כלים של משתמש

כלים של אתר


supernova:לילי

הבדלים

כאן מוצגים ההבדלים בין הגרסה שנבחרה והגרסה הנוכחית של הדף.

קישור לתצוגה השוואה זו

גירסה קודמת בשני הצדדים הגירסה הקודמת
הגירסה הבאה
הגירסה הקודמת
supernova:לילי [2007/07/02 23:50]
smadar
supernova:לילי [2007/07/13 19:54]
smadar שוחזר
שורה 1: שורה 1:
- 
-__ ==== **דף דמות 
- 
-לילי-הודה-חורי**__ ==== 
- 
- 
-**שם:** לילי- הודה- חורי 
- 
-**מין:** נקבה 
- 
-**גיל:** 28 
-**גובה:​** 1.65  
- 
-**משקל:​** 60 ק"ג 
- 
-**ת.ז:​**034777430 
- 
-**ארץ לידה:** טול כרם, ישראל 
- 
-  ​ 
-הודה-לילי חורי נולדה בישראל ב 1976 למשפחה ערבית ישראלית מטול כרם. 
-היא הבת הרביעית מבין ארבע עשרה בנות להורים זקנים. ​ 
- 
-בנעוריה למדה בביה"​ס בטול כרם, אבל לא סבלה את המסגרת הדוגמטית,​ שכללה בעיקר תכנים ​ 
-פרו ציוניים. ​ 
- 
-היא נהגה לנמנם ולחלום בשיעורים,​ אך עם הזמן הפסיקה להגיע לבית הספר ושוטטה 
-בשדות ובכפרים הסמוכים. ​ 
- 
-היא נהגה לטפס על עצים, לאסוף חלזונות,​ להאכיל ציפורים וללטף שועלים. בשיטוטיה הארוכים בטבע 
-פיתחה יכולות גופניות מרשימות וחושים מחודדים במיוחד. ​ 
- 
-בשדות היא קראה הרבה מאוד ספרים, אגדות עם, מיתולוגיות וסיפורים על מקומות שונים בעולם ועל 
-תרבויות אקזוטיות. ​ 
- 
-היא חלמה להגיע לאותם המקומות ותכננה לצאת לנדוד בעולם כשתגדל. הודה גם אהבה מאוד מוסיקה ובעיקר מוסיקה מזרחית אינסטרומנטלית. ​ 
- 
-בילדותה,​ שימשה כשוליה לבונה כלי נגינה בכפר, ובהיותה בעלת חוש שמיעה מפותח, למדה לבד לנגן על חליליות,​ עוד וכינור. ​ 
- 
-החיים בכפר הערבי לא התאימו לה. היא לא סבלה את המסגרת החברתית האינטנסיבית והמחייבת,​ שחדרה לחייה ודרשה ממנה להתנהג ולחשוב כמו כולם. ​ 
- 
-מאז ומתמיד נמשכה לחלכאים ונדכאים וסתם לאנשים בודדים,​ בהם נתקלה בשיטוטיה השונים. ​ 
-הם משכו את ליבה ועניינו אותה מאוד, ​ 
- 
-בעיקר בשל היכולת הנפשית והפיסית לחיות ולשרוד בשולי החברה. ​ 
- 
-הקשרים האינטימיים של הודה במהלך חייה היו מועטים,​ אך היו תמיד עמוקים ובעלי עצמה רגשית 
-רבה. ​ 
- 
-כשהייתה ילדה הייתה קשורה מאוד לסבתה הזקנה, מרים, שהייתה אישה חכמה, בעלת חושים טלפתיים מפותחים. הסבתא עסקה ברקיחת תרופות טבעיות ותקשור עם המתים. ​ 
- 
-הקשר עמה היה הדבר היחיד שנתן להודה תחושה של בית, של מקום יציב ובטוח. כשסבתה נפטרה בגיל 119 (הודה הייתה בת 12),  
- 
-הודה התאבלה זמן רב והחלה להתעניין במוות, בחיים שאחריו ובגלגול נשמות. ​ 
- 
-כשהייתה בת ארבע עשרה התאהבה במאטיס,​ בן השכנים,​ שהיה מבוגר ממנה בשנים רבות. בין השניים התפתח קשר רומנטי סוער שנשמר בסוד, ​ 
- 
-אך כעבור כמה חדשים נעלם מאטיס מהכפר מבלי להסביר להודה דבר. השמועות סיפרו כי היה מעורב בפרשיית סמים גדולה, ברח לסין והפך לקומוניסט. ​ 
- 
-הודה שבורת הלב החליטה שלא תאהב יותר גברים. ​ 
- 
-אחד הקשרים העמוקים והיציבים שלה לאורך זמן היה עם מכרם, יליד טול כרם גם הוא.מכרם היה גבר כבן 41, הומוסקסואל שנודה ממשפחתו בשל נטיותיו המיניות המוצהרות, ​ 
- 
-אך לא גורש מהכפר. מכרם היה צייר מחונן, שנהג גם הוא לפרוש ולהתבודד מאנשים. הוא והודה בילו יחד שעות ארוכות בביתו והודה שימשה מודל לרבים מציוריו. ​ 
