תוכן עניינים

דף זה משמש לדיוניים כלליים, בעיות טכניות יש להעלות בעזרה טכנית

להביא עוד אנשים

באחת ההפגנות כנגד המלחמה חילקתי איזה 40 עלונים (פליירים). התוצאה היתה, למיטב ידעתי, נאדה. בדיעבד, סביר להניח שמפגיני השמאל, עם כל הכבוד להם, כבר דבוקים היטב בעכוזן של המפלגות הקיימות. שהשמרנות של השמאל אינה שונה מהשמרנות של הימין, ושקיימות אליטות של שמאל בדיוק כפי שקיימות אליטות של השלטון והצבא. עוד אפשרות, שהרעיון כאן בכלל מסריח. למען הנוחות הרעיונות אני אתעלם עכשיו מהאפשרות השניה. ובעצם, הרעיון של חלוקות עלונים פיזית הוא בעצמו בעייתי, כאשר מנסים להגיע למצב שאנחנו לא ממש צריכים פירסום פיזי מבזבז נייר ומזהם סביבה. אז מה שאני עושה זה לכתוב בשם “ויקימפלגה” בטוקבקים. על כל הבעיות של התבהמות התגובות, הרי זה עדיין הכלי הנגיש ביותר, הזול ביותר, ובעיקר - הנקי ביותר מפיקוח האליטות. הקיא של אחרון הקבצנים של אמצעי התקשורת ההמוניים. מה שבמילא הולם את מי שאין לו קשרים במסדרונות השלטון. ניסינות שלי לפרסם בפורומים, לא עלו יפה. כנראה שאנשים שם אוהבים לדבר יותר ולהחליט פחות. אני חושב שקהל היעד שלנו בנתיים הוא אנשים שלא שייכים עד כה לאף מסגרת. — רם-און אגמון 2006/08/01 10:03

דרור רשף 2006/08/01 11:59

הי דרור.

אני משער שהייתי מצויד במידה גדושה של תמימות, ללכת לחלק את הפליירים. אבל באותה מידה, גם סקרנות. ברור לי שזה תהליך איטי, אבל אני בדיוק מפסיק לעשן וסבלנות היא לא בדיוק התכונה הדומיננטית שלי. לא שבד“כ המצב הרבה יותר מזהיר. אני גם חושב שלמפלגות יצא שם כל כך רע, שגם אם היא במבנה ויקי, הדימוי שלה הוא קודם כל כמשהו מסריח להפליא.

רם-און אגמון 2006/08/01 21:39

הצעה

הצעה למודל לעיצוב המצע.

תשובה

תודה על הדברים. פתחתי דף שנועד לדיון בנושא מדיניות הגרעין של מדינת ישראל. אני מקווה שבעתיד הקרוב כבר נשלב מודל של הצבעות. התנאי הוא כמובן מספיק פעילות כדי להצדיק את הצעד. בעתיד נבנה מנגנון שיאפשר עיצוב דינמי של המצע. אהבתי את הרעיון של קידום הרעיונות לפי אחוז התמיכה מכלל החברים.

הצעה

שלום ! סליחה שאני עושה את זה על גבי הדף הראשי, אין פשוט אפשרות אחרת. * ראשית כל, מדובר במיזם מעניין ונסיון מדליק בדמוקרטיה מעשית. שנית, ראוי היה להוסיף דף עם קורות חיים של כל אחד מנבחרי המפלגה. בברכה, עוז.

תשובה

תודה על ההצעה. המועמדויות הן בעיקר כדי להראות שיש תפקיד. כמו שנכתב, נשמח אם מישהו יציע את עצמו במקומנו. במקרה כזה, אני מקווה שיהיו דיונים שיחרגו מהמסגרת המצומצמת של קורות חיים אלא יגעו יותר להצעות אופרטיביות לשינויים.

