כלים של משתמש

כלים של אתר


aluf:start

זו גרסה ישנה של המסמך! לחיצה על כותרת המסמך תציג את גרסתו הנוכחית.


הדברים החשובים

הודעות

תינוק-איש, אולי לאחד את זה עשרה דברים נאמרו בשום עם זה בצלים ושומים. פהפה, איך זה יהיה בספר? אנחנו רוצים להזין את זה למכונה ההיא של גוטנברג, ואיך נהפוך את ההיפר-טקסט להיפו-טקסט?

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/30 10:23

מאיפה…? איך…? וואו.

מה לגבי העיזבון? יש לנו מושג עם מי לדבר?

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/30 10:18

עיבודים לאלוף בצלות.

תינוקובסקי 2006/06/29 19:47

כל הכבוד לכם. בחיי.

וכדי למחוק דף פשוט לוחצים על עריכה, מוחקים את כל הטקסט ושומרים.

אב-בלי-יעל 2006/06/27 06:52

קיין שייסה!!!

איך משיגים המכתב מעגנון?

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/25 10:25

טוב, יש בעיקר, או ליתר דיוק רק את האגרות שביאליק שלח. ובאופן ענייני יותר: ב-10 בפברואר 1928 ביאליק מוסיף נ“ב למכתב ששלח לעגנון, בזו הלשון:

“נ. ב. שלום וברכה לאסתר ולילדים, מצרף אני לברכה זו שתים ממחברותי האחרונות. יקראו הילדים ויתענגו”.

ב-28 בפברואר ביאליק שוב כותב:

“יקירי עגנון! הפעם רואה אנכי, שכחך יפה בחרוזים מכחי. יישר כחך וירבה חילך, ויהי עמך אלך, ואני העני והחלכה, אסורה מן החרוזים ואלכה, ובפרוזה פשוטה כוחי אנסה, ואכתב כמוך סיפור המעשה, אולי אצליח - א קשיה א מעשה!

ואשר ל'קיקיון דיונה' ושיר השירים לרשב”ג הוצ' שניאור זק”ש, חטוף וקנה בשבילי, אף כי המוכר רבה במחירם. מה לעשות לאנשי החמס?

והנני המנשק אותך ואשתך וילדיך (אשתך - אגב גררא נקטינא)

ח. נ. ביאליק

נ. ב. שלום לך ר' שלמה מרדכי! (אביר: הבן של עגנון) מכתבך יפה, אי, אי, אי, והציור נפלא, ממש כמו חי. עכשיו די לי לכתוב, די, כי השעה מאוחרת ואין לי פנאי. היה ילד טוב אמן, הלואי!“

תינוקיש 2006/06/24 22:41

ויש מכתב בחרוזים מעגנון???!!!

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/24 09:24

והרי מבזק שהגיע זה עתה: אגרות ביאליק בידינו. פרטים בהמשך.

תינוקישקיש 2006/06/24 01:48

ואיך מוחקים קבצים?

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/16 20:03

מאמר ראשון כאן.

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/16 19:47

“מעשה בבית הכנסת של טבריא שנחלקו ר' אלעזר ור' יוסי עד שנקרע ספר תורה בחמתם, והיה שם ר' יוסי בן קיסמא, אמר תמה אני, אם לא יהיה בית-הכנסת זו עבודה זרה - וכן היה.”

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/16 10:13

איך אני מעלה קובץ? למה אי אפשר לקבל תשובה בבית הזה.

אוקי, אני מניח שזה עובד ושייקח לי קצת זמן לעלות על איך בדיוק.

תינוקיש 2006/06/15 14:47

  1. נחש מים אינו דג, אז אפילו אם לפי הכתובים הוא היה כשר-למעט-סנפיר, הפוסקים אפילו לא יסתכלו לכיוונו. הוא שרץ.
  2. כמו שהבב אומר, למה אתה חושב שהסעודה חייבת להיות כשרה? מי בדיוק שומר שם?
  3. מוטב תשגיח היטב שאתה הולך בדרכי ריש-לקיש ולא בדרכי ר' ירמיה.

בעי ר' ירמיה: רגלו אחת בתוך נ' אמה ורגלו אחת חוץ מחמשים אמה מהו? ועל דא אפקוהו לרבי ירמיה מבי מדרשא1), ורש”י מסביר: “על דא - על שום שהיה מטריח עליהם”. ואמר רב אחא בר יעקב: עד כאן הביאו רבי ירמיה לר' זירא לידי גיחוך ולא גחיך2).

אב-בלי-יעל 2006/06/15 14:09

ראשית, למה להניח שהסעודה כשרה? אחרי הכל זה ביאליק, ואם הוא לא הכניס אה חאזער עם חמאה זה כנראה רק בגלל העורך שלו. שנית, איפה המאמרים, זוקס? אני משתוקק כבר לקרוא אותם.

תינוקיש 2006/06/15 13:52

אתה מבין, לדעתי הסעודה כולה (של מטה, לא של מעלה) חייבת להיות כשרה, והקושי היחידי הוא הצלפח. את שאר המאכלים אפשר להכשיר עם קצת רצון טוב, אפילו את הבשר המבושל בחלב ציפורים. שים לב מה אין בה: אה חאזער, גבינות, חמאה, וכו'. אה שווינעריי מיט קיין חאזער. חה!

ואם רק קשקשת חשובה, מה לגבי נחש מים? כשר? הא? הא?!

בשלב הזה אני לא מסתפק בתשובות סתמיות. מה שנראה לי חשוד אני רוצה להעמיק בו: “בר לקישא כי הוה אמינא מילתא הוה מקשי לי עשרין וארבע קושייתא ומפריקנא ליה עשרין וארבעה פרוקי וממילא רווחא שמעתא.”

גדזוקוס ארכיליסטימוס 2006/06/14 11:20

1)
בתרא, כ”ג, ע“ב
2)
נידה, כ“ג, ע”א
aluf/start.1151652439.txt.gz · מועד השינוי האחרון: 2013/11/06 20:59 (עריכה חיצונית)