- 
-כשהייתה הודה בת 16 החל אביה לחפש לה שידוך, אבל היא לא רצתה להתחתן ואביה הזקן לא היה גבר ​ 
-תקיף מספיק, כדי להכריח אותה לעשות זאת. ​ 
- 
-לאחר כמה חדשים של לחצים חברתיים ומשפחתיים,​ החליטה לעזוב את הכפר יחד עם מכרם ולנתק את קשריה עם משפחתה,​ שהיו שטחיים ורופפים ממילא. ​ 
- 
-היא שינתה את שמה ללילי והשניים עברו לגור יחד בצריף מאולתר מפחונים בשדה נטוש בקצה רעננה. ​ 
- 
-הם גידלו תותים ומכרו אותם לעוברים ושבים. הפחון בקצה השדה היווה מקור משיכה לעוברי אורח למיניהם ובמיוחד לגברים צעירים ששוטטובדרכים. 
- 
-אלה היו עוצרים בשדה, כדי להתחמם מסביב למדורה ולעשן עשבים, שלילי הייתה מגדלת באהבה. פעמים רבות הייתה לילי יוצאת בלילות לשוטט במקומות אחרים. ​ 
- 
-היא הייתה לוקחת את ציוריו של מכרם ומנסה למכור אותם בתחנה המרכזית בתל אביב. ​ 
- 
-היא הייתה מתבוננת בסקרנות באנשים שהסתובבו במקום ואף הצליחה להתיידד עם כמה אקסמפלרים 
-מקומיים.  ​ 
- 
- 
- 
-__**קווי אישיות ומתאר**__ 
- 
- 
- 
- 
- 
-{{:​supernova:​schiele_maedchen_005_b600.jpg|:​supernova:​schiele_maedchen_005_b600.jpg}} 
- 
- 
-לילי היא אישה נמוכה, כהת עור ומעט מלאה. היא אישיות רכה ונשית מאוד, יצרית, המונעת בדרך ​ 
- 
-כלל על פי שיקולים אמוציונאליים. היא די מופנמת,​ בודדה ונוטה למלנכוליה. ​ 
- 
-מציאות החיים בכפר הערבי-ישראלי יצרה אצל לילי חווית זהות מבולבלת למדי. ​ 
-היא הושפעה מתכתיביה הנוקשים של המערכת הפטריארכלית, ​ 
- 
-אך הייתה חשופה בעיקר לסדקיה וחולשותיה. רוב הגברים שהכירה היו אנשים חלשים, רבים מהם אכזבו אותה ודרשו ממנה להתנהג ולחשוב באופן שלא התאים לתפיסת עולמה. 
- 
-עם זאת, חלק גדול מהנשים שלילי הכירה (ובמיוחד סבתה מרים) היו דומיננטיות וחכמות,​ על אף שלא קיבלו את ההכרה החברתית לכך. ​ 
- 
-מציאות החיים בכפר התאפיינה גם בדואליות תרבותית יהודית-ערבית.לילי התחנכה על ערכים תרבותיים ערבים-מזרחיים, ​ 
- 
-אך ניזונה גם מערכיה של החברה והמוסדות הציוניים,​ שהשתלטו על רוב תחומי החיים בכפר. ​ 
- 
-חוויות ההתבגרות של לילי הפכו אותה לאישיות אמביוולנטית,​ לפחות למראית עין. היא נעה בין קטבים שונים, במישורים רבים הקשורים לזהותה המינית,​ התרבותית,​ הדתית והלאומית. ​ 
- 
-קווי אישיותה הנשיים (כפי שהיא תופסת אותם על רקע החברה המערבית)מעוררים בה פעמים רבות התנגדות פנימית וניכור עצמי. ​ 
- 
-היא כמהה לקשר זוגי ולשותפים בחייה, אך במציאות היומיומית פועלת באופן עצמאי וגברי למדי. 
-לרוב היא מתנהלת לבד ומתקשה לסמוך על אחרים. ​ 
- 
-מבחינה תרבותית ולאומית לילי נמצאת בקונפליקט תמידי, שהחריף במיוחד עם מלחמת לבנון, ​ 
-(מה גם שחבריה בהווה הם יהודיים וחלקם אתנוצנטריים במיוחד,​ שלא לומר גזעניים). 
- 
-מבחינה דתית ניתן לומר כי היא אתאיסטית,​ אם כי מוצאת משמעות בשלוש הדתות גם יחד 
-ומאמינה בכל ערך שמזדמן בדרכה ונראה לה רציני ורלוונטי לאותו רגע. ​ 
- 
-למעשה היא מאמינה בצורך של אנשים להאמין במשהו (גם אלוהים טוב בשביל זה) 
-ובעיקר מאמינה באנשים עצמם, ביכולת הפנימית שלהם לבטא את עצמם וגם להשתנות ולהסתגל למציאות ​ 