שאלה

מי בדיוק חבר במרכז? איך מובטח שהמרכז מייצג נאמנה את כלל האוכלוסיה? האם גם לוועד הטרולים מהאינטרנט יש ייצוג במרכז?

תשובה

אין עדיין חברי מרכז, כי אין עדיין מרכז כי אין עדיין ממש פעילות. עם הזמן, כאשר יוקם המרכז, אני בטוח שיהיו בו טרולים מכל סוג ומין. לכן, הוביטים מוזמנים להצטרף כמה שיותר מהר כדי להבטיח שלטרולים יהיו אומנם ייצוג, אך הוא יהיה רק טיפה מעצבן ותו לא.

בעיות והצעות

  1. אין בר צידי, זה מקשה (עלי) מאוד את הניווט באתר.
  2. מה עם קטגוריות? לדוגמה קטגוריה “בטחון”, באופן כזה הצעה “להכניס תוכנה חופשית למחשבי המשטרה” תוכל להיות תחת כמה קטגוריות (בטחון וגם טכנולוגיה וגם דמוקרטיה וגם תקשורת). וגם יקל על התייחסות.
  3. ומה עם חלוקה ראשית יותר - דיונים על המפלגה, דיונים על המצע, דיונים על תפיסות עולם בסיסייות, דיונים על האתר?
  4. דפי השיחה - לא ברור אם יש או אין, מדוע לא לשים אותם ליד כל הצעה - ככה קל למי שרוצה לראות רק את הסיכום של מה שהגיעו אליו, וקל למצוא את דף השיחה על אותה הצעה.
  5. ברישום לאתר - לא ברור מהו שם חוקי למערכת. הקישור שניתן לא ברור
  6. איך עורכים דף משתמש לתצוגת פרטים עלי?
  7. חסר דף עזרה לשימוש באתר, במיוחד שסימוני הויקי שונים מאלו של ויקיפדיה (למה בעצם?)

זהו בינתיים, כל הכבוד על האתר

דרור רשף 2006/07/20 13:42

תשובות

  1. אפשר להוסיף בר צידי, אבל מה תשים בו? מבחינתי שורת ה”ביקורים אחרונים“ עושה את העבודה (ניווט) הרבה יותר טוב.
  2. קטגוריות הן רעיון לא רע בכלל. אפשר להשתמש בניימספייסים, אבל אני חושב - בהתאם להצעה שלך - שעדיף להיפרד מהתפיסה ההירארכית הנפסדת וללכת על תגיות. יש מנגנון תיוג לדוקוויקי, אבל הוא די פרימיטיווי ואני בלאו-הכי עומד לכתוב אחד חדש. בינתיים בו פשוט נכתוב “תגית - בטחון” בתחתית כל דף ששייך לבטחון - כך תוכל לחפש את המלים הללו בשדה החיפוש ולקבל רשימה של כל הערכים ששייכים לקטגוריה.
  3. חלוקה ראשית יותר כבר קיימת, לא? יש דיונים על המפלגה, יש דיונים על המצע, יש דיונים על האתר, ורם-און עושה כמיטב יכולתו לסדר כל דבר בעמוד אחר. אם אתה מוצא דברים שנראים לך מעורבבים מדי, תרגיש חופשי לעשות בהם סדר גם אתה.
  4. אני לא יודע מה זה בדיוק דפי שיחה, אולי תעשה דוגמא?
  5. כשאתה צודק, אתה צודק. תיקנתי את הקישור, אבל לצערי ההסבר עדיין באנגלית. אני מקווה שהוא יתורגם בקרוב.
  6. דף משתמש יוצרים ועורכים בדיוק כפי שעורכים כל דף אחר. אין הבדל.
  7. דף העזרה לשימוש באתר נמצא כאן. בכל-פעם שאתה עורך דף מופיע למעלה קישור אליו יחד עם המלצה לעיין בו.
  8. סימוני הויקי שונים מאלו של מדיה-ויקי (התוכנה עליה ויקיפדיה רצה) מאותה סיבה שסימוני השפה העברית שונים מאלו של השפה האנגלית - הם (הסימונים) התפתחו במקום אחר, על-ידי אנשים אחרים, עם תנאים אחרים ורצונות אחרים. סטנדרטיזאציה היא רעיון נחמד, אבל בלי גיוון אין לה שום ערך :-)

