כלים של משתמש

כלים של אתר


seeds:כוחות_במשחק

כוחות במשחק

חזון

העתיקים, ולאחריהם האמפריה האלקוידית אפשרה לגזעים שונים לגלות את כוחותיהם הפוטנציאליים. ברבות הימים הם אפשרו זיווגים בין מינים שונים, ואף העברת כוחות לגזעים חדשים על ידי העברה ושימוש בדנא של גזעים שונים (תוך שימוש בוירוס ה-מיסקרה).

הערות על חזון:

  • ניתן לדמיין חזון כסוג של אנרגיה. ניתן לבדוק ולנתח חזון של אדם מסוים. (חשוב על quintessence במשחקי קוסמים).
  • להיות בעל חזון אומר שאתה בעל כח שפותח ושופר במשך אלפי שנה.
  • ניתן לעמוד את כמות החזון שיש בכל אחד
  • החזון שלך עובר בירושה. כל ילד שנולד לך, לוקח חלק מהחזון שלך (ובהתאמה כמות החזון בהורה, יורדת).
  • חזון מתרכז ומתחזק במשך חייו של אדם ובאופן כללי גדל.
  • ישנם חזונות אשר ניתן להעצים למקסימום. דוגמא ידועה היא כוחות הדם. יש לוודא שבמשך מספיק דורות יהיה ילד יחיד, כך שהחזון לא יתפרק בין יותר מידי אנשים, ואף יתעצם מדור לדור בעקבות החיים האישיים של כל דור.
  • ישנם בני דם אשר מסוגלים להעתיק את החזון שלך אליהם, ולשנות את הדנא שלהם עצמם כך שיכיל את אותו חזון. ברבות הימים הכוחות האלו יעברו לדורות הבאים ויתחזקו.
  • רוב כוחות הדם פותחו על פלנטות שכיום המשפחות נושאות את שמותיהן – טאבני, אדוניס וכדומה
  • מורגה ציינה שקיימת קללה אשר פוגעת ומחלישה את הכוחות מדור לדור.

העתקת כוחות בין מינים שונים

ישנם שני שלבים שונים בהעתקת כוחות בין מינים שונים. השלב הראשון הוא הקשה (להדבק בחזון), השלב השני גל יותר.

שלב ראשון - שלב ההדבקה - כאשר אין אצל יצור תבוני את החזון האחר. במקרה זה צריך להגיע לבעל חזון מתאים אשר מסוגל להדביק את האחר. ידוע שלכל חזון זה אפשרי, אולם יכולת זו בדרך כלל די נדירה ואצל פרטים בודדים.

  • ניתן להדבק בחזון טיינטי/שרשני רק על ידי מלכות גדולות (מלכות שמולכות על אחרים). (ראה ניראר ואישתר)
  • ניתן להדבק בחזון בוראסטי על ידי גורמים לא ידועים בניו גארדין (ראה נארגין).

שלב שני - לחיות את החזון - ניתן 'להלוות' חזון מיצור ויטה (תבוני) בדרכים רבות. לרוב זה דורש את שיתוף הפעולה של שני הצדדים.

  • יצור ויטה בעל כוחות חזון רבים, מסוגלים להשאר (ברמת קשר נמוכה) גם לאחר מותם. יש בעלי חזון אשר מאפשרים להם להתחבר (ראה אישתר).
  • — נרדין —-

כוחות דם – חזון האדם

אלא כוחות שפיתחו במין האנושי אשר מאפשרים שליטה בזכרונות גזע. השליטה לעיתים מאפשרת לראות דברים, אך במקרים קיצוניים גם לשנות אותם ואת האדם.

