כלים של משתמש

כלים של אתר


supernova:תגובות:העין_לא_רואה_את_עצמה

DM 2007/07/24 10:33

חשוב לזכור שאציל הוא עין. הוא מהות. הוא מקור. (או לפחות עין/מהות/מקור מטעם המחוקק. אז עד כמה הוא באמת מקור?). כל דבר שיוצא ממנו הוא רק צל! (ואני אקח אזהרה ראשונה על כך!).


סמדר 2007/07/24 21:55

תגובה אחת (איך פותחים כאן דף תגובות?) ככה סתם, נראה לי דווקא מאוד לעניין, שהמראה הרלוונטית לכל מצב תהיה שונה, ולכן השיקוף יהיה שונה. ובכל זאת, העניין קצת חמקמק לי עדיין.אם אני (לילי, ולא האני הקולקטיבי הרווח כאן לאחרונה) מנסה לפתח איזו מראה רלוונטית (שקשורה לידיעה שלי), שמשקפת איזה סף, נניח אצל גמזו (לעניין העלאת הזכרונות בסשן הקודם). האם אני משתמשת בכוחות שלי כנגד האור שלו?, כי אם הבנתי נכון, הזכרונות עלו מהאור (היחיד האינסופי וכו').


אני 2007/07/25 10:03

אני לא כל-כך מבין את הענין עם המקור והצל. זו הסתכלות שלא היתה לי מעולם, ושמעולם לא עודדה על-ידי המשחק (לפחות למיטב הבחנתי).

מה בדיוק נובע מאיתנו? מהם הצללים שאנחנו מטילים? ביצים קשות?

בשבילי, עד כה, אציל אינו מקור. אם כבר הוא צינור. והוא גם עין. אבל עין היא משהו שקולט צללים, לא משהו שמטיל צללים. בדיוק בגלל זה כל-כך קשה לה לראות את עצמה.

סמדר, כדי לפתוח דיון צריך להוסיף בתחתית הדף את צקון הלחש הבא:

~~DISCUSSION~~

וכמובן שמראות שונות מתאימות למצבים שונים, ושזה לא צריך למנוע ממך לפתח סטים של מראות לשימושים ספציפיים.

את לא יכולה להשתמש בכחות שלך נגד האור של שמעון, כי לשמעון אין אור. הוא יכול להאיר בכל-מני אורות, אבל הוא לא פנס. ולמה את תמיד נגד?


ההוא 2007/07/25 10:06

הזכרונות שלו, הופיעו כאורות אצלו. את האורות האלו אתם הצלחתם לראות. כל אחד ממכם יכל לראות, ולא היה צורך באיזה שהוא סף בשביל זה.

ברור שבשביל ללכת מטר קדימה, אפשר גם ללכת מסביב לכל כדור הארץ עד מטר אחד ממני, אבל במקרה הזה, בו רואים אור של יצור תבוני (ולצערי אפילו גמזו מכיל את חוקי התבונה, כך שהוא יצור תבוני) כל אחד יכל להביט בו, בלי צורך בסף ודומיהם.


ההוא 2007/07/25 17:09

הערות לסמדר:.

כאשר הסתכלתם באורות של שמעון, הסתכלתם באורות שלו, כאילו היה יצור תבוני לכל דבר. וכך יכלתם להציץ באור שלו ולהנות ממנו. נתתי אומנם לישראל לתאר את זה, כיוון שזה היה מהנה יותר, אך אסור להסיק מזה שמדובר ביותר מכל אור רגיל אשר כל יצור תבוני היה מאיר באותו הרגע.

כל נושא השיקוף הוא מאד תיאורטי כרגע. הוא לא היה במשחק, עד כה לפחות, מצב של שיקוף של כח.

כאשר את משתמשת בידיעה אחת, כמראה למשהו, אין כאן שיקוף של כח, אלא שימוש בכח הקיים, כמו שכל אחד היה משתמש בו. אצלך זה פשוט מתורגם לשיקוף, אבל זה לא שיקוף של הכח, אלא שימוש בכח, שאת מבינה אותו בתצורה של שיקוף. הצורה בה את מבינה את הכוחות שלך, היא זכותך האישית, הכוחות עצמם עובדים באותה צורה - מבלי תלות בצורה שאת מתרגמת אותם.

יתכן שבעתיד תלמדו לשקף כוחות (ואיני יודע כרגע מה זה אומר), אבל זה יהיה בעתיד.

וישראל - אין מקור וצל במשחק. זה לא עודד וזה גם לא קיים. יש מקור (מחוקק) שנותן אין סוף אפשרויות לתוך העולם (שגם קיימות בעולם). אין סוף השקרים שקיימים בעולמנו, נובעים מהמחוקק שמקיים אין סוף של שקרים אפשריים. אין לשקר אחד יותר חשיבות או פחות מאשר אחר. כולם הם רק הופעות בודדות של המהות של השקר.