כל הכבוד על ההשתתפות,
ישראל לוין 2006/07/27 17:06

דרור רשף 2006/07/31 22:05

ישראל לוין 2006/08/19 22:50

בטחון שדה: חשיפת שמות והשתייכותם המפלגתית של עורכי אתר זה.

נו טוב, הערה זו מוקמה במצע תחת סעיף ביטחון. חשבתי בהתחלה למחוק, הרי ברור שכל מי שיודע להשתמש בגוגל יכול למצוא את כל המידע שהוא רק רוצה. כך שגם אני אכתוב תשובה ואתייחס באופן רציני ושקול, סביר להניח שהכותב לא יבין. נדרשת גם מידתיות, הרי אם הכותב כה חרד לחופש המידע, מן הראוי היה שהוא יכתוב את שמו שלו. יכולתי להשתעשע על חשבונו של הטרול האנונימי גם בסוגיית שביטחון שדה הוא סוגיה של אנשי צבא, ואנו, מה לעשות, כבר איננו חלק מהמערכת הירוקה והמוסאבת הזו. אבל כל אלו שיקוליים משניים, לעומת הקטע המשעשע, שהבחור הלזה, חביבנו הצעיר והתמים, כלל לא מבין את הקונספט. מי שעומד מאחורי האתר, זה מי שרוצה לעמוד מאחורי האתר. גם הוא היה יכול, אילו הוא היה יכול, כמובן. מה שלדעתי, הוא אינו. יכול. להבין, להשתתף או לתרום. — רם-און אגמון 2006/07/26 18:29

הערה

הרעיון טוב ונכון , עצם הביצוע ראוי לשבחים, אבל כדי לבצע חשיפה בשלבים. כרגע לדעתי האתר בעייתי מאוד מבחינה טכנית. צריך לחכות קצת, למלא אותו בקצת יותר תוכן, להדגים דיון עמוק יותר בכמה הצעות ומושגים, לשכלל את הטכנולוגיה של האתר ואת הידידות למשתמש התורם ולמשתמש הקורא, ואז לנסות להפיץ בתפוצה רחבה יותר. — דרור רשף 2006/07/26 14:08

הי דרור. אכן, האתר בתולי להפליא, וזה ניחא. עיקר הבעיה היא שהוא עדיין בעיקר אתר של מספר מועט להחריד של אנשים. אילו היינו חלק מהאליטות, הרי היינו משקיעים כמה עשרות אלפי מצלצלים, זוכים לראיון אצל איזה קקי רפש או דומיו, מתחכים במשמניו של רני רהב, רוכשים כמה מומחיים ליחסי ציבור, עושים סקרים, מגבשים מצע שיהיה לפי טעמו של הציבור, מגייסים איזו אישיות ציבורית ברוורמנית או אחרת, ויוצאים בקול נפיחה רמה אל התקשורת. אבל אנחנו לא. ואין לנו כסף להרים מפלגה, או כל דבר. סתם אנשים מהשורה, נאנקים תחת עול המשכנתא ובין עבודה למנוחה, גם מקדישים כמה דקות לאתר הזה. במהרה ביימנו, כולי תקווה, שעוד אנשים יגיעו ויתנו עוד נפח, נפיחה ומשמעות לאתר. — רם-און אגמון 2006/07/26 18:31

דברים ללמוד מהחברים מעבר לים

www.openpolitics.ca אתר קנדי המציג דיון פוליטי בצורה פתוחה. IPA פרוטוקול לדיון וויקי פתוח בצורה של שיתוף פעולה והגעה לקונצנזוס TIPAESA הפרוטוקול המורחב.