומטיבבקבוק אחד(של חברת 'טבעי בשבילך'), שלא נוסה על בעלי | ||
- | |||
- | חיים. השילוב מבטא את הדואליות הטבעית של לילי, | ||
- | |||
- | שנוטה לעבור ממצב למצב או ממקום למקום בעת הצורך או כשניתנת האפשרות. | ||
- | |||
- | המרכך מהותי על שום הגרעין הנשי- מזרחי הקלאסי שקיים בה (גם אם היא עדיין לא מודה בכך) | ||
- | |||
- | ועניין בע"ח חשוב, כי לילי חובבת יצורים טבעיים באשר הם ומרגישה צורך מוסרי ורחמני | ||
- | |||
- | לשמור עליהם, כשיש איום בסביבה. | ||
- | |||
- | |||
- | **מה הדבר החשוב ביותר שהוריך לא יודעים עליך?** | ||
- | |||
- | הם לא יודעים על הרומן עם מאטיס, על ציורי הערום שלה, שצייר מכרם, שמסתובבים ברחבי התחנה | ||
- | |||
- | המרכזית ועל כך שבעומק ליבה פנימה, בעצם הייתה רוצה למצוא לה גבר מזרחי מסוקס | ||
- | |||
- | עם שפם וללדת לו המון ילדים. | ||
- | |||
- | |||
- | **ספר על בן/בת הזוג שלך (באם אין, אזי האחרון/נה).** | ||
- | |||
- | כאמור, הרומן עם מאטיס. | ||
- | |||
- | |||
- | **בעת העלייה למטוס, גברת שמנה דוחפת אותך הצידה, | ||
- | |||
- | ובלחץ רב נדחקת דרך הדלת, על מנת לקחת את | ||
- | |||
- | העיתון האחרון! אז את/ה מגלה לזוועתך שהיא יושבת לידך, כל הטיסה מישראל לארה”ב! | ||
- | |||
- | מה תעשה בטיסה כשהיא מתנשפת לידך וקוראת את העיתון האחרון?** | ||
- | |||
- | לילי סובלת למדי כשאנשים נכנסים לה למרחב הפרטי בלי לבקש רשות. | ||
- | |||
- | היא תתאמץ למצוא לעצמה מקום אחר במטוס, תסתובב בחוסר נחת הלוך ושוב, תתעקש מאוד | ||
- | |||
- | ואפילו קצת תציק לדיילות. אם זה ממש לא יעזור והטיסה מלאה היא תחזור למקום, | ||
- | |||
- | תתכווץ, תעצום את העיניים ותחלום בהקיץ על מקומות אחרים | ||
- | |||
- | עם ריחות אחרים, שדה תותים למשל. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | **משפט לכוחות -סף- 4** : | ||
- | "אלה שידעו | ||
- | מה התרחש כאן ומדוע, | ||
- | חייבים לפנות מקום לאלה | ||
- | שיודעים מעט. | ||
- | ופחות ממעט. | ||
- | ולבסוף, שום דבר". | ||
- | סוף והתחלה/ויסלבה שימבורסקה מתוך "סוף והתחלה". | ||