  • סיבוב ראשון בספירלת הדם:
    • טאבני – יכולים לנוע בחשכה בצורה מודעת, לנוע בין החשכה של גורמים שונים, ולראות זכרונות גזע של הגורם אותו הם מתקיפים.
    • אדוניס – גנבים – יכולים לנוע בחשכה (מבלי לשלוט/לראות את החשכה) ולקחת זכרונות גזע של גורם.
    • פינקרטון - יכולת לתפעל זכרונות פסיכוהיסטוריים
  • סיבוב שני בספירלת הדם:
    • קורנווירוס – יכולת סימביוזית עם רוח של יצור תבוני (שמת), לנכס כוחות מהרוח.
  • סיבוב שלישי בספירלת הדם:
    • ראשה – משפיעים על זכרונות גזע ומאפשרים גדילה נשלטת. המקרה הקיצוני ביותר הוא:
      • נעמי – העתקה חלקית יותר או פחות של עצמיות מלאה שלה עצמה לכל מי שהיא מעוניינת ביקרו
    • אוסטרא – יכולים לעוות זכרונות גזע של האחר לרצונם

מקורות: http://www.eol.co.il/articles/417

שמות חשכה

המידע הבא התגלה על חללית הרפואה העצומה, קליסטר:

שם המלכה הירוקה - פריג - Frigg, הבוגדת, מלכת האדם

המלכה הצהובה (אישתאר) - Andrasta - אנדרסטה, זרוע החוק (The law tentacle), דוכסית תהומות החשכה

שם חתול הדם - נוט - Nótt - הרוצח המלכותי, צובש הנשמות

שם המתכת החיה - jarn, יד האלים

המתכת החיה ששיכת לאימפריה של פריג: Jarn de'Frigg - ידה של פריג

שם הקורלא'אק שנושא את צרנובוג. הוא גם שלח את תריסר הקופים מהעתיד - Tuonela, מלך המוות והרוחות, רוח החול

שם הקיסר הקורלא'אק 1)השלישי של פ'רייטאס, אשר לדעת תריסר הקופים הוא ישתלט על עדן ומנטיקור - Ukko, הבן שחזר, צוק המחשבה - כובש עדן ומנטיקור, השליט העליון של ים האיוושות

כוחות סייקי – חזון פארמנידי

  • כוחות אשר מעל ומעבר להגדרה האנושית המקובלת. הכל אפשרי והכל נעשה. הם מעטים אך חזקים עד כדאי אלוהות לעיתים (והיו תקופות שזה גם נעשה). באוכלוסיה הרגילה נולד אדם אחד למאה אלף בעל כוחות סייקי. בחורבה (ובשביס החיצוני באופן כללי) מדובר על אדם אחד לעשר אלף. בעדן מדובר על אדם אחד לכל אלף איש
  • כוחות סייקי התפחו באופן עצמאי במין האנושי. בעדן הרכיבו בצורה מלאכותית דנא אנושי עם חייזר לאפשר יכולות סייקי מתקדמות.
  • בלאשי הוא בעל כוחות סייקי “טבעיים”. זה חזון פראי.
  • שאר קלישארי – בעל כוחות סייקי כתוצאה מהכלאה עם גן של מחשלים (?). זהו חזון מונחה ונשלט.
אאורה

כל יצור חי מכיל את האאורה שלו. ניתן להשפיע ודרכה בעקיפין להשפיע על האדם. חשוב להבין שההשפעות מאד עקיפות ואין דרך ישירה לגרום לבן אדם לשנות את דעתו. לוקח מספר שעות של עבודה עם אאורה כדי לייצר את ההשפעות האלו.

בכלל כל המגע בין אאורות הוא איטי. רק להתחבר לאאורה של מישהו אחר לוקח כשעתיים.

על הקשר בין אאורות וחיידקים, קשר מאד מהותי במשחק, אפשר למצוא במאמר הבא: http://www.eol.co.il/articles/224

כוחות מרחב וזמן - חזון טייאנטי

ראוי לשים לב שישנם כמה מינים חייזריים מהם ניסו להשתיל את הדנא לאדם ובהתאמה התפתחו כמה סוגי כוחות שונים בנושא זה.