לגבי היחס בין המחוקק לבין האציל - אני הייתי מדמיין את האציל נוהג באוטו הזה שנקרא מחוקק. המחוקק הוא זה שנוסע למקומות, הוא בעל הכח והכל. אבל האציל רוכב בתוכו ומאפשר לו לנווט בתוך העולם בצורה בריאה יותר. העין המדוברת נכונה לגבי האציל כמו לגבי המחוקק - כי הנהג והרכב - שניהם אחד ביחס לכביש ועולם התנועה הרחב.

דרך אגב - שמעון, כמו כל יצור תבוני, מאיר. כתמיד, הוא מאיר באור של המחוקק המופיע בו באותו הרגע. מלבד העובדה ששמעון הוא אציל הוא גם יצור תבוני, וחוקי התבונה עובדים עליו. הוא תמיד יאיר באור בודד של מחוקק כל שהוא. האלגוריה כאן, היא של סיבים אופטיים. המחוקק הוא מקור אור, אבל ההופעות של האור שלו, ניסעות דרך סיבים אופטיים, וכל בן אדם משמש כנקודת קצה לסיב האופטי. בלי המחוקק לא היה אורות בעולם, אבל בלי יצורים תבוניים, גם לא היה אורות בעולם. היצורים התבוניים נמצאים בקשר עמוק עם המחוקק.


אני 2007/07/25 17:12

אני מעדיף בהרבה את אבני החן על הסיבים האופטיים.


ההוא 2007/07/25 17:21

הבעיה באבן חן, היא שהמטפורה כוללת השתקפות מטבעה. ובעוד שאין לי בעיה עם המטפורה הזו באופן כללי, זה מוביל לאי הבנות כאילו השתמשתם בהשתקפות כל שהיא לגבי הכוחות שלכם.

אז אתה מוזמן להשתמש במטפורה, רק זכור היכן היא נכשלת (אם כי, אציין, שאולי, בשביל המחוקקים, הם אכן משתמשים בהשתקפות וכדומה. אבל החוקים שחלים עליהם הם בברור לא החוקים שחלים עליכם).


אני 2007/07/25 17:23

“ובכלל איזה מראה יכולה לעשות את זה?”

איזו מין שאלה זו? אותה מראה שבה אנחנו משתמשים כל הזמן, פינקי, התבונה!


ההוא 2007/07/25 17:33

זה בדיוק מה שקיוויתי שלא תכשלו בו - יצורים תבוניים הם לא מראה - הם דבר שכוחות פועלים עליו ישירות. זה לא, שהכח פועל עליהם ומהם הוא משתקף לעולם - הכח פועל עליהם וזהו. או שהכח פועל על העולם.

אני לא רוצה לעצור את היצירתיות שלכם - וכמובן שאתם מוזמנים בחום רב לנסות ולהשתמש בבני אדם כמראות לכוחות שלכם, ויתכן שאפילו זה יעבוד. אבל עד כה, בני אדם מעולם לא שיקפו את הכוחות שלכם.

כאשר אתם משתמשים בכח על בן אדם, אזי הכח פועל עליו. באופן בלתי תלוי הבן אדם גם מאיר באור של הכח. אבל זה לא שאתם מאירים עליו, זה שפשוט יש כמה מאורעות שקוראים במקביל והם נכונים. העולם פשוט מסתדר.

כמו שציינתי, באם לא תשקיעו אחוזים בפעולות, הם פשוט יקרו, והעולם כולו משתנה כך שהוא מתאים למה שאתם רציתם. בתור מי שפעל על העולם, אבל יכול לחשוב שאתה יצרת קוזואליות, אבל בתור העולם, הוא תמיד היה כזה. והבעיה היא, שאחרי שעתיים, אתה לא תוכל להוכיח שהדבר לא היה ככה מאז ומתמיד. יתר על כן, יתכן שהעולם לא השתנה, רק בזכרון שלכם הופיע זכרון של עולם אפשרי אחר. שאינו קיים.

כבני אדם, אתם תמיד שומרים על קוזואליות בזכרונות שלכם. אבל העולם הוא לא קוזאלי. אולי אני אפילו אפתח על זה איזה מונח חדש…


אני 2007/07/25 17:47

מה? מה הקשר של בני-אדם? אני מדבר על התבונה, לא על שום-דבר אחר.

כחות של אצילים משנים את התבונה. בעזרת כחות של אצילים אפשר להתבונן על התבונה. זו העין, וזו המראה. וזה קורה כל הזמן…


ההוא 2007/07/25 17:50

כאשר אמרתי בני אדם, התכוונתי יצורי תבונה.

כוחות של אצילים לא משנים תבונה. מקסימום אפשר להגיד שכח של אציל ושינוי בעולם קרו ביחד. וברור שמנקודת המבט האישית, האציל יטען שהוא שינה את העולם. אבל זה לא מדוייק, כפי שכתוב ב ניוטון טעה.

ולראות את התבונה לא אומרת שזה מראה. זה רק אומר שבעזרת הכוחות אתם רואים אותם. יצורים תבוניים לא מראים לכם כתוצאה מזה משהו בחזרה… הם לא מראה. הם החומר עליו פועלים.