- 
-שבה הם נתונים באותו רגע. ​ 
- 
-יש לה מחויבות מוסרית גבוהה כלפי בני אדם וכלפי כל יצור שמתקשה לעשות זאת. ​       ​ 
- 
-התנהגותה של לילי נראית פעמים רבות כהססנית ומתלבטת. היא רואה בדרך כלל כמה נתיבים אפשריים לשייכות,​ מוצאת ברובם מקור להזדהות, ​ 
- 
-אך בו זמנית גם מתקשה לבחור באיזה מקום היא רוצה ויכולה להתקיים. בגלל זה היא גם תופסת מקומות כזמניים ומתפתה לעבור ממקום אחד לשני. ​ 
- 
-עם זאת, כשהיא בוחרת להשתייך למקום מסוים היא מחויבת מאוד, אקטיבית ואפילו טוטלית. ​ 
- 
-ניתן לומר עליה גם כי היא אישה סקרנית מאוד, בעל יצר מציצני מפותח ואפילו פרברטי לפעמים. ​ 
- 
-דווקא בשל היותה אישה מופנמת ולא דומיננטית ברמות החברתיות המערביות המקובלות היא סיגלה ​ 
-לעצמה יכולת של רואה ואינה נראית. ​ 
- 
-היא מתעניינת מאוד במצבים אנושיים ועל אנושיים וחוקרת אותם בדרכה השקטה. 
- 
-    
- 
- 
-===== __**תשבץ החלקים:​**__ ===== 
-  
- 
-**איזה שמפו אתה (אנא הסבר)?​** 
- 
-בילדותה המוקדמת הייתה לילי שמן זית (שנכתש ברגליה היחפות של סבתה), שאר תבלינים ובעיקר ​ 
- 
-חינה אדומה לחיזוק השורשים. כיום, כאישה מזרחית-מערבית בוגרת, ​ 
- 
-לילי משלבת שמפו+מרכך צמחי ארומטיבבקבוק אחד(של חברת '​טבעי בשבילך'​),​ שלא נוסה על בעלי ​ 
- 
-חיים. השילוב מבטא את הדואליות הטבעית של לילי, 
- 
-שנוטה לעבור ממצב למצב או ממקום למקום בעת הצורך או כשניתנת האפשרות. 
- 
-המרכך מהותי על שום הגרעין הנשי- מזרחי הקלאסי שקיים בה (גם אם היא עדיין לא מודה בכך) ​ 
- 
-ועניין בע"​ח חשוב, כי לילי חובבת יצורים טבעיים באשר הם ומרגישה צורך מוסרי ורחמני ​ 
- 
-לשמור עליהם, כשיש איום בסביבה. ​   ​ 
- 
- 
-**מה הדבר החשוב ביותר שהוריך לא יודעים עליך?​** ​ 
- 
-הם לא יודעים על הרומן עם מאטיס, על ציורי הערום שלה, שצייר מכרם, שמסתובבים ברחבי התחנה ​ 
- 
-המרכזית ועל כך שבעומק ליבה פנימה, בעצם הייתה רוצה למצוא לה גבר מזרחי מסוקס ​ 
- 
-עם שפם וללדת לו המון ילדים. ​ 
- 
- 
-**ספר על בן/בת הזוג שלך (באם אין, אזי האחרון/​נה).** 
- 
-כאמור, הרומן עם מאטיס. 
- 
- 
-**בעת העלייה למטוס, גברת שמנה דוחפת אותך הצידה, ​ 
- 
-ובלחץ רב נדחקת דרך הדלת, על מנת לקחת את  
- 
-העיתון האחרון! אז את/ה מגלה לזוועתך שהיא יושבת לידך, כל הטיסה מישראל לארה”ב! ​ 
- 
-מה תעשה בטיסה כשהיא מתנשפת לידך וקוראת את העיתון האחרון?​** 
- 
-לילי סובלת למדי כשאנשים נכנסים לה למרחב הפרטי בלי לבקש רשות. ​ 
- 
-היא תתאמץ למצוא לעצמה מקום אחר במטוס, תסתובב בחוסר נחת הלוך ושוב, תתעקש מאוד ​ 
- 
-ואפילו קצת תציק לדיילות. אם זה ממש לא יעזור והטיסה מלאה היא תחזור למקום, ​ 
- 
-תתכווץ,​ תעצום את העיניים ותחלום בהקיץ על מקומות אחרים ​ 
- 
-עם ריחות אחרים, שדה תותים למשל. ​ 
- 
- 
- 
- 
- 
-**משפט לכוחות -סף- 4** : 
-"​אלה שידעו 
-מה התרחש כאן ומדוע, 
-חייבים לפנות מקום לאלה ​ 
-שיודעים מעט. 
-ופחות ממעט. 
-ולבסוף,​ שום דבר"​. 
-                 ​סוף והתחלה/​ויסלבה שימבורסקה מתוך "​סוף והתחלה"​. ​ 
  
supernova/לילי.txt · מועד השינוי האחרון: 2013/11/02 18:00 (עריכה חיצונית)