  • עריצים ושליטים – דנא מתוך הגזע הטיינטי צורף למין האנושי ואפשר שליטה בגרוויטציה, מרחב ועל מרחב.
  • בוראסטיים – זהו מין אשר ממנו הועתקו אל הדנא האנושי היכולת להשפיע על אנרגיות שונות – חשמל, גרוויטציה ועוד. השבטים של הקדמונים קיבלו דנא זה.

כוחות על הכוחות השונים בטבע (חשמל/גרוויטציה) - חזון בוארסטי

כוחות שארשאניים - חזון מציאות

אימון נפשי

ישנן יכולות רבות אשר הן חלק מהמרקם האנושי המהותי. הכוחות האלו הן חלק מהחזון האימננטי של בן האדם כפי שהוא. כוחות אלו ניתנים לאימון על ידי כל מי ששייך לגנים האנושי. לרוב נדרש אימון מתאים. לעיתים הם יופיעו ללא שום אימון.

  • זכרון מושלם - דורש אימון אינטנסיבי.
  • קואורדינציה מוגברת - דורש אימון אינטנסיבי.
  • שליטה בגוף ובמערכות האוטונומיות שבו - דורש אימון אינטנסיבי ביותר.
  • חיזוק העצמי כנגד כח חיצוני (חזון) - יש אזורים ואנשים שהדבר טיבעי להם יותר (כמו בשביס) ויש כאלו שצריכים להתאמן רבות.
  • זכירה (ושכיחה) סלקטיבית של מידע. דורש אימון קל עד בינוני.

פיוז'ן

  • כוחות אלו פותחו על ידי המין האנושי במנטיקור.
  • מדובר על שילוב האדם עם גורם אחר.
  • בברור מדובר בחיקוי של מנגנוני החזון והעתקה של כוחות. אולם בעוד שחזון עובר בירושה גנטית, ובעצם מתחיל לעבוד רק מהדור השני (שנולד), הכוחות כאן הם כוחות אשר עובדים באדם ישירות ברגע שנעשה בו הפיוז'ן ואינן עוברות בירושה (לרוב).

תחומי מדע הפיוז'ן:

  • טי-פיוז'ן - יכולות מבוססות הוספה של טכנולוגיה לגוף. חובה למי שרוצה לשגר טילים מהכתף. מתוך הכתף.
  • וי-פיוז'ן - כוחות אשר מנסים להעצים כח ספציפי בגוף דרך הוספה אורגנית (גידול תאים מתאימים). חיזוק יכולות חישה/העצמות אישיות וכדומה. כאן ישנו שינוי גנטי מהותי בגוף שמאפשר יכולות יוצאות דופן אולם:
    • השינוי משפיע בצורה עצומה ומשנה את האדם שעבר אותו.
    • השינוי הוא ברמה הגנטית.
    • השינוי עובר בירושה.
    • ישנם שינויים רבים שאינם כוללים חזון – לשפר את יכולת הריח שלך, את יכולות ההגנה הטיבעיות של הגוף וכדומה.
    • הוירוסים שמאפשר את הוי-פיוז'ן הם וירוסים שפותחו על ידי האלקיוד. במהותו הוי-פיוז'ן הוא הפעולה שמאפשרת את החזון של האליקיוד רק בלי השליטה/ההבנה/והמטרה שהיו כאשר האליקיד שלטו.
    • הוירוסים בימינו השתנו מאד מאז ימי האליקיוד.
  • מיקרו-פיוז'ן - שינויי התא/הדנא שלא תוך שימוש בוירוסים.
    • ישנן טכנולוגיות רבות שמנסות לחקות את מה שהוירוסים מאפשרים. ביותר או פחות הצלחה.
  • קסנו-פיוז'ן – המלה האחרונה בהעתקת גנים מגזעים חייזריים.
    • פסי-פיוז'ן – נסיונות רבים נעשו על מנת להעתיק מתוך גזעים זרים בעלי יכולות סייקי את היכולות לתוך האדם. בלי השליטה בחזון הדבר קשה ביותר. בימינו צורת העבודה של הפסי פויז'ן פרמיטיבית ביותר, ונכון שהיא מאפשרת העברה של כוחות סייקי מאדם לאדם, אך היא משנה מהותית גם את האדם שממנו נלקחו הכוחות, וכמובן את האדם שלתוכו הכוחות הושתלו.
      • הטכנוקרטים משתמשים במגוון טכנולוגיות על מנת לבצע את הנדרש. רק אחת מהטכנולוגיות היא זו המבוססת על מה שהוירוסים אפשרו, אולם תחת שליטה אנושית (מכנית).