אני 2007/07/25 17:51

יופי, עכשיו קראתי גם את ניוטון טעה. ההבחנה בין קורלאציה וקוזאליות סמנטית בלבד במקום הזה. אנחנו רואים שהעולם משתנה. מישהו הפעיל כח אצילי וגרם לשינוי בדבורים. ממון קלט את זה, וגבע קלט את זה. שניהם ראו כחות של אצילים שמשתקפים בדבורה.


ההוא 2007/07/25 17:55

בהנחה שגבע לא השקיע אחוזים בדבורה שהוא יצר, ועברו שעתיים. לא ישאר כל זכר לכוחות של אציל. מה אז?

ידוע שהזן הזה של הדברים כבר קיים שנתיים. יש לזה הוכחות בצורה של גוויות דבורים במוזיאון המדע בהרצליה. אז גבע יטען שהוא יצר אותם, אבל חוץ מבזכרונו, העולם מוכיח דבר הפוך לחלוטין.

מי הצודק כאן? גבע אפוף הסמים או העולם ומוזיאון המדע בהרצליה?


אני 2007/07/25 18:35

אז גם פה בדיוק לאותה נקודה כמו בדיון האחר, ועם כל הכבוד להרצל ולהרצליה, גבע לוקח. בענק. אולי בגלל זה כתבת שם את התגובה האחרונה פעמיים. עם wiki במקום viki.


לילי 2007/07/25 20:30

אני מניחה שהבנתי את עניין שיקופי האורות, אם כי דברים יתבהרו יותר תוך כדי בסשן עצמו (ואולי תוך כדי איבוד כוחותי, אני לא בטוחה שהובנתי כמו בצריך). בכל אופן, ישראל, התכוונתי דוקא לשימוש בכוחותי כנגד אורותיך, משמע מולם ועליהם, כדי לעזור לך לשקף ולשחזר את זכרונותיך ולא לעשות משהו רע או תוקפני, רחמנא ליצלן. גם הבעיטה בביצים, דרך אגב, הייתה ממש לטובתך ולמענך ואני מקווה שיום אחד תבין זאת ותודה לי. סמדר


אני 2007/07/26 01:50

אני מבין. האמת היא שאפילו שמעון מבין. ואוהב אותך.

כבת-דודה, כמובן. לא שום דבר חולני.

אבל למה את מתכוונת כשאת מדברת על האורות שלי? אורות של שקר? אורות שעוברים דרך התבונה formerly known as שמעון גמזו? אני בכלל לא חושב שיש לי אורות…

אולי את מתכוונת לאורות שאני תארתי, אורות של משפטים מסוימים בתנ“ך?


לילי 2007/07/26 08:33

האמת שלא ברור לי לגמרי בעצמי. קודם כל הכוונה היא לאור (האינסופי, היחיד), שמתוכו עלו זכרונותיך. חשבתי לעזור לך לשקף ולהעלות אותם בחזרה באיזושהי דרך, אבל כאמור זה כנראה בלתי אפשרי באופן הזה. מעבר לכך, אתה בכלל רוצה לחזור לכוחות הקודמים?



ההוא 2007/07/26 08:48

אני חושב שאני עדיין לא מובן, ולכן אני ארחיב ואסביר את עצמי, במקום הנכון - הוא ניוטון טעה.

formerly known כשמעון גמזו??? אתה הולך להתחיל לשיר לי בתוך המקום?

שמעון, כיצור תבונה, תמיד יאיר באור בודד שזה האור של המחוקק שברגע זה מאיר דרכו את העולם. זה לא של שמעון - זה של המחוקק ושמעון, כמו כל יצור תבוני, רק נושא את זה באיזה שהיא צורה. אלו האורות ששמעון תאר בפעם האחרונה. הוא הקריא משפטים מהתנך ולכן היה לו אורות מסוימים שהוא האיר. אורות המשפטים.

אנחנו מסכימים על זה, כולם? זה לא אור אישי של שמעון, זה אור מחוקק שיצור תבוני מאיר בעולם.


ההוא 2007/07/26 08:48

אני חושב שאני עדיין לא מובן, ולכן אני ארחיב ואסביר את עצמי, במקום הנכון - הוא ניוטון טעה.

formerly known כשמעון גמזו??? אתה הולך להתחיל לשיר לי בתוך המקום?

שמעון, כיצור תבונה, תמיד יאיר באור בודד שזה האור של המחוקק שברגע זה מאיר דרכו את העולם. זה לא של שמעון - זה של המחוקק ושמעון, כמו כל יצור תבוני, רק נושא את זה באיזה שהיא צורה. אלו האורות ששמעון תאר בפעם האחרונה. הוא הקריא משפטים מהתנך ולכן היה לו אורות מסוימים שהוא האיר. אורות המשפטים.

אנחנו מסכימים על זה, כולם? זה לא אור אישי של שמעון, זה אור מחוקק שיצור תבוני מאיר בעולם.


supernova/תגובות/העין_לא_רואה_את_עצמה.txt · מועד השינוי האחרון: 2013/11/03 01:44 (עריכה חיצונית)