כלים של משתמש

כלים של אתר


supernova:תגובות:מטאפיזיקה

זו גרסה ישנה של המסמך! לחיצה על כותרת המסמך תציג את גרסתו הנוכחית.


ההוא 2007/06/24 16:28

ולמען האנליים שבחבורה, אציין שיש רביעי, אך הוא כתוב במודול בעמוד 36, ואנו רק בעמוד 23 עדיין.


ההוא 2007/06/25 18:16

מישור הרוחות הוא בעייתי מאד.

הבעיה עם רוחות היא שבדרך כלל רוחות, הם אנשים שמתו.

ספיריט - זה כאלו שאנשי זאב הולכים לרקוד איתם בלילה

ואני צריך משהוא אחר. כזה שאפשר לדבר עם כל חפץ. האנשה, רק במקרה הנל, הדברים אכן בעלי אישיות ומדברים חזרה.

ומישור האנשה נשמע, טונואי.


אני 2007/06/25 23:25

תראה, בטבלת יכולות תרגמתי את “ספיריט” ל“האני”, כי באיזשהו מקום נראה לי שזה מה שזה, ובינתיים זה רק נראה לי יותר ויותר. אולי ככה גם צריך לקרוא למישור הזה - מישור שבו אתה יכול לפגוש את “האני” של דברים אחרים. רק אין לי מושג איך להגיד את זה. “מישור האניות”? זה נראה כמו משהו ימי…

אולי “מישור הפרסונות” יכול לעבוד, אבל אני נורא רוצה להשאר בשפת הקודש. אולי פשוט “מישור האני”, מתוך הכרה ש“האני” זה משהו רחב שמתקיים גם עבור דברים אחרים.

אני אשאל את גולה


26/6/07

הי. מחשבה מכיוון קצת אחר. וויניקוט, פסיכולוג ילדים עסק הרבה בעולם האלטרנטיבי ובעיקר המשחקי שילדים יוצרים בשנים הראשונות של ההתפתחות שלהם.

בספר “משחק ומציאות” הוא מדבר על “תופעות מעבר”- ההתייחסות ההשלכתית של ילדים לחפצים קונקרטיים (אובייקט מעבר) והטענה שלהם בתכונות אנושיות ובאישיות נפרדת כביכול משל עצמם. אולי המונח הזה קצת מגמתי מבחינה פסיכולוגית (וצריך למצוא שם יותר סקסי), אבל למעשה, ההופעה של הדברים (החפץ בעל האישיות) היא קונקרטית ולכאורה בלתי תלויה, כמו שנראה במשחק.

מעבר לזה, נראה לי שהפירוש ההשלכתי הוא בלתי נמנע (גם אם לא מדובר), כי למשל רק טליה יכולה לדבר עם קסטה, שבמובן מסויים היא חלק מעולמה הפנימי הטכנולוגי וגם יוצרת עבורה “גשר” או ערוץ תקשורת למקומות אחרים שאליהם היא מתייחסת. אני אקרא קצת בספר של וויניקוט ונראה אם יבוא עוד משהו יותר מגובש. סמדר.


אני 2007/06/26 20:48

אז מה ההצעה? “מישור המעבר”? זה לא מצלצל כל-כך רע.

אולי “מישור החפצים”?

בכל-אופן, אני לא בטוח למה את מתכוונת כשאת מדברת על “הפירוש ההשלכתי”, אבל אני די בטוח שלא חושב שרק טליה יכולה לדבר עם קסטה. קסטה היא אבן-חן, זורמים דרכה אורות - למה ששמעון לא יוכל לדבר איתה? הקסטה לא תתייחס עליו בהערצה מיוחדת (בהנחה שאין לה נגיעה חזקה בשקר) והוא לא יבין אותה וכיצד להשתמש בה כפי שטליה מבינה, אבל לדבר תמיד אפשר.


אני 2007/06/26 21:24

אגב, זה רק נדמה לי, או שהויקי סרב להכניס את החתימה שלך באופן אוטומאטי?


27/6/07

נכון שלא רק טליה יכולה לדבר עם הקסטה, אבל דווקא היחס המיוחד של הקסטה אליה הוא העניין ההשלכתי. כלומר הקסטה מובנת ומתעצבת (או נותנת אינפורמציה מסוימת) בתגובה לדיאלוג עם טליה (כשהיא “מטעינה” אותה במשמעויות מהעולם היחודי שלה)וזה הפירוש ההשלכתי, גם אם הוא לא קורה באופן מודע.

בכל אופן, שמוליק טוען שהחפצים מתעצבים ומקבלים את האישיות שלהם מלכתחילה באופן בלתי תלוי.

וויניקוט קורא להם אובייקטים ואולי גם זה רעיון לשם. אני עוד אקרא אותו היום. סמדר

נ.ב ומסתבר שממש כדאי לשים סוגריים מרובעים.


אני 2007/06/28 01:34

סוגריים מרובעים זה באמת שוס, ואני אפילו חושב שהבנתי למה את מתכוונת ב“הפירוש ההשלכתי1), אבל לא ענית לי בכלל על השאלה שלי בקשר לחתימה האוטומאטית.

בינתיים התפתח אצלי חשד שאת בכלל עורכת את דף התגובות בצורה ישירה, במקום להשתמש בטופס המופלא שנמצא בתחתית הדף אליו אנחנו מגיבים. הכצעקתה?


לילי 2007/07/04 00:11

אני כנראה באמת עורכת את הדף בצורה ישירה למדי.. (ובינתיים אתה הופך את הוויקי לקומוניקטיבית יותר ויותר) אבל עכשיו, בעלי שיחיה סידר לי אינטרנט ואני עומלת על היכרות מחכימה יותר עם המערכת. למעשה לא כתבת איך אתה תופס את העניין ההשלכתי ומהי דעתך בעניין. ויניקוט אגב משתמש בכמה שמות לתיאור האובייקטים ה“מוטענים” במשמעות, אבל הם לועזיים וזרים מדי לעניין. מישור האובייקטים נשמע לי בינתיים טוב. סמדר.


אני 2007/07/05 14:21

אני מעדיף את “מישור החפצים”, גם כי “אובייקטים” לועז לי באוזן, וגם כי “חפץ” זה “רצון”.

את העניין ההשלכתי אני לא תופס בכלל, ואפילו השארתי ערך ריק כדי שאת תוכלי להסביר אותו ביתר פירוט, אבל לפי מה שכתבת הבנתי שהפירוש ההשלכתי הוא הצורה בה אנחנו מפרשים דברים חיצוניים לפי העולם הפנימי שלנו. אני הייתי קורא לזה פשוט “הכרה”, אבל אולי ויניקוט יודע יותר טוב.


אני 2007/07/08 19:23

טוב, למישהו יש התנגדות לכך שהדף הזה יהפוך רשמית לתבונה?


לילי 2007/07/09 16:49

לא חושבת שהכרה זה מדויק. הכרה מתייחסת יותר לקשר בין אלמנטים לא מודעים למודעים. נראה לי שהכרה היא שלב מתקדם יותר של הפירוש ההשלכתי. מה לגבי מישור הייצוג או הייצוגים (שהיה למעשה חלק מהגדרת מישור החפצים). נראה לי שייצוג מדויק בהרבה מחפץ (חפצים בפני עצמם קיימים גם במישורים אחרים) וגם מבטא משמעותית יותר את הקשר של החפץ עם גורמים אחרים בעולם (באופן כללי, לא נראה לי מדויק להגדיר משהו בלי להתייחס בכלל לקשר שלו עם הסביבה). סמדר


ההוא 2007/07/23 10:25

בגלל שיש הבחנה בין להיות בתוך אור ולחוות את האור, הבחנתי בין שני המישורים השונים.

מישור האור, הוא מה שמוכר למשפחה כבר זמן רב. זו חוויה אינסופיות ואחת. מישור האורות, הוא הכניסה לתוך האור והחוויה מבפנים שלו (כפי שלילי עשתה). אני מודע שבסשן המישורים האלו כונו הפוך (אור ואורות היו אורות ואור בהתאמה), אך מישור האור מבטא את האינסופיות והבדידות של האור. מישור האורות הוא המקום בו כמה אורות שונים של אותו משפט מגיעים להיות באותו מקום (זכרו שפיזית אפשר היה לעבור שם בין האור של שיש לאור של המתפלל).


1)
למרות שהפירוש שלי נראה לי קצת פשטני מדי, ואפילו מובן מאליו
supernova/תגובות/מטאפיזיקה.1185175558.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/10 22:00 (עריכה חיצונית)