'מצבי' קיום

יצור בודד(ויטא) יכול להכיל גנטית, מצבים שונים המאפשרים לו להיות מהותית שונה. טימי ואונה הן שני מצבים של אותו יצור מקור גנטי. אולם אחת בהווה קארקאל-8-רגלי ואחת אנושית ברובה עם קצת פרווה ואוזניים. בכל רגע נתון היצור יהיה במצב גנטי יחיד.

רעיון זה מבוסס על יכולת הדומה לזו של המלאריה לעבור מצבים גנטיים. ראו את הכתבה: http://www.hayadan.org.il/fighting-malaria-smart-1905156

השונות הגנטית במצבים יכולה לבטא גוף שונה, כוחות שונים או כל שינוי קטן עד גדול.

אבולוציה

חלק ניכר מהכוחות במשחק הם גנטיים. בעוד שלעיתים אפשר לרכוש אותם כך שיפעלו בדור הנוכחי, הם מתבטאים הכי טוב בצאצאים.

אבולוציה דו כיוונית

לעיתים ההורים יורשים מהילדים שלהם את הגנטיקה המתאימה. הדבר מאד נפוץ בין שבטי טרפידישן אשר משתמשים בקטנטנים על מנת הן לשמר גנטית חזונות, והן על מנת להוסיף חזון לבן שבט.

בימינו אנו

רואים רמזים להשפעות גנטיות חוזרות (מהילד להורה). דוגמא למאמר: http://www.eol.co.il/articles/373

כוחות טיינטים

הכוחות הנל שייכים לגזעי התולעים השונים שבטייאנט (עריצים וצרים).

  • השפעה על גרוויטציה ומרחב.
  • “מפתח שבדי” - כלי עבודה עם שדות גרוויטציונים
    • מאפשר ריכוז גרוויטציוני ולפיכך שליטה עד למימדים של מולקולות, אטומים ולמוכשרים עד רמת החלקיקים.
    • משמש כמפתח. מאפשר לסמן עם גרוויטציה סימן. סימנים אלו מאפשרים תקשורת הן עם אחרים, והן עם המכונות הטיאנטיות אשר מתפקסות על הסימן ופועלות דרכו.

יכולות שחקן מידע זה מגיע ברובו מקאגלאו. הוא ניסה לתת את המידע כפי שמתאים לזמן הנוכחי.

  • לדעת את השפה הכתובה של צר (סוג הטייאנטי המדובר).
    • יש שפה “מקובלת”. השפה הזו מכילה סימנים רבים המאפשרים - תנועה, עסקים, מידע וכדומה.
      • למרות היותה מקובלת, לרוב, בכל טירטוריה של צר, יש שפה שונה מעט, על מנת למנוע מזרים להשתמש בטכנולוגיה המקומית.
      • מילים בשפה - אין אותיות בשפה הזו. אם אתה לא מכיר את הסימן, אז לא תדע מה הוא מסמן. אין אפשרות (כמו בשפה העברית) לקחת אוסף אותיות וממנו לצור מלה שגם אם לא פגשת אותה קודם כתובה, אתה מבין את משמעותה.
        • מקור - התיחסות למקור שממנו הכח פועל.
        • כאן - נקודה הרחוקה מהמקור, ומעוניינת ביחסי עבודה איתו.
        • שם - זוית/מרחק מכאן (כלומר שהמקור יפעל על 'שם' כשהוא מקבל את הפקודת 'כאן'
        • לקיחה דבר מה (מ'שם') ל'מקור'.
        • שליחת דבר מה מה'מקור' ל'שם'.
        • מגוון חומרים - 'מתכת', 'יהלום',
          • ניתן להתיחס לחומר עצמו באופן יותר ישיר - מעין H2O שמגדיר מיים.
          • מגוון התייחסויות למבנה החומר - 'מולקולה', 'אטום', וכו, אולם גם מבנה 'קריסטל'י, 'גז'י וכדומה.
        • מילות עסקים הקשורות למחירים, כמויות וכו'
        • הפעלת פעולה מכאן (כלומר המידע מה הפעולה הוא נתן 'כאן')
        • הפעלת פעולה משם (דומה, אבל 'שם')
      • מילים עם פעולות - (עם דוגמא מתקופתנו אנו) כל מלה מכילה גם מעין קוד חי שיכול לפעול, והוא נמצא ב'כאן'. הקוד הזה יכול להכיל מילים רבות, והוא מופעל כאשר המלה מופעלת.
        • אלקווידים היו שולחים חלקים מעצמם בצורה זו, חלקים אלו היו יכולים להשלח דרך חורים לבנים/שחורים ולהגע למרחקים עצומים, שם אותו חלק היה חושב ופועל בזכות עצמו (בתוך גלי הגרוויטציה) וחוזר אל האלקוויד.
        • חלקים של קוד חי מעין זה השתמרו עד היום. הם לא מובנים. וכל אחד שמשיג אותם אוהב לשמור אותם לעצמו/למכור במחיר מתאים.
        • לדוגמא - בגלל מוגבלות השפה, כאשר המקור מעוניין לדעת מה בדיוק קורה בצד של 'כאן' הוא יכול לשלוח מעין קוד שהוא בעצם כמו רשמקול, אשר נשאר ומקליט מידע לאורך זמן מסוים, ואז חוזר למקום ומשמיע את המידע שם. דבר זה מאפשר להעביר מידע, גם כשהוא לא חלק מהשפה הכתובה.
        • לדוגמא - כאשר 'כאן' מעוניין להניע משהו 'שם' בין מכשולים זו בעיה. או שהוא יעשה את זה בשלבים בודדים רבים. או שקוד מתאים מאפשר תנועה בין מכשולים. (כלומר במקום להניע בעצמך כל פעם תנועה בודדת, הקוד מריץ את כל התנועות בעצמו ומאפשר כך למי שמעוניין, רק לתת את נקודת הסיום אליה צריך להגיע.
        • הפעולות הללו, הקוד החי הזה, הם חלקים מאובנים של פונז סילום (אותם אלקוויד אשר היו חיים 'בין' המכונות, ולא בעולם הפיזי).
  • יצירת מודל של מולקולות בעזרת קוורקים, וכמובן את ההיפוך.
    • הן יצירת המודל והן היפוכו דורשים קוד אלקווידי חי (ראה מעלה).
    • בהרבה מאד יצירות אלקווידיות, ישנן מודלים לחלקים הקריטיים אשר מאפשרים בניה מחדש באם צריך (זה מה שנעשה על נארדין).
    • המודל הקוורקי יציב משמעותית יותר ממבנה מולקולרי. הוא משמש כגיבוי למערכות הקריטיות ומאפשר יצירתם מחדש.
    • כמובן, בגלל הקושי בייצור מודלים אלו, והצורך בקרני גרוויטציה חזקות דים, המודלים האלו נעשים באופן תדיר אך לא יומיומי.
    • ישנן עוד שיטות ליצירת המודל המדובר. זו אחת השיטות המקובלות.
  • מודלים אלו מכונים “זרעים” (קיצור של זרעים של אלקוויד).
    • יש אותם בכל יצור חי. בכמות מאד קטנה (מתחבא בתא זה או אחר).
    • הם מאפשרים עבודה עם האלקוויד.
    • מאז התאבנותם של האלקוויד, הם משמעותית פחות בשימוש.

כוחות שרשניים

הגזע השרשרני שייך להולון הטיינטי, אולם הם מחזיקים מערכת כוחות בלתי תלויות באלו של גזעי התולעים.

  • כח חזק במיוחד
  • מהירות גבוהה
  • רמות ריפוי שונות עד וכלל רגנרציה.

מפות הכוחות

הידע מנקודה זו עד סוף הדף הוא חוץ משחקי ונרשם למען שיזכרוהו הדורות. אין לדמויות מושג על נושאים אלו.

נקודות לזכור:

לכל כח יש את המבנה שלו עצמו.

המפות נוגעות אחת בשניה.

הם אינן חופפות.

הן מכילות נקודת תקשורת אחת.

כוחות דם

ישנם 9 או 11 כוחות דם. אשר נמצאים במבנה ספירלה עד למרכז. כל הכוחות מתחלקים לשלוש קטגוריות.

סדר משפחות הדם, הוא: טאבני(רוכבים), אדונים (גנבים), פינקרטון(צופים), מאנדה דה מאיה(אשליין), ראשה(מגנים - shield), סו-צ'אן(ציידים), קורנוווירוס, אל-נאז'ר ,אוסטרא(גננים).

כוחות סייקי

כאן יש זוג, זוג ושלישיה.

הזוג הראשון הוא הזוג של האדם עצמו. האם מקור הכח שלו יוצא בעצמו או באחר.

הזוג השני הוא הזוג של האם הכח מתווסף או מפחית.

השלישיה מבטאת את צורת הכח - האם זו מערכת יחסים, האם זה מרחבי ואינו מתייחס לפרטים או מנקז ומרכז.

כוחות קלאקרים

לאחר מספר מפגשים עם קלא'אקים וקלאקרים, מצאו ש:

הקלאקר קיג, קלאקרי זקן בעל היכולות הבאות:

  • יכולת להעביר מידע בין יצורים שונים.
  • הקלאקרים משתמשים בסמלים. סמלים שקיג עבד עם:
    • עדכן את הסמל ששמו על הקבוצה וכך הם יכולים לדבר גם בקלאקרית מודרנית - שם הסמל, רונווי
    • הוסיף סמל לבאלשי של תקשורת עיצבית(?)
    • הוסיף סמל לאישתאר המתאים למלכות

לאחר הפגישה עם קבוצת “תריסר הקופים” שהיא בכלל 12 קלאקרים מצרנובוג העתידים, הם הכירו את הסמלים הבאים:

  • baal - סמל המלך. The three headed sign. - מסוגל לשאת מחשבות של קורלאק, קלאקרים ועוד
  • Vine - סמל הנשמה - מסוגל לעצב את הנשמה
  • furfur - סמל הסערה - שולט בברקים וסערות, מורה דרך לגזעים השולטים
  • zepar - סמל הרוחות,
  • Vapula - סמל המדעים
  • Belial - סמל המלכה
  • Barbas - סמל החיים

2))))))

דמויות וסמלים:

  • באלאשי, סמל הנשמה, ווין
  • אישתאר, סמל המלכה, בליאל

סמל דיבור קלאקרי כפי שנראה על ידי בלאשי בראיית התקשורת העיצבית שלו

הצורה בה מח אנושי בודד (של ניראר) וכיצד המח הקבוצתי של כולם נראה (התמונה השניה)

כיצד נראית קבוצות אחרות מחוברות:

ובהגדלה:

1)
טכנית המלך הרביעי צפונה, אבל הם לא יודעים על הקודמים, לפחות בהנחה וההיסטוריה שלמדנו נכונה.
seeds/כוחות_במשחק.txt · מועד השינוי האחרון: 2016/09/01 19:16 על ידי